https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/vlaky-v-kralovehradeckem-kraji-letos-najedou-o-70-tisic-kilometru-vic
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Královéhradecký kraj: Vlaky v Královéhradeckém kraji letos najedou o 70 tisíc kilometrů víc

29. ledna 2019 | Královéhradecký kraj
Krajské zastupitelstvo schválilo rozsah dopravní obslužnosti na rok 2019. K navýšení dojde u drážní dopravy, kterou v kraji zajišťují dva dopravci. Spojů zajištěných Českými drahami bude o 1,25 procenta více, u GW Train Regio je navýšení 2,07 procenta – celkem téměř 70 tisíc vlakokilometrů. U autobusů se počítá se stejným rozsahem, jako v roce 2018.

„K navýšení rozsahu drážní dopravy jsme přistoupili na základě připomínek starostů měst a obcí i samotných cestujících. Dále došlo k rozšíření provozu na tratích Jaroměř – Stará Paka a Trutnov – Teplice nad Metují. Novinkou je také prodloužení trasy u dvou párů spojů mezi Hradcem Králové a Trutnovem až do stanice Svoboda nad Úpou, kde jsou zajištěny přestupy na autobusy do krkonošských horských středisek,“ vysvětluje první náměstek hejtmana Martin Červíček odpovědný za oblast dopravy a silničního hospodářství.

Dalším důvodem je zavedení nového páru spojů přes hraniční přechod v Meziměstí. Ve spolupráci s Dolnoslezským vojvodstvím tak pokračuje úspěšný provoz víkendových vlaků na trase Walbrzych – Meziměstí – Teplice nad Metují – Adršpach. Polští návštěvníci mají díky tomu alternativu pro cesty do Adršpašsko-teplických skal. Nový pár vlaků by měl odlehčit přeplněným parkovištím a snížit dopravní zátěž v okolních obcích.

Drážní dopravní obslužnost zastupitelé schválili v rozsahu od 5,5 milionu vlakokilometrů do 5,7 milionu vlakokilometrů.

U veřejné linkové autobusové dopravy se počítá s rozsahem od 18,6 milionu kilometrů do 18,9 milionu kilometrů, což je stejně jako v roce 2018.

„Také v tomto roce počítáme s realizací velkého množství dopravních staveb na silnicích první, druhé i třetí třídy, což si pochopitelně vynucuje vedení autobusových spojů po objízdných trasách. To má dopad na navýšení kilometrické délky spojů. V loňském roce to představovalo 300 tisíc kilometrů,“ dodává náměstek Martin Červíček.

Za navýšením objemu objednávaných spojů v loňském roce stála také snaha vyjít vstříc oprávněným požadavkům obcí a významných zaměstnavatelům i optimalizace spojení na trase Hradec Králové – Holice – Litomyšl – Svitavy, k níž musel Královéhradecký kraj přistoupit společně se sousedním Pardubickým krajem po ukončení provozu některých komerčních spojů.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist