Tiskové zprávy
Liberecký kraj: Vnitřní dopravce modernizuje vozový park a ušetří kraji peníze
Liberecký kraj dlouhodobě zastává a prosazuje názor, že založení a provozování autobusového vnitřního dopravce je tou nejlepší možnou cestou zajišťování veřejné dopravní obslužnosti v regionu. Nejen, že kraj má finance směřující do dopravy pod kontrolou, ale také disponuje moderními vozidly, která navíc vlastní, nikoli pronajímá.
„Jen vloni jsme na zajištění autobusové dopravy v kraji vynaložili přes 322 milionů korun. Aktuální náklady jednotlivých dopravců za září jsou: ČSAD Česká Lípa 38,36 korun na kilometr, ČSAD Liberec 38,72 korun a BusLine a.s. 39,03 korun,“ uvedl hejtman Martin Půta.
„Finanční částka u společnosti BusLine je vyšší, než jsme uváděli koncem července, a to proto, že tehdy odbor dopravy do částky ceny dopravního výkonu nezapočítal také platby za pronájem odbavovacího zařízení, které Liberecký kraj společnosti BusLine platí. Hovoříme o zhruba 30 až 35 haléřích na kilometru,“ vysvětlil náměstek pro dopravu, investice a veřejné zakázky Jan Sviták.
I když cena dopravního výkonu ČSAD Česká Lípa je nejnižší, je pro Liberecký kraj nejméně ekonomicky výhodná. „Protože smlouva obsahuje minimální náklady na obnovu vozového parku, což ale paradoxně znamená vyšší zisk putující přímo dopravci,“ řekl náměstek Sviták. „Na druhou stranu, podle naší analýzy, cena dopravního výkonu společnosti BusLine účelově podhodnocuje náklady na obnovu vozového parku s cílem myšlenku fungování a rozvoje vnitřního dopravce kraje také v oblasti Českolipska, neboli Západ, zdiskreditovat,“ doplnil Jiří Zdražil, jednatel společnosti Autobusy LK.
„Rád bych poslal vzkaz všem, kteří nám chtějí záměr zhatit, že od provozování vnitřního dopravce a jeho rozšíření na Českolipsko neustoupíme. Budeme jezdit levněji, než za kolik je schopen BusLine a.s. dnes. Náklady na pořízení našeho dopravce navíc budou zaneseny v odpisech,“ řekl hejtman.
Liberecký kraj patří mezi regiony s nejnižší průměrnou cenou dopravního výkonu, neboť vlastním dopravcem vytváří tlak na trhu komerčních dopravců. Krajské autobusy jsou ve srovnání s ostatními vozy, jimiž jezdí konkurence, dokonce lépe vybaveny (nízkopodlažnost, klimatizace). „Od letošního roku vozový park postupně modernizujeme. Nasadili jsme do provozu 22 autobusů a postupně do konce roku nasadíme dalších 24 vozů. Cestující si zaslouží jezdit po kraji pohodlně a bezpečně,“ uzavřel Jan Sviták.
„Jen vloni jsme na zajištění autobusové dopravy v kraji vynaložili přes 322 milionů korun. Aktuální náklady jednotlivých dopravců za září jsou: ČSAD Česká Lípa 38,36 korun na kilometr, ČSAD Liberec 38,72 korun a BusLine a.s. 39,03 korun,“ uvedl hejtman Martin Půta.
„Finanční částka u společnosti BusLine je vyšší, než jsme uváděli koncem července, a to proto, že tehdy odbor dopravy do částky ceny dopravního výkonu nezapočítal také platby za pronájem odbavovacího zařízení, které Liberecký kraj společnosti BusLine platí. Hovoříme o zhruba 30 až 35 haléřích na kilometru,“ vysvětlil náměstek pro dopravu, investice a veřejné zakázky Jan Sviták.
I když cena dopravního výkonu ČSAD Česká Lípa je nejnižší, je pro Liberecký kraj nejméně ekonomicky výhodná. „Protože smlouva obsahuje minimální náklady na obnovu vozového parku, což ale paradoxně znamená vyšší zisk putující přímo dopravci,“ řekl náměstek Sviták. „Na druhou stranu, podle naší analýzy, cena dopravního výkonu společnosti BusLine účelově podhodnocuje náklady na obnovu vozového parku s cílem myšlenku fungování a rozvoje vnitřního dopravce kraje také v oblasti Českolipska, neboli Západ, zdiskreditovat,“ doplnil Jiří Zdražil, jednatel společnosti Autobusy LK.
„Rád bych poslal vzkaz všem, kteří nám chtějí záměr zhatit, že od provozování vnitřního dopravce a jeho rozšíření na Českolipsko neustoupíme. Budeme jezdit levněji, než za kolik je schopen BusLine a.s. dnes. Náklady na pořízení našeho dopravce navíc budou zaneseny v odpisech,“ řekl hejtman.
Liberecký kraj patří mezi regiony s nejnižší průměrnou cenou dopravního výkonu, neboť vlastním dopravcem vytváří tlak na trhu komerčních dopravců. Krajské autobusy jsou ve srovnání s ostatními vozy, jimiž jezdí konkurence, dokonce lépe vybaveny (nízkopodlažnost, klimatizace). „Od letošního roku vozový park postupně modernizujeme. Nasadili jsme do provozu 22 autobusů a postupně do konce roku nasadíme dalších 24 vozů. Cestující si zaslouží jezdit po kraji pohodlně a bezpečně,“ uzavřel Jan Sviták.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk