Tiskové zprávy
TEST: Vraťte nepovedený dárek včas
28. prosince 2009 | TEST
Výrobky nakoupené přes internet lze podle zákona do 14 dnů vrátit. Můžete tak
snadno vyřešit situaci s nevhodným nebo nevyhovujícím vánočním dárkem. Časopis
TEST zveřejnil na svých internetových stránkách www.dtest.cz vzorový dopis a
pokyny, jak snadno, rychle a bez chyb odstoupit od kupní smlouvy na zboží
zakoupené přes internet. Dopis je součástí publikace 60 vzorových dopisů pro
řešení spotřebitelských problémů.
Nevýhodou nákupů uskutečněných na dálku, tedy prostřednictvím telefonu,
internetu nebo zásilkového prodeje, je, že chybí možnost zboží si před
zakoupením prohlédnout či vyzkoušet. A to může být problémem u některých
vánočních dárků.
S nemožností vyzkoušet si takto zakoupené výrobky počítá § 53 občanského
zákoníku, který v případě nákupů na internetu nebo s pomocí jiných prostředků
komunikace na dálku dává kupujícímu právo odstoupit od kupní smlouvy bez udání
důvodu, a to do 14 dnů od převzetí zboží. I zde však existují výjimky. "Audio a
video nahrávky nebo počítačové programy lze vrátit pouze v nepoškozeném
originálním obalu. Vrátit nelze zboží, které bylo upraveno na míru, potraviny,
periodika a některé další produkty," vysvětluje Václav Beneš, redaktor časopisu
TEST.
Vzorový dopis pro odstoupení od smlouvy i s pokyny, jak správně postupovat,
jsou volně ke stažení na webu časopisu TEST v části Vzorové dopisy /
Odstupování u nákupů přes internet nebo mimo stálou provozovnu nebo přímo na
této adrese:
http://www.dtest.cz/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-zasilkovy-obchod
Dopis je součástí nové publikace 60 vzorových dopisů pro řešení
spotřebitelských problémů, kterou vydalo Občanské sdružení spotřebitelů TEST.
Tato brožura obsahuje návody a vzory pro řešení většiny sporů, které mohou
vzniknout při nákupu zboží a služeb nebo při uplatňování reklamací. Vzorové
dopisy získá jako pozornost každý nový předplatitel časopisu TEST.
Časopis TEST, Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Kontakty:
JUDr. Ida Rozová, dtest@dtest.cz, tel.: 241 404 922
Václav Beneš, benes@dtest.cz, tel.: 241 404 922, mobil: 604 660 290
Zajištění nezávislosti a objektivity testů: výrobky se nakupují v obchodech a
analýzy probíhají v nezávislých laboratořích a zkušebnách. Na stránkách
spotřebitelského časopisu nesmí být publikovány žádné reklamy či inzeráty.
Náklady spojené s testováním výrobků hradí spotřebitelská organizace. Finanční
prostředky získává prodejem časopisu, z grantů a státní dotace.
Občanské sdružení spotřebitelů TEST, založeno v roce 1992, je vydavatelem
časopisu TEST. Na jeho stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a
objektivních testů výrobků, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými
výrobky, informace o právech, které chrání spotřebitele a posilují jejich
postavení vůči prodávajícím a další rady. V letech 1994 až 2008 publikovalo
sdružení na stránkách časopisu TEST informace o 8068 výrobcích, varovalo před
481 nebezpečnými výrobky (většina byla určena dětem) a upozornilo na 503
nekvalitních a klamavých výrobků. Sdružení je součástí mezinárodní organizace
International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské
organizace BEUC.
snadno vyřešit situaci s nevhodným nebo nevyhovujícím vánočním dárkem. Časopis
TEST zveřejnil na svých internetových stránkách www.dtest.cz vzorový dopis a
pokyny, jak snadno, rychle a bez chyb odstoupit od kupní smlouvy na zboží
zakoupené přes internet. Dopis je součástí publikace 60 vzorových dopisů pro
řešení spotřebitelských problémů.
Nevýhodou nákupů uskutečněných na dálku, tedy prostřednictvím telefonu,
internetu nebo zásilkového prodeje, je, že chybí možnost zboží si před
zakoupením prohlédnout či vyzkoušet. A to může být problémem u některých
vánočních dárků.
S nemožností vyzkoušet si takto zakoupené výrobky počítá § 53 občanského
zákoníku, který v případě nákupů na internetu nebo s pomocí jiných prostředků
komunikace na dálku dává kupujícímu právo odstoupit od kupní smlouvy bez udání
důvodu, a to do 14 dnů od převzetí zboží. I zde však existují výjimky. "Audio a
video nahrávky nebo počítačové programy lze vrátit pouze v nepoškozeném
originálním obalu. Vrátit nelze zboží, které bylo upraveno na míru, potraviny,
periodika a některé další produkty," vysvětluje Václav Beneš, redaktor časopisu
TEST.
Vzorový dopis pro odstoupení od smlouvy i s pokyny, jak správně postupovat,
jsou volně ke stažení na webu časopisu TEST v části Vzorové dopisy /
Odstupování u nákupů přes internet nebo mimo stálou provozovnu nebo přímo na
této adrese:
http://www.dtest.cz/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-zasilkovy-obchod
Dopis je součástí nové publikace 60 vzorových dopisů pro řešení
spotřebitelských problémů, kterou vydalo Občanské sdružení spotřebitelů TEST.
Tato brožura obsahuje návody a vzory pro řešení většiny sporů, které mohou
vzniknout při nákupu zboží a služeb nebo při uplatňování reklamací. Vzorové
dopisy získá jako pozornost každý nový předplatitel časopisu TEST.
Časopis TEST, Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Kontakty:
JUDr. Ida Rozová, dtest@dtest.cz, tel.: 241 404 922
Václav Beneš, benes@dtest.cz, tel.: 241 404 922, mobil: 604 660 290
Zajištění nezávislosti a objektivity testů: výrobky se nakupují v obchodech a
analýzy probíhají v nezávislých laboratořích a zkušebnách. Na stránkách
spotřebitelského časopisu nesmí být publikovány žádné reklamy či inzeráty.
Náklady spojené s testováním výrobků hradí spotřebitelská organizace. Finanční
prostředky získává prodejem časopisu, z grantů a státní dotace.
Občanské sdružení spotřebitelů TEST, založeno v roce 1992, je vydavatelem
časopisu TEST. Na jeho stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a
objektivních testů výrobků, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými
výrobky, informace o právech, které chrání spotřebitele a posilují jejich
postavení vůči prodávajícím a další rady. V letech 1994 až 2008 publikovalo
sdružení na stránkách časopisu TEST informace o 8068 výrobcích, varovalo před
481 nebezpečnými výrobky (většina byla určena dětem) a upozornilo na 503
nekvalitních a klamavých výrobků. Sdružení je součástí mezinárodní organizace
International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské
organizace BEUC.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk