Jakub Rejlek "> Vítězi soutěže Cesty městy se staly Šternberk a Lužice - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/vitezi-souteze-cesty-mesty-se-staly-sternberk-a-luzice
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Nadace Partnerství: Vítězi soutěže Cesty městy se staly Šternberk a Lužice

20. září 2007 | Nadace Partnerství
Autor: Jakub Rejlek, tel: 515 903 127
Starostové obcí dnes převzali z rukou ředitele Nadace Partnerství ceny v soutěži Cesty městy, která je zaměřena na zklidňování dopravy. Ze třiceti přihlášených projektů získal nejvyšší ocenění v kategorii město Šternberk, v kategorii obec pak Lužice. Slavnostní vyhlášení výsledků proběhlo dnes na Malé Skále, která minulý rok získala ocenění za zdařilý průtah obcí. Generálním partnerem soutěže Cesty městy je společnost Škoda Auto, oficiální záštitu poskytlo Ministerstvo dopravy – Besip.

Vítězství v soutěži, a tím i prémii 80 tisíc korun, si za celkovou regeneraci centra města odnesl Šternberk. Rozsáhlé úpravy centrálního prostoru přinesly snížení počtu parkujících automobilů, zvýšení bezpečnosti chodců nebo bezbariérové úpravy náměstí s mobilními sloupky vymezujícími jednotlivé funkční zóny. „Rekonstrukce přispěla ke zklidnění dopravy ve městě, zvýšení bezpečnosti všech účastníků i zlepšení estetického dojmu prostoru. Ocenili jsme zejména vyznačení zóny 30 a vhodné stavební úpravy zamezující vysoké rychlosti projíždějících automobilů,“ uvedl předseda komise Jan Mužík z Ústavu urbanismu Fakulty architektury ČVUT.

První místo v kategorii obec a prémii 40 tisíc korun získaly Lužice u Hodonína za rekonstrukci Velkomoravské ulice. „Lužice jsou obcí, která původně vznikla jako lokalita pro bydlení zaměstnanců hodonínského cukrovaru a v současnosti se rozrůstá o novou zástavbu. Nachází se zde oblíbené koupaliště hojně navštěvované i obyvateli okolních obcí. To je nelehké zadání. Ocenili jsme především soustavné úsilí radnice o komplexní zklidnění dopravy a kultivaci veřejného prostoru,“ řekl Mužík.

„Soutěž Cesty městy poukazuje na dopravní řešení, která respektují pohyb a setkávání chodců, prostor pro cyklisty i potřeby parkování nebo zásobování. V praxi to obvykle znamená zúžení jízdních pruhů pro automobily a naopak rozšíření chodníků, posílení zeleně nebo vymezení zvláštních pruhů pro cyklisty,“ popsal Radek Patrný z Nadace Partnerství. Do soutěže mohla města a obce přihlašovat dopravní řešení, která byla realizována v posledních pěti letech. Důležitou podmínkou přitom bylo prokazatelné zvýšení bezpečnosti, zejména pak chodců a cyklistů, a příznivý vliv na životní prostředí. V letošním roce se přihlásilo celkem 30 dopravních projektů, z toho 27 v kategorii město a 3 v kategorii obec.


kontakt:
Radek Patrný, Dopravní program Nadace Partnerství
tel.: 274 816 727, e-mail: radek.patrny@nap.cz


Nadace Partnerství je nejvýznamnější českou nadací podporující projekty udržitelného rozvoje ve všech regionech České republiky. Během 15 let své existence podpořila formou nadačních příspěvků ve výši přes 185 miliónů korun už na 2100 projektů nevládních neziskových organizací, škol, obecních úřadů i jednotlivců. Společně s pěti sesterskými nadacemi v Bulharsku, Maďarsku, Polsku, Rumunsku a na Slovensku je součástí asociace Environmental Partnership for Sustainable Development.

Vaše rozhodnutí mění svět!

Dopravní program byl založen v reakci na současný stav místní automobilové dopravy, který se pro svou nadřazenost ostatním způsobům dopravy ukazuje být z dlouhodobého hlediska neudržitelný. V rámci svých aktivit se zabývá podporou ekologicky šetrných způsobů dopravy (veřejná osobní doprava, cyklistika, chůze), zklidňováním dopravy ve městech a obcích a bezpečnými cestami do škol.

Zklidňování dopravy jsou opatření, kterými se již od sedmdesátých let minulého století snaží vyspělé země zvýšit bezpečnost a celkovou kvalitu života ve městech a obcích. Soutěž Cesty městy pak poukazuje na příklady dopravních řešení, která respektují nejen jízdu motorových vozidel, ale i pohyb a setkávání chodců, prostor pro cyklisty, parkování nebo zásobování. V praxi to obvykle znamená zúžení jízdních pruhů pro automobily a naopak rozšíření chodníků, posílení zeleně nebo vymezení zvláštních pruhů pro cyklisty.

Škoda Auto je dynamicky se rozvíjející společnost s více než stoletou historií, která si v ekonomice České republiky udržuje výjimečné postavení jednoho z nejvýznamnějších zaměstnavatelů a vývozců. Společnost ve velkém měřítku podporuje sportovní, kulturní a charitativní projekty jak v České republice, tak i na nejvyšší mezinárodní úrovni. V rámci svých sponzorských aktivit se rovněž zaměřuje na projekty na zvýšení bezpečnosti silničního provozu, čehož příkladem je generální partnerství soutěže Cesty městy.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist