https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/vlaky-ceskych-drah-byly-loni-presne-na-temer-92-procent
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Vlaky Českých drah byly loni přesné na téměř 92 procent

15. února 2005 | České dráhy
I přes pokračující modernizaci hlavních železničních tahů v Čechách a na Moravě a přes množství živelních pohrom, jako byly větrné smrště a přívalové deště, došlo loni ke zvýšení přesnosti českých vlaků. Osobní spoje splnily v roce 2004 plánovaný jízdní řád z 91,7 procenta. Proti roku 2003 došlo ke zvýšení přesnosti o 1,3 procenta. Přesnost vlaků taky byla loni nejvyšší od roku 1999.

Ke zlepšení plnění jízdního řádu došlo ve všech kategorií vlaků. U vlaků EuroCity se zvýšilo téměř o 10 procent a dosáhlo 81,1 procenta. Podobné zlepšení v přesnosti zaznamenaly i ostatní mezistátní rychlíky a expresy a vnitrostátní dálkové spoje. Tyto vlaky jezdí podle jízdních řádů v 80 až 84 procentech případů. Osobní a spěšné vlaky pak loni plnily jízdní řád na 92,2 procenta. Tyto údaje jsou srovnatelné s ostatními západoevropskými železnicemi.

Pozitivně se vyvíjela také statistika zpoždění na 100 kilometrů jízdy vlaku. Zatímco v roce 2000 připadalo na každých 100 kilometrů cesty vlaků EuroCity zpoždění 4,5 minuty, v roce 2003 šlo o 1,4 minuty, v roce 2004 bylo toto zpoždění jen 1,1 minuty. U všech mezistátních vlaků dosahovalo v roce 2000 průměrné zpoždění na 100 kilometrů dokonce 6,9 minuty. V roce 2003 se snížilo na 3,4 minuty a v loňském roce na 2,1 minuty.

Přesnost vlaků v roce 2004 nejvíce ovlivňovaly stavební práce na nejvytíženějších úsecích koridorů na Pardubicku, mezi Hranicemi na Moravě a Ostravou a na spojovací větvi koridorů Česká Třebová – Přerov. Negativně se na přesnosti vlaků projevily také některé další rozsáhlé výluky, například na většinou jednokolejné trati Plzeň – Cheb či na trati Karlovy Vary – Chomutov, kde probíhá modernizace a elektrizace. Přesnost vlaků významně ovlivňují také případy porušení zákona o provozu na silničních komunikacích, kdy řidiči nerespektují výstražnou signalizaci. V důsledku střetu auta s vlakem na přejezdech pak dochází k mnohahodinovým výlukám. Na přesnost vlaků má vliv i zhoršení povětrnostních podmínek, především stále častější silné bouře a větrné smrště. Ty způsobily v některých oblastech vyvrácení stromů na železniční tratě a případně i poškození trakčního vedení na elektrifikovaných tratích.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist