https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/vlaky-kategorie-eurocity-zamiri-od-noveho-jizdniho-radu-na-valassko-a-zkrati-dobu-spojeni-s-prahou-az-o-50-minut
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Vlaky kategorie EuroCity zamíří od nového jízdního řádu na Valašsko a zkrátí dobu spojení s Prahou až o 50 minut

11. července 2006 | České dráhy
Celkem tři páry mezinárodních vlaků vyšší kvality EuroCity (EC) zamíří od nového jízdního řádu 2006 / 2007 (platnost začíná 10. prosince 2006) do Zlínského kraje – do regionu Valašska. Stanice Valašské Meziříčí, Vsetín a pohraniční stanice Horní Lideč budou zařazeny do celoevropské sítě těchto spojů poskytujících vysoký komfort cestování po železnici.

Cestovní doba ze stanic Vsetín a Valašské Meziříčí do Prahy by se díky zavedení těchto spojů měla výrazně zkrátit až o 50 minut – ze Vsetína na rovné 4 hodiny; ze stanice Valašské Meziříčí pak dokonce na 3 hodiny 40 minut. Spojení Rožnova pod Radhoštěm s Prahou pak bude například odpoledním spojem EC s přestupem ve Valašském Meziříčí trvat 4 hodiny 13 minut. Ti, kteří dnes pro cesty do Prahy používali spoje EC a IC s přestupem v Hranicích na Moravě tak od budou moci využít komfortních služeb ČD již přímo ze stanic v regionu Valašska.

Na Valašsko zamíří celkem 3 páry spojů kategorie EuroCity. 2x pojedou na trase Praha – Žilina a zpět a 1x na trase Praha – Košice a zpět. Odjezdy těchto vlaků ve směru do Prahy jsou plánovány na 7.54, 13.54 a 17.54 hodin ze Vsetína a na 8.11, 14.11 a 18.11 z Valašského Meziříčí.

Vlaky EuroCity nabídnou také další zvýšení komfortu pro cesty z a na Valašsko. Kromě výrazně kratší jízdní doby z a do Prahy – a to až o 50 minut; jsou tyto vlaky řazeny výhradně z nových nebo modernizovaných vozů splňujících mezinárodní standardy pro vlaky kategorie EuroCity. Mezi ty patří například minimálně tzv. nucená ventilace (případně klimatizace), látková čalouněná sedadla – maximálně po 6 místech v oddíle a vysoká průměrná rychlost spojů nad 80 km / hodinu. Valašsko a Beskydy se tak díky těmto kvalitním železničním spojům stanou dostupnější a atraktivnější například také pro zahraniční turisty či podnikatele.


Vlaky EuroCity – 15 let v železniční síti ČR

První vlak evropské sítě EuroCity přijel do ČR před 15 lety, 2. června 1991, spolu se zahájením platnosti nového jízdního řádu tehdejších ČSD. Byl to vlak EC 8 Antonín Dvořák na trase Vídeň – Břeclav – Brno – Praha. Česká republika se tehdy zařadila do celoevropské sítě železničních spojů tzv. vyšší kvality. Dnes zajíždí do České republiky celkem 18 párů spojů kategorie EuroCity, které spojují ČR s Dánskem, SRN, Rakouskem, Slovenskem, Slovinskem, Polskem a Maďarskem. Kromě mezinárodních spojů kategorie EuroCity jsou v České republice provozovány také vlaky dalších kategorií vyšší kvality – SuperCity, InterCity a Expres. Tyto spoje dnes představují nejkomfortnější a často i nejrychlejší způsob dopravy nejen v rámci ČR ale i v mezinárodní dopravě. Některé trasy jsou přitom provozovány pouze spoji vyšší kvality – cestující tak dostává špičkový přepravní servis ČD.

Vlaky vyšší kvality – dnes nabídka 70 spojů SC, EC, IC a Ex; průměrná rychlost až 105 km / hod

15 let od příjezdu prvního vlaku EC na území České republiky se nabídka spojení vlaky vyšší kvality v České republice výrazně rozšířila. České dráhy denně provozují 35 párů vlaků kategorie SC, EC, IC a Ex. Samotné vlaky kategorie EuroCity dnes tvoří 18 párů spojů; od loňského prosince je navíc na území České republiky v provozu 6 párů zcela nového typu spojení v kategorii SC Pendolino. Tyto spoje jsou provozovány rychlovlaky pendolino a v rámci nových členských zemí Evropské unie představují produkt nejvyšší kvality železničního cestování. S průměrnou rychlostí 105 km / hod představují absolutně nejrychlejší spoje provozované nejen Českými drahami, ale také v rámci všech železnic na území nových členů EU.

České dráhy neustále rozšiřují vozový park pro vlaky vyšší kvality, kam patří i spoje EuroCity. Jestliže ještě před 15 lety, kdy do ČR přijel první vlak EuroCity, měly ČD k dispozici pouze modernizované restaurační vozy, dnes vozidlový park čítá více než 400 nových nebo modernizovaných vozů (1. a 2. třída, restaurační vozy, lůžkové vozy, pendolino a vozy se služebním oddílem). Navíc například ke stávajícím 45 moderním klimatizovaným vozům Siemens pro rychlost až 200 km / hod přibude letos dalších 26 nových vozů první a druhé třídy od stejného výrobce, stejně jako 12 nových lůžkových vozů. Ty umožní zapojení Českých drah do dalšího celoevropského produktu vyšší kvality – EuroNight.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist