https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/vlakem-na-oslavy-30-let-bez-zelezne-opony
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Vlakem na oslavy „30 let bez železné opony“

3. září 2019 | České dráhy
O víkendu 7. a 8. září se v Novém Údolí konají oslavy 30. výročí otevření česko-bavorských hranic. Při této příležitosti bude vypraven přímý vlak z Prahy do Nového Údolí a zpět, který v úseku z Českých Budějovic k bavorským hranicím poveze historická dieselová lokomotiva „Bardotka“. Slavnosti se ponesou v duchu jihočeského a bavorského folkloru.

V úseku mezi Prahou a Českým Krumlovem pojede tento spoj jako klasický Jižní expres Ex 531 / 532. Z Českého Krumlova bude souprava mimořádně pokračovat dál přes Horní Planou, Novou Pec do Nového Údolí a projede tak trasu, kde od prosince 2017 nezajišťují pravidelný provoz vlaky Českých drah. V úseku z Českých Budějovic do Nového Údolí a zpět potáhne soupravu historická dieselová lokomotiva „Bardotka“.

V Novém Údolí bude připraven pestrý program. V sobotu 7. září zahraje k tanci a poslechu česká i bavorská dechovka a proběhne i vystoupení v tradičních krojích z Haidmühle. V Novém Údolí také bude ke zhlédnutí zajímavá železniční kuriozita v podobě nejkratší mezinárodní železnice na světě v délce pouhých 105 metrů. Tu zde vybudoval spolek Pošumavská jižní dráha a obnovil tak přeshraniční provoz. Z Haidmühle pak bude uspořádána pouť od Mariánské kaple ke Stadelbauerovu kříži v Novém Údolí.

V neděli opět zahraje bavorská dechovka. Zájemci se mohou vydat na procházku po malebné krajině Nového Údolí a od vlaku bude mimořádně zaveden autobus na hraniční horu Třístoličník. Cestující s jízdenkou ČD do Nového Údolí zaplatí za autobus snížené jízdné 50 Kč, ostatní pak 100 Kč.

„Během celého víkendu mohou návštěvníci ochutnávat lokální pivo a speciality. Svou techniku předvedou hasiči ze Stožce a Haidmühle, Správa Národního parku Šumava připravila rozmanité zábavné hry a zájemci se také mohou svézt po Ilztalbahn, necelých 50 kilometrů dlouhé železniční trati na bavorské straně Šumavy. Mnohé turistické atrakce také nabízí Jižní Čechy pohádkové a v neposlední řadě si lze vyzkoušet drezínu do Bavor,“ říká Jiří Kafka, ředitel Regionálního obchodního centra ČD v Českých Budějovicích.

Jízdní řády na http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-30733/


Lokomotiva „Bardotka“

Legendární lokomotivy řady 749 byly vyráběné v letech 1964–1971 v pražské ČKD a byly dodávány do dep napříč celým Československem. Za svou přezdívku "Bardotky" vděčí skutečně slavné herečce Brigitte Bardotové, jejíž křivky železničářům připomínaly tvar přední kapoty lokomotivy pod okny strojvedoucího. Často se této lokomotivě přezdívá také "Zamračená". Mezi železničními fandy jsou "Bardotky" velmi oblíbené hlavně kvůli svému charakteristickému brumlavému zvuku motoru, který bývá slyšet i několik kilometrů daleko.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist