Tiskové zprávy
České dráhy: Vlaky Českých drah byly loni přesné na téměř 92 procent
15. února 2005 | České dráhy
I přes pokračující modernizaci hlavních železničních tahů v Čechách a na Moravě a přes množství živelních pohrom, jako byly větrné smrště a přívalové deště, došlo loni ke zvýšení přesnosti českých vlaků. Osobní spoje splnily v roce 2004 plánovaný jízdní řád z 91,7 procenta. Proti roku 2003 došlo ke zvýšení přesnosti o 1,3 procenta. Přesnost vlaků taky byla loni nejvyšší od roku 1999.
Ke zlepšení plnění jízdního řádu došlo ve všech kategorií vlaků. U vlaků EuroCity se zvýšilo téměř o 10 procent a dosáhlo 81,1 procenta. Podobné zlepšení v přesnosti zaznamenaly i ostatní mezistátní rychlíky a expresy a vnitrostátní dálkové spoje. Tyto vlaky jezdí podle jízdních řádů v 80 až 84 procentech případů. Osobní a spěšné vlaky pak loni plnily jízdní řád na 92,2 procenta. Tyto údaje jsou srovnatelné s ostatními západoevropskými železnicemi.
Pozitivně se vyvíjela také statistika zpoždění na 100 kilometrů jízdy vlaku. Zatímco v roce 2000 připadalo na každých 100 kilometrů cesty vlaků EuroCity zpoždění 4,5 minuty, v roce 2003 šlo o 1,4 minuty, v roce 2004 bylo toto zpoždění jen 1,1 minuty. U všech mezistátních vlaků dosahovalo v roce 2000 průměrné zpoždění na 100 kilometrů dokonce 6,9 minuty. V roce 2003 se snížilo na 3,4 minuty a v loňském roce na 2,1 minuty.
Přesnost vlaků v roce 2004 nejvíce ovlivňovaly stavební práce na nejvytíženějších úsecích koridorů na Pardubicku, mezi Hranicemi na Moravě a Ostravou a na spojovací větvi koridorů Česká Třebová – Přerov. Negativně se na přesnosti vlaků projevily také některé další rozsáhlé výluky, například na většinou jednokolejné trati Plzeň – Cheb či na trati Karlovy Vary – Chomutov, kde probíhá modernizace a elektrizace. Přesnost vlaků významně ovlivňují také případy porušení zákona o provozu na silničních komunikacích, kdy řidiči nerespektují výstražnou signalizaci. V důsledku střetu auta s vlakem na přejezdech pak dochází k mnohahodinovým výlukám. Na přesnost vlaků má vliv i zhoršení povětrnostních podmínek, především stále častější silné bouře a větrné smrště. Ty způsobily v některých oblastech vyvrácení stromů na železniční tratě a případně i poškození trakčního vedení na elektrifikovaných tratích.
Ke zlepšení plnění jízdního řádu došlo ve všech kategorií vlaků. U vlaků EuroCity se zvýšilo téměř o 10 procent a dosáhlo 81,1 procenta. Podobné zlepšení v přesnosti zaznamenaly i ostatní mezistátní rychlíky a expresy a vnitrostátní dálkové spoje. Tyto vlaky jezdí podle jízdních řádů v 80 až 84 procentech případů. Osobní a spěšné vlaky pak loni plnily jízdní řád na 92,2 procenta. Tyto údaje jsou srovnatelné s ostatními západoevropskými železnicemi.
Pozitivně se vyvíjela také statistika zpoždění na 100 kilometrů jízdy vlaku. Zatímco v roce 2000 připadalo na každých 100 kilometrů cesty vlaků EuroCity zpoždění 4,5 minuty, v roce 2003 šlo o 1,4 minuty, v roce 2004 bylo toto zpoždění jen 1,1 minuty. U všech mezistátních vlaků dosahovalo v roce 2000 průměrné zpoždění na 100 kilometrů dokonce 6,9 minuty. V roce 2003 se snížilo na 3,4 minuty a v loňském roce na 2,1 minuty.
Přesnost vlaků v roce 2004 nejvíce ovlivňovaly stavební práce na nejvytíženějších úsecích koridorů na Pardubicku, mezi Hranicemi na Moravě a Ostravou a na spojovací větvi koridorů Česká Třebová – Přerov. Negativně se na přesnosti vlaků projevily také některé další rozsáhlé výluky, například na většinou jednokolejné trati Plzeň – Cheb či na trati Karlovy Vary – Chomutov, kde probíhá modernizace a elektrizace. Přesnost vlaků významně ovlivňují také případy porušení zákona o provozu na silničních komunikacích, kdy řidiči nerespektují výstražnou signalizaci. V důsledku střetu auta s vlakem na přejezdech pak dochází k mnohahodinovým výlukám. Na přesnost vlaků má vliv i zhoršení povětrnostních podmínek, především stále častější silné bouře a větrné smrště. Ty způsobily v některých oblastech vyvrácení stromů na železniční tratě a případně i poškození trakčního vedení na elektrifikovaných tratích.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk