Tiskové zprávy
Královéhradecký kraj: Vlaky mají trumfnout auta
13. června 2017 | Královéhradecký kraj
Z Hradce Králové do Náchoda za půl hodiny. To není bilance zběsilé jízdy autem ale cesty vlakem za několik let. Taková je alespoň vize, jejíž reálnost má prověřit chystaná studie proveditelnosti na trase Hradec Králové - Trutnov. Mimo dokončení potřebné rekonstrukce této železnice je páteří tohoto záměru i takzvaná Vysokovská spojka.
Zrychlení železniční dopravy podporují vedle kraje i města a obce, jejichž představitelé se před několika dny sešli při pracovním jednání na půdě náchodské radnice.
„Starostové, kteří se jednání účastnili, jednoznačně vyjádřili podporu zpracování studie, která by měla navrhnout konkrétní opatření pro rozvoj železniční infrastruktury. Přes dílčí revitalizace železničních tratí se zatím nepodařilo dosáhnout výrazného snížení jízdních dob pro veřejnost,“ uvedl první náměstek hejtmana Martin Červíček, který je odpovědný za oblast dopravy a o modernizaci železniční infrastruktury jedná s ministrem dopravy i ředitelem Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).
Studie, kterou začne Odbor strategie SŽDC zpracovávat ve druhé polovině tohoto roku, má mimo jiné hodnotit i přínos takzvané Vysokovské spojky, tedy kilometr dlouhého železničního tunelu pod obcí Vysokov.
Tunel by cestu vlakem z Hradce do Náchoda zkrátil ze současných 50 minut na pouhých 30 minut, jelikož by již nebylo nutné přestupovat ve Starkoči a vlak by nemusel měnit směr jízdy ve Václavicích. Autem trvá tato cesta v lepším případě tři čtvrtě hodiny, v době dopravní špičky mnohem déle.
„Toto řešení by podstatně zvýšilo konkurenceschopnost železniční dopravy, přilákalo nové cestující a odlehčilo tak přetíženým silnicím,“ dodal náměstek Martin Červíček.
„Dopravní situace v Náchodě a celém okolí je dlouhodobě složitá. Jako starosta města, které je nesporně velkým dopravním uzlem nejen pro dopravu mezinárodní dále do Polské republiky, ale také pro oblast celého broumovského výběžku, rozhodně vítám všechny snahy o zkvalitnění dostupnosti našeho regionu. Rozvoj železnice je rozhodně jedním z řešení,“ uvedl po jednání starosta Náchoda Jan Birke.
Připravovaná studie má posuzovat možnosti rozvoje železniční infrastruktury v celém regionu Náchodska, Broumovska a Trutnovska i přeshraničního spojení do Polska.
Zrychlení železniční dopravy podporují vedle kraje i města a obce, jejichž představitelé se před několika dny sešli při pracovním jednání na půdě náchodské radnice.
„Starostové, kteří se jednání účastnili, jednoznačně vyjádřili podporu zpracování studie, která by měla navrhnout konkrétní opatření pro rozvoj železniční infrastruktury. Přes dílčí revitalizace železničních tratí se zatím nepodařilo dosáhnout výrazného snížení jízdních dob pro veřejnost,“ uvedl první náměstek hejtmana Martin Červíček, který je odpovědný za oblast dopravy a o modernizaci železniční infrastruktury jedná s ministrem dopravy i ředitelem Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).
Studie, kterou začne Odbor strategie SŽDC zpracovávat ve druhé polovině tohoto roku, má mimo jiné hodnotit i přínos takzvané Vysokovské spojky, tedy kilometr dlouhého železničního tunelu pod obcí Vysokov.
Tunel by cestu vlakem z Hradce do Náchoda zkrátil ze současných 50 minut na pouhých 30 minut, jelikož by již nebylo nutné přestupovat ve Starkoči a vlak by nemusel měnit směr jízdy ve Václavicích. Autem trvá tato cesta v lepším případě tři čtvrtě hodiny, v době dopravní špičky mnohem déle.
„Toto řešení by podstatně zvýšilo konkurenceschopnost železniční dopravy, přilákalo nové cestující a odlehčilo tak přetíženým silnicím,“ dodal náměstek Martin Červíček.
„Dopravní situace v Náchodě a celém okolí je dlouhodobě složitá. Jako starosta města, které je nesporně velkým dopravním uzlem nejen pro dopravu mezinárodní dále do Polské republiky, ale také pro oblast celého broumovského výběžku, rozhodně vítám všechny snahy o zkvalitnění dostupnosti našeho regionu. Rozvoj železnice je rozhodně jedním z řešení,“ uvedl po jednání starosta Náchoda Jan Birke.
Připravovaná studie má posuzovat možnosti rozvoje železniční infrastruktury v celém regionu Náchodska, Broumovska a Trutnovska i přeshraničního spojení do Polska.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk