Radek Drahný "> Vloupání do KRNAP byla připravená akce - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/vloupani-do-krnap-byla-pripravena-akce
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Správa KRNAP: Vloupání do KRNAP byla připravená akce

4. února 2013 | Správa KRNAP
Autor: Radek Drahný, tel: 737 209 900
Neděle 27. ledna, 20:45, skupinka mladíků vniká do budovy Správy KRNAP ve Vrchlabí s cílem polepit stěny zelenými cedulkami. O patnáct minut později se rozezní alarm… Takový malý akční film. Přesto se jednalo o oficiální akci v režii Správy KRNAP, jejímž cílem bylo upozornit na problém s ničením běžeckých stop v Krkonoších.

Podobné guerillové[1] akce využívají spíše nekonformní skupiny aktivistů. Správa KRNAP se uchýlila k využití tohoto netradičního způsobu marketingové komunikace, aby upozornila na jeden z problémů, který trápí Krkonoše. Naším cílem nebylo nikoho napálit - ani média ani veřejnost. Cílem bylo pomoci Svazku měst a obcí Krkonoše, který realizuje projekt Krkonoše - lyžařský běžecký ráj a jednotlivým upravovatelům jako jsou obce, města a skiareály, aby se rozšířilo mezi veřejností povědomí o tom, že není správně chodit v upravených stopách. Úprava tratí stojí značné finanční prostředky[2] a pokud pěší turista stopu rozšlape, zničí tak práci a zmaří vynaložené prostředky druhých lidí.

Výsledek celé akce je působivý. Za první den shlédlo video s fingovaným vloupáním na YouTube téměř 600 lidí (za celý týden 900 shlédnutí), na facebookovém profilu Správy KRNAP 1 800 fanoušků (po týdnu cca 2 100), reportáže o vloupání se dostaly do zpráv většiny celoplošných televizních stanic a byly odvysílány v hlavním vysílacím čase. K tomuto tématu rozhlasové stanice odvysílaly řadu vstupů s deníky otiskly články.

Zajímavé jsou i komentáře uživatelů sociálních sítí. Veronika Nyssa píše: "Parádní práce, nic nezničili a docela vtipně na to upozornili. Sice nejsem běžkař, ale je mi jasný, že i běžkaři si chtějí užít svou zábavu - k tomu mají uzpůsobený tratě, který jim někteří ignoranti ničí... a udržování těch tratí taky nebude zadara[3]....".

Video z celé akce si můžete stáhnout zde: https://www.youtube.com/watch?v=Oc9gojMuFoo

Další informace o aktuálním dění na území Krkonošského národního parku i v jeho okolí najdete na facebookovém profilu http://www.facebook.com/spravakrnap

Poznámky:
[1] Guerilla marketing je zvláštní (nekonvenční) forma marketingu (např. šokující, extravagantní, kontroverzní,…), při níž se nevyužívají tradiční mediatypy (nebo se využívají, ale netradičně). Obvykle guerilla marketing využívají menší firmy (s nižšími reklamními rozpočty), které (co se prostředků na reklamu týče) nemohou soupeřit s velkými zadavateli.
[2] Správa KRNAP upravuje desítky kilometrů běžeckých tratí v oblasti Rýchor a cena jedné motohodiny provozu rolby je 2 500 korun.
[3] I Správa KRNAP upravuje desítky kilometrů běžeckých tratí v oblasti Rýchor a cena jedné motohodiny provozu rolby je 2 500 korun.
Radek Drahný, tel: 737 209 900
Vydání tohoto textu bylo podpořeno z Revolvingového fondu Ministerstva životního prostředí ČR. Za obsah je zodpovědná výhradně redakce serveru Ekolist.cz a nelze jej v žádném případě považovat za názor MŽP.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist