Tiskové zprávy
Arnika - Centrum pro podporu občanů: Více než 1000 stromů má padnout mezi Děčínem a Hřenskem
Ředitelství silnic a dálnic ČR prostřednictvím firmy Ekoles – projekt s.r.o. požaduje v rámci úprav zeleně podél silnice na Hřensko vykácení 1083 stromů. S vykácením takového množství stromů nesouhlasí sdružení Arnika, které je přesvědčeno, že by se měl investor držet varianty, kterou navrhla Správa Chráněné krajinné oblasti Labské pískovce. Podle této varianty stačí k zajištění bezpečnosti na silnici vykácet v první etapě „pouhých“ 328 stromů. „Sedm set padesát pět stromů je tedy možné zatím ušetřit,“ uvedl vedoucí děčínské pobočky Arniky Kamil Repeš.
„Nesouhlasíme s plošným kácením, jak to navrhuje Ředitelství silnic a dálnic a požadujeme kácení omezit na co nejnižší nutnou míru. Území navíc spadá do soustavy Natura 2000 a je součástí Evropsky významné lokality Labské údolí. Podle našeho názoru je důležité rozlišit stromy na ty, které bezprostředně ohrožují zdraví a životy lidí při provozu na silnici a na stromy, které jsou nebezpečné pouze potencionálně, “ vysvětlil postoj Arniky Kamil Repeš.
Pracovníci SCHKO Labské pískovce navrhli v první etapě pokácet jen ty stromy, u kterých není pochyb o jejich nebezpečnosti. S tím, že tento počet se může ještě v další etapě doplnit. Vytipovali 328 stromů.
Tento návrh firma Ekoles předložila investorovi, tedy Ředitelství silnic a dálnic ČR, ale ten dále trvá na vykácení všech 1083 stromů. Ekoles tedy požádal koncem roku 2005 SCHKO Labské pískovce o udělení výjimky na zvláště chráněné druhy živočichů, které v se v této lokalitě vyskytují. SCHKO Labské pískovce žádost o výjimku zamítla. „Žádost o udělení výjimky Ekolesu jsme zamítli z toho důvodu, že kácení v takovém rozsahu jak to požaduje Ředitelství silnic a dálnic ČR, by znamenalo velký zásah do přirozeného vývoje ohrožených živočichů, ničení jejich sídel a zásah do jejich biotopu, “ řekl Ing. Pavel Benda ze správy CHKO Labské pískovce.
Ředitelství silnic a dálnic ČR se prostřednictvím firmy Ekoles proti zamítnutí výjimky odvolalo. Ministerstvo životního prostředí nařídilo ústní jednání, které se uskutečnilo 2. března za přítomnosti všech účastníků správního řízení. Na základě tohoto jednání nyní ministerstvo rozhodne, zda bude výjimka Ekolesu udělena či ne.
„Na vlastní oči jsme viděli, že některé stromy vybrané k pokácení, jsou zdravé a daleko od silnice. Žádným způsobem silnici neohrožují. Byla by tedy škoda je zbytečně kácet,“ dodal Kamil Repeš.
„Nesouhlasíme s plošným kácením, jak to navrhuje Ředitelství silnic a dálnic a požadujeme kácení omezit na co nejnižší nutnou míru. Území navíc spadá do soustavy Natura 2000 a je součástí Evropsky významné lokality Labské údolí. Podle našeho názoru je důležité rozlišit stromy na ty, které bezprostředně ohrožují zdraví a životy lidí při provozu na silnici a na stromy, které jsou nebezpečné pouze potencionálně, “ vysvětlil postoj Arniky Kamil Repeš.
Pracovníci SCHKO Labské pískovce navrhli v první etapě pokácet jen ty stromy, u kterých není pochyb o jejich nebezpečnosti. S tím, že tento počet se může ještě v další etapě doplnit. Vytipovali 328 stromů.
Tento návrh firma Ekoles předložila investorovi, tedy Ředitelství silnic a dálnic ČR, ale ten dále trvá na vykácení všech 1083 stromů. Ekoles tedy požádal koncem roku 2005 SCHKO Labské pískovce o udělení výjimky na zvláště chráněné druhy živočichů, které v se v této lokalitě vyskytují. SCHKO Labské pískovce žádost o výjimku zamítla. „Žádost o udělení výjimky Ekolesu jsme zamítli z toho důvodu, že kácení v takovém rozsahu jak to požaduje Ředitelství silnic a dálnic ČR, by znamenalo velký zásah do přirozeného vývoje ohrožených živočichů, ničení jejich sídel a zásah do jejich biotopu, “ řekl Ing. Pavel Benda ze správy CHKO Labské pískovce.
Ředitelství silnic a dálnic ČR se prostřednictvím firmy Ekoles proti zamítnutí výjimky odvolalo. Ministerstvo životního prostředí nařídilo ústní jednání, které se uskutečnilo 2. března za přítomnosti všech účastníků správního řízení. Na základě tohoto jednání nyní ministerstvo rozhodne, zda bude výjimka Ekolesu udělena či ne.
„Na vlastní oči jsme viděli, že některé stromy vybrané k pokácení, jsou zdravé a daleko od silnice. Žádným způsobem silnici neohrožují. Byla by tedy škoda je zbytečně kácet,“ dodal Kamil Repeš.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk