Tiskové zprávy
České dráhy: Vlaky kategorie EuroCity zamíří od nového jízdního řádu na Valašsko a zkrátí dobu spojení s Prahou až o 50 minut
11. července 2006 | České dráhy
Celkem tři páry mezinárodních vlaků vyšší kvality EuroCity (EC) zamíří od nového jízdního řádu 2006 / 2007 (platnost začíná 10. prosince 2006) do Zlínského kraje – do regionu Valašska. Stanice Valašské Meziříčí, Vsetín a pohraniční stanice Horní Lideč budou zařazeny do celoevropské sítě těchto spojů poskytujících vysoký komfort cestování po železnici.
Cestovní doba ze stanic Vsetín a Valašské Meziříčí do Prahy by se díky zavedení těchto spojů měla výrazně zkrátit až o 50 minut – ze Vsetína na rovné 4 hodiny; ze stanice Valašské Meziříčí pak dokonce na 3 hodiny 40 minut. Spojení Rožnova pod Radhoštěm s Prahou pak bude například odpoledním spojem EC s přestupem ve Valašském Meziříčí trvat 4 hodiny 13 minut. Ti, kteří dnes pro cesty do Prahy používali spoje EC a IC s přestupem v Hranicích na Moravě tak od budou moci využít komfortních služeb ČD již přímo ze stanic v regionu Valašska.
Na Valašsko zamíří celkem 3 páry spojů kategorie EuroCity. 2x pojedou na trase Praha – Žilina a zpět a 1x na trase Praha – Košice a zpět. Odjezdy těchto vlaků ve směru do Prahy jsou plánovány na 7.54, 13.54 a 17.54 hodin ze Vsetína a na 8.11, 14.11 a 18.11 z Valašského Meziříčí.
Vlaky EuroCity nabídnou také další zvýšení komfortu pro cesty z a na Valašsko. Kromě výrazně kratší jízdní doby z a do Prahy – a to až o 50 minut; jsou tyto vlaky řazeny výhradně z nových nebo modernizovaných vozů splňujících mezinárodní standardy pro vlaky kategorie EuroCity. Mezi ty patří například minimálně tzv. nucená ventilace (případně klimatizace), látková čalouněná sedadla – maximálně po 6 místech v oddíle a vysoká průměrná rychlost spojů nad 80 km / hodinu. Valašsko a Beskydy se tak díky těmto kvalitním železničním spojům stanou dostupnější a atraktivnější například také pro zahraniční turisty či podnikatele.
Vlaky EuroCity – 15 let v železniční síti ČR
První vlak evropské sítě EuroCity přijel do ČR před 15 lety, 2. června 1991, spolu se zahájením platnosti nového jízdního řádu tehdejších ČSD. Byl to vlak EC 8 Antonín Dvořák na trase Vídeň – Břeclav – Brno – Praha. Česká republika se tehdy zařadila do celoevropské sítě železničních spojů tzv. vyšší kvality. Dnes zajíždí do České republiky celkem 18 párů spojů kategorie EuroCity, které spojují ČR s Dánskem, SRN, Rakouskem, Slovenskem, Slovinskem, Polskem a Maďarskem. Kromě mezinárodních spojů kategorie EuroCity jsou v České republice provozovány také vlaky dalších kategorií vyšší kvality – SuperCity, InterCity a Expres. Tyto spoje dnes představují nejkomfortnější a často i nejrychlejší způsob dopravy nejen v rámci ČR ale i v mezinárodní dopravě. Některé trasy jsou přitom provozovány pouze spoji vyšší kvality – cestující tak dostává špičkový přepravní servis ČD.
Vlaky vyšší kvality – dnes nabídka 70 spojů SC, EC, IC a Ex; průměrná rychlost až 105 km / hod
15 let od příjezdu prvního vlaku EC na území České republiky se nabídka spojení vlaky vyšší kvality v České republice výrazně rozšířila. České dráhy denně provozují 35 párů vlaků kategorie SC, EC, IC a Ex. Samotné vlaky kategorie EuroCity dnes tvoří 18 párů spojů; od loňského prosince je navíc na území České republiky v provozu 6 párů zcela nového typu spojení v kategorii SC Pendolino. Tyto spoje jsou provozovány rychlovlaky pendolino a v rámci nových členských zemí Evropské unie představují produkt nejvyšší kvality železničního cestování. S průměrnou rychlostí 105 km / hod představují absolutně nejrychlejší spoje provozované nejen Českými drahami, ale také v rámci všech železnic na území nových členů EU.
České dráhy neustále rozšiřují vozový park pro vlaky vyšší kvality, kam patří i spoje EuroCity. Jestliže ještě před 15 lety, kdy do ČR přijel první vlak EuroCity, měly ČD k dispozici pouze modernizované restaurační vozy, dnes vozidlový park čítá více než 400 nových nebo modernizovaných vozů (1. a 2. třída, restaurační vozy, lůžkové vozy, pendolino a vozy se služebním oddílem). Navíc například ke stávajícím 45 moderním klimatizovaným vozům Siemens pro rychlost až 200 km / hod přibude letos dalších 26 nových vozů první a druhé třídy od stejného výrobce, stejně jako 12 nových lůžkových vozů. Ty umožní zapojení Českých drah do dalšího celoevropského produktu vyšší kvality – EuroNight.
Cestovní doba ze stanic Vsetín a Valašské Meziříčí do Prahy by se díky zavedení těchto spojů měla výrazně zkrátit až o 50 minut – ze Vsetína na rovné 4 hodiny; ze stanice Valašské Meziříčí pak dokonce na 3 hodiny 40 minut. Spojení Rožnova pod Radhoštěm s Prahou pak bude například odpoledním spojem EC s přestupem ve Valašském Meziříčí trvat 4 hodiny 13 minut. Ti, kteří dnes pro cesty do Prahy používali spoje EC a IC s přestupem v Hranicích na Moravě tak od budou moci využít komfortních služeb ČD již přímo ze stanic v regionu Valašska.
Na Valašsko zamíří celkem 3 páry spojů kategorie EuroCity. 2x pojedou na trase Praha – Žilina a zpět a 1x na trase Praha – Košice a zpět. Odjezdy těchto vlaků ve směru do Prahy jsou plánovány na 7.54, 13.54 a 17.54 hodin ze Vsetína a na 8.11, 14.11 a 18.11 z Valašského Meziříčí.
Vlaky EuroCity nabídnou také další zvýšení komfortu pro cesty z a na Valašsko. Kromě výrazně kratší jízdní doby z a do Prahy – a to až o 50 minut; jsou tyto vlaky řazeny výhradně z nových nebo modernizovaných vozů splňujících mezinárodní standardy pro vlaky kategorie EuroCity. Mezi ty patří například minimálně tzv. nucená ventilace (případně klimatizace), látková čalouněná sedadla – maximálně po 6 místech v oddíle a vysoká průměrná rychlost spojů nad 80 km / hodinu. Valašsko a Beskydy se tak díky těmto kvalitním železničním spojům stanou dostupnější a atraktivnější například také pro zahraniční turisty či podnikatele.
Vlaky EuroCity – 15 let v železniční síti ČR
První vlak evropské sítě EuroCity přijel do ČR před 15 lety, 2. června 1991, spolu se zahájením platnosti nového jízdního řádu tehdejších ČSD. Byl to vlak EC 8 Antonín Dvořák na trase Vídeň – Břeclav – Brno – Praha. Česká republika se tehdy zařadila do celoevropské sítě železničních spojů tzv. vyšší kvality. Dnes zajíždí do České republiky celkem 18 párů spojů kategorie EuroCity, které spojují ČR s Dánskem, SRN, Rakouskem, Slovenskem, Slovinskem, Polskem a Maďarskem. Kromě mezinárodních spojů kategorie EuroCity jsou v České republice provozovány také vlaky dalších kategorií vyšší kvality – SuperCity, InterCity a Expres. Tyto spoje dnes představují nejkomfortnější a často i nejrychlejší způsob dopravy nejen v rámci ČR ale i v mezinárodní dopravě. Některé trasy jsou přitom provozovány pouze spoji vyšší kvality – cestující tak dostává špičkový přepravní servis ČD.
Vlaky vyšší kvality – dnes nabídka 70 spojů SC, EC, IC a Ex; průměrná rychlost až 105 km / hod
15 let od příjezdu prvního vlaku EC na území České republiky se nabídka spojení vlaky vyšší kvality v České republice výrazně rozšířila. České dráhy denně provozují 35 párů vlaků kategorie SC, EC, IC a Ex. Samotné vlaky kategorie EuroCity dnes tvoří 18 párů spojů; od loňského prosince je navíc na území České republiky v provozu 6 párů zcela nového typu spojení v kategorii SC Pendolino. Tyto spoje jsou provozovány rychlovlaky pendolino a v rámci nových členských zemí Evropské unie představují produkt nejvyšší kvality železničního cestování. S průměrnou rychlostí 105 km / hod představují absolutně nejrychlejší spoje provozované nejen Českými drahami, ale také v rámci všech železnic na území nových členů EU.
České dráhy neustále rozšiřují vozový park pro vlaky vyšší kvality, kam patří i spoje EuroCity. Jestliže ještě před 15 lety, kdy do ČR přijel první vlak EuroCity, měly ČD k dispozici pouze modernizované restaurační vozy, dnes vozidlový park čítá více než 400 nových nebo modernizovaných vozů (1. a 2. třída, restaurační vozy, lůžkové vozy, pendolino a vozy se služebním oddílem). Navíc například ke stávajícím 45 moderním klimatizovaným vozům Siemens pro rychlost až 200 km / hod přibude letos dalších 26 nových vozů první a druhé třídy od stejného výrobce, stejně jako 12 nových lůžkových vozů. Ty umožní zapojení Českých drah do dalšího celoevropského produktu vyšší kvality – EuroNight.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk