Tiskové zprávy
Kraj Vysočina: Vírská přehrada dostává od Vysočiny čtyřiadvacetimilionovou ekologickou injekci
13. června 2003 | Kraj Vysočina
Motoristům v okolí Bystřice nad Pernštejnem v současnosti komplikuje život uzavírka silnice podél Vírské přehradní nádrže. Důvodem uzavírky silnice III/38815 podél levého břehu přehradní nádrže je realizace ekologických opatření.
„Vírská přehradní nádrž je jedním z nejdůležitějších zdrojů pitné vody nejen pro okolní obce, ale především pro město Brno. Proto je prostřednictvím kraje Vysočina investováno 24 milionů korun do stavebních opatření na levobřežní krajské silnici podél nádrže,“ komentoval situaci náměstek hejtmana kraje Vysočina pro oblast dopravy Petr Pospíchal.
Stavební práce byly vítězem výběrového řízení, firmou Silnice Hradec Králové a.s., zahájeny v prosinci 2002 za částečného omezení provozu. Začátkem dubna 2003 bylo potřeba uzavřít pro veškerý provoz celou silnici z důvodu instalace dešťové kanalizace, lapačů ropných látek a osazení betonových zátarasů. „Všechna tato ekologická opatření mají za cíl zabránit kontaminaci vody v přehradě při případné havárii spojené s únikem ropných látek na souběžné silnici,“ doplnil náměstek.
Předpokládané dokončení stavebních prací a tedy otevření silnice pro motoristy by měl být 15. červenec letošního roku.
„Vírská přehradní nádrž je jedním z nejdůležitějších zdrojů pitné vody nejen pro okolní obce, ale především pro město Brno. Proto je prostřednictvím kraje Vysočina investováno 24 milionů korun do stavebních opatření na levobřežní krajské silnici podél nádrže,“ komentoval situaci náměstek hejtmana kraje Vysočina pro oblast dopravy Petr Pospíchal.
Stavební práce byly vítězem výběrového řízení, firmou Silnice Hradec Králové a.s., zahájeny v prosinci 2002 za částečného omezení provozu. Začátkem dubna 2003 bylo potřeba uzavřít pro veškerý provoz celou silnici z důvodu instalace dešťové kanalizace, lapačů ropných látek a osazení betonových zátarasů. „Všechna tato ekologická opatření mají za cíl zabránit kontaminaci vody v přehradě při případné havárii spojené s únikem ropných látek na souběžné silnici,“ doplnil náměstek.
Předpokládané dokončení stavebních prací a tedy otevření silnice pro motoristy by měl být 15. červenec letošního roku.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk