https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/vlaky-sc-pendolino-budou-provozovany-jako-spolecne-spoje-ceskych-drah-a-ceskych-aerolinii
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Vlaky SC Pendolino budou provozovány jako společné spoje Českých drah a Českých aerolinií

2. listopadu 2005 | České dráhy
České dráhy a České aerolinie uzavřely historické memorandum o spolupráci na provozování vlaků SC Pendolino.


Základní fakta o vzájemné spolupráci ČD a ČSA

* Vlaky SC Pendolino na trase Ostrava – Praha a zpět budou provozovány jako společné spoje ČD a ČSA pod kódovým označením SC / OK a doplní stávající letecké spojení ČSA na trase Ostrava – Praha a zpět.
* Vedle cestujících s cestovními doklady ČD (zakoupenými podle platného tarifu ČD) budou vlaky SC Pendolino přepravovat cestující s cestovními doklady ČSA zakoupenými pro příslušný spoj. Rezervace a prodej cestovních dokladů na jednotlivé spoje budou zahájeny jak ČD tak i ČSA v pondělí 7. listopadu 2005.
* Díky společnému provozu vlaků SC Pendolino se Olomouc a Pardubice stanou novými destinacemi s pravidelným spojením ČSA.
* Spolupráce mezi ČD a ČSA je historickým momentem pro celý sektor dopravy v České republice. Obdobná spolupráce má obdoby pouze v západoevropských zemích, jako jsou Belgie, Francie, SRN či Švýcarsko. V rámci středoevropských států je Česká republika první zemí s tzv. codesharovou spoluprací mezi národním železničním a leteckým dopravcem.

Josef Bazala, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah, a. s., a Jaroslav Tvrdík, předseda představenstva a prezident Českých aerolinií, a.s., dnes symbolicky na palubě rychlovlaku pendolino podepsali „Memorandum o spolupráci při společném provozování vlaků SC Pendolino“. To vytyčuje základní rámec rozsahu vzájemné spolupráce mezi oběma dopravci, díky které se spoje SC Pendolino Českých drah stanou již od zahájení provozu 11. prosince 2005 také linkami Českých aerolinií. Rezervace cestovních dokladů jak na straně ČD (prodej prostřednictvím rezervačního systému UNIPOK) tak na straně ČSA budou zahájeny v pondělí 7. listopadu.

Josef Bazala, generální ředitel ČD, a. s., k podpisu historického memoranda za České dráhy uvedl: „České dráhy od počátku připravovaly produkt SC Pendolino jako spojení odpovídající rychlostí, pohodlím a kvalitou služeb letecké dopravě. Je proto přirozené, že jsme s ČSA velmi rychle dospěli k dohodě o společném provozu vlaků SC Pendolino na trase Ostrava – Praha. Pro České dráhy bude ctí přivítat na palubě cestující Českých aerolinií a aliance SkyTeam a poskytnout jim minimálně stejně kvalitní servis, na jaký jsou zvyklí z palub letadel ČSA“.

Jaroslav Tvrdík, prezident ČSA, a.s., se ke spolupráci s Českými drahami vyjádřil: „SC Pendolino pro ČSA znamená pilotní projekt zahájené spolupráce mezi ČSA a ČD. SkyTeam přibližuje svět České republice, s ČD přibližujeme Českou republiku světu. Od 11. 12. tak budeme moci nabídnout až 11 spojení denně mezi Ostravou a Prahou. Na mapě destinací přibudou města Olomouc a Pardubice.


Detailní popis vzájemné spolupráce ČD a ČSA při společném provozování vlaků SC Pendolino

Všechny vlaky SC Pendolino spojující Ostravu Olomouc, Pardubice a Prahu se od 11. prosince 2005 (datum zahájení provozu vlaků SC Pendolino) stanou tzv. codesharovými spoji Českých drah a Českých aerolinií. Vedle standardního označení kódem Českých drah (SC a číslo vlaku) tak bude všech 6 párů vlaků SC Pendolino vedeno také pod kódovým označením linek ČSA - OK. Spoje SC Pendolino doplní současnou nabídku leteckého spojení provozovaného ČSA mezi Ostravou a Prahou; na mapu destinací ČSA přibudou dvě zcela nové destinace s pravidelně provozovaným spojením – Olomouc a Pardubice.

Cestující ČSA, kteří budou chtít využít spojení provozované vlaky SC Pendolino – například pro část cesty na trase Olomouc – New York, si prostřednictvím některého z prodejních kanálů Českých aerolinií kdekoli na světě zakoupí letenku na celou tuto trasu. V letence budou mít uvedeny dva spoje – jeden pro trasu Olomouc – Praha provozovaný jako linka ČSA vlakem SC Pendolino; druhý spoj pak pro trasu Praha – New York provozovaný letadlem ČSA. Na oba tyto spoje mu kompletní rezervaci zajistí České aerolinie, případně jakýkoli jiný partner ČSA prodávající cestovní doklady na linky Českých aerolinií. Obdobný postup bude platit pro cesty v opačném směru, respektive z a do destinací Pardubice či Ostrava. V případě Ostravy bude cestující moci volit mezi spoji provozovanými vlaky SC Pendolino a lety provozovanými letadly ČSA – zcela dle časové výhodnosti jednotlivých linek.

V rámci rezervace „letenky“ pro spoj SC Pendolino získá cestující také nárok na bezplatnou přepravu transferovým autobusovým spojením Rail BUS, které bude v pravidelných intervalech zajišťovat rychlou a pohodlnou přepravu mezi nádražím Praha Holešovice a letištěm Praha Ruzyně a zpět.

Všichni cestující s rezervacemi ČSA budou vlaky SC Pendolino přepraveni ve vozech první třídy s tím, že jejich místa budou označena nápisem REZERVACE ČSA. Nástup do vlaku přitom již nebude vyžadovat zakoupení dalšího cestovního dokladu Českých drah; palubní personál vlaků SC Pendolino přijme jako cestovní doklad řádně vystavenou letenku ČSA.

Na palubě vlaku SC Pendolino dostanou cestující s rezervacemi ČSA servis odpovídající standardu první vozové třídy vlaků SC Pendolino. Jeho součástí bude mimo jiné občerstvení během jízdy zdarma (teplý a studený nealkoholický nápoj, bageta, malý dezert), nabídka denního tisku, možnost poslechu některého ze tří hudebních kanálů či přípojka na 230V umožňující například práci s notebookem v průběhu cesty.

Standardně bude všem cestujícím poskytován rozsáhlý informační servis – a to tříjazyčně v češtině, angličtině a němčině. Informační hlášení ve stanicích i ve vlaku budou přitom obsahovat také informace pro cestující ČSA – včetně informací o nástupních sektorech, návazném spojení Rail BUSem a další nezbytné údaje. Cestující ČSA budou moci rovněž využít při cestách vlaky SC Pendolino výhod spojených s členství v zákaznickém programu OK Plus.

V případě delšího času při čekání na odjezd vlaku SC Pendolino budou mít cestující s cestovními doklady ČSA volný přístup do čekárenských zón pro cestující první třídy vlaků kategorie SC Pendolino, EuroCity a InterCity – tzv. ČD Lounge. Ty budou otevřeny od prosince v jednotlivých stanicích s provozem vlaku SC Pendolino.


Letiště spojí s nádražím Praha Holešovice Rail BUS

Pravidelné autobusové spojení - tzv. Rail BUS - spojí od 11. prosince nádraží Praha Holešovice (konečná vlaků SC Pendolino) a pražské ruzyňské letiště. Letiště Praha se současně stane novým tarifním bodem Českých drah, což znamená, že cestující ČD si budou moci v kterékoli pokladně Českých drah zakoupit jízdenku do a ze „stanice“ Letiště Praha. Mezi nádražím v Holešovicích a letištěm pak budou cestující přepraveni nízkopodlažním autobusem označeným viditelným nápisem Rail BUS s tím, že autobusy budou mezi oběma body jezdit přibližně v hodinovém intervalu.

Cestující SC Pendolino s cestovními doklady ČD a ČSA jedoucí z a do stanice Praha Holešovice budou mít přepravu zahrnutu již v ceně jízdného na spoj SC Pendolino.

Vedle ČSA, České dráhy současně jednají se státním podnikem Letiště Praha o zajištění provozu Rail BUSu na pražském letišti a odpovídajícím směřování toku cestujících. Zároveň ve stanici Praha Holešovice zajistí České dráhy směřování cestujících od vlaků na stanoviště Rail BUSu.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist