Tiskové zprávy
Správa železnic: Vlaky se po povodních vrací mezi Krnov a Bruntál, další úseky budou následovat
26. listopadu 2024 | Správa železnic
Správě železnic se daří po povodních zprovozňovat další úseky. Dnes odpoledne se vlaky budou moct vrátit na frekventovanou trať mezi Krnovem a Bruntálem. Každý den ji běžně využijí desítky vlaků, obnovení provozu je tak významný moment pro osobní i nákladní dopravu. Zprovoznění dalších úseků v severní části Moravskoslezského a Olomouckého kraje bude následovat během několika dní.
Úsek mezi Krnovem a Branticemi, odkud se pak dále jezdí na Bruntál a Olomouc, patřil mezi ty, které povodně poškodily výrazněji. Největší rozsah oprav si vyžádal most přes mlýnský náhon v jižní části Krnova. Voda z něj zcela odplavila koleje, zbyla jen rámová konstrukce mostu. Povodeň zasáhla také samotnou železniční stanici Krnov, poškodila například zabezpečovací zařízení.
Na začátku příštího týdne očekáváme zprovoznění navazujícího úseku z Krnova přes Jindřichov ve Slezsku ke státní hranici s Polskem. Trať Krnov – Skrochovice (směr na Opavu) a také úzkokolejka Třemešná ve Slezsku – Osoblaha budou v provozu od poloviny prosince. Návrat vlaků na trať Milotice nad Opavou – Vrbno pod Pradědem očekáváme až v průběhu příštího roku, tento úsek voda poškodila velmi výrazně. Nejprve bude nutné obnovit trasu původního koryta řeky Opavy, až pak bude možné začít opravy samotné železnice.
V Olomouckém kraji se blíží obnovení provozu mezi Hanušovicemi a Brannou. Jde o součást rychlíkové spojnice Zábřehu na Moravě a Jeseníku. Vlaky se sem budou moct vrátit v sobotu 30. listopadu.
Zářijové povodně poškodily na 60 traťových úseků, v tuto chvíli jich zbývá obnovit přibližně desítka.
Úsek mezi Krnovem a Branticemi, odkud se pak dále jezdí na Bruntál a Olomouc, patřil mezi ty, které povodně poškodily výrazněji. Největší rozsah oprav si vyžádal most přes mlýnský náhon v jižní části Krnova. Voda z něj zcela odplavila koleje, zbyla jen rámová konstrukce mostu. Povodeň zasáhla také samotnou železniční stanici Krnov, poškodila například zabezpečovací zařízení.
Na začátku příštího týdne očekáváme zprovoznění navazujícího úseku z Krnova přes Jindřichov ve Slezsku ke státní hranici s Polskem. Trať Krnov – Skrochovice (směr na Opavu) a také úzkokolejka Třemešná ve Slezsku – Osoblaha budou v provozu od poloviny prosince. Návrat vlaků na trať Milotice nad Opavou – Vrbno pod Pradědem očekáváme až v průběhu příštího roku, tento úsek voda poškodila velmi výrazně. Nejprve bude nutné obnovit trasu původního koryta řeky Opavy, až pak bude možné začít opravy samotné železnice.
V Olomouckém kraji se blíží obnovení provozu mezi Hanušovicemi a Brannou. Jde o součást rychlíkové spojnice Zábřehu na Moravě a Jeseníku. Vlaky se sem budou moct vrátit v sobotu 30. listopadu.
Zářijové povodně poškodily na 60 traťových úseků, v tuto chvíli jich zbývá obnovit přibližně desítka.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk