Tiskové zprávy
České dráhy: Všechna ústecká Desira již vyrazila do pravidelného provozu
17. července 2024 | České dráhy
České dráhy nasadily do provozu všech šest bezbariérových motorových jednotek typu Desiro Classic. Cestující se s nimi mohou svézt na lince U8 Ústeckého kraje z Děčína přes Benešov nad Ploučnicí, Českou Kamenici a Jedlovou do Rumburku. Jednotky prošly schvalovacím procesem u evropského drážního úřadu ERA a mohou jezdit v Česku i v Německu.
„Mám radost, že se cestující na česko-německém pomezí dočkali moderních regionálních vozů, jako jsou Desira. Zkušenosti ze zahraničí ukazují, že se jedná o velmi spolehlivé a kvalitní jednotky a nepochybně pozvednou kulturu cestování na lince U8. Budeme investovat i do jejich další modernizace, kdy budou dovybaveny USB konektory pro napájení cestovní elektroniky a palubní Wi-Fi sítí,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.
„Nákup šesti bezbariérových jednotek typu Desiro Classic představuje úspěšný model, jak přivést vyšší kvalitu i na ty méně vytížené regionální tratě. Nákup vhodných souprav tzv. z druhé ruky ze zahraničí a jejich následná modernizace nám umožňuje nabídnout objednatelům a především cestujícím komfortní vlaky za nižší náklady, než při pořízení úplně nových vozidel. Při takovýchto nákupech se vždy díváme na to, aby se jednalo o osvědčené a bezbariérové vozy,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek pro osobní dopravu Českých drah, a dodává: „Jednotky Desiro jsme v uplynulých týdnech připravovali a postupně zajížděli a nyní máme pro pravidelný provoz připraveno všech šest dostupných jednotek. Zařazením Desir do našeho parku v Děčíně také vzniká větší provozní spolehlivost a možnost jednotky využívat i na společné česko-německé lince U 28 z Děčína do Rumburku přes Bad Schandau a Sebnitz.“
Celkem šest ústeckých Desir zakoupily České dráhy v minulém roce od německého dopravce Hessische Landesbahn. Siemens Desiro Classic představují jeden z nejrozšířenějších typů motorových jednotek v Evropě, který využívají železniční dopravci v Německu, Rakousku, Maďarsku, Bulharsku, Dánsku nebo Řecku. Cestujícím nabízejí nízkopodlažní prostory a bezbariérové cestování. Oddíly jsou klimatizované s moderním interiérem. Sociální zařízení má uzavřený systém a je přizpůsobeno pro cestující na vozíku. V jednotce je také prostor pro kočárky, jízdní kola a další velká zavazadla.
Desiro Classic je dvoučlánková souprava o třech podvozcích, z toho jsou dva hnané. Délka jednotek je 42 metrů a zhruba 60 % podlahové plochy je v nízkopodlažním provedení. Provozní hmotnost jednotek Desiro je 88 tun, výkon podle typu motoru 2× 275 KW, resp. 2× 360 kW a maximální rychlost je 120 km/h.
„Mám radost, že se cestující na česko-německém pomezí dočkali moderních regionálních vozů, jako jsou Desira. Zkušenosti ze zahraničí ukazují, že se jedná o velmi spolehlivé a kvalitní jednotky a nepochybně pozvednou kulturu cestování na lince U8. Budeme investovat i do jejich další modernizace, kdy budou dovybaveny USB konektory pro napájení cestovní elektroniky a palubní Wi-Fi sítí,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.
„Nákup šesti bezbariérových jednotek typu Desiro Classic představuje úspěšný model, jak přivést vyšší kvalitu i na ty méně vytížené regionální tratě. Nákup vhodných souprav tzv. z druhé ruky ze zahraničí a jejich následná modernizace nám umožňuje nabídnout objednatelům a především cestujícím komfortní vlaky za nižší náklady, než při pořízení úplně nových vozidel. Při takovýchto nákupech se vždy díváme na to, aby se jednalo o osvědčené a bezbariérové vozy,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek pro osobní dopravu Českých drah, a dodává: „Jednotky Desiro jsme v uplynulých týdnech připravovali a postupně zajížděli a nyní máme pro pravidelný provoz připraveno všech šest dostupných jednotek. Zařazením Desir do našeho parku v Děčíně také vzniká větší provozní spolehlivost a možnost jednotky využívat i na společné česko-německé lince U 28 z Děčína do Rumburku přes Bad Schandau a Sebnitz.“
Celkem šest ústeckých Desir zakoupily České dráhy v minulém roce od německého dopravce Hessische Landesbahn. Siemens Desiro Classic představují jeden z nejrozšířenějších typů motorových jednotek v Evropě, který využívají železniční dopravci v Německu, Rakousku, Maďarsku, Bulharsku, Dánsku nebo Řecku. Cestujícím nabízejí nízkopodlažní prostory a bezbariérové cestování. Oddíly jsou klimatizované s moderním interiérem. Sociální zařízení má uzavřený systém a je přizpůsobeno pro cestující na vozíku. V jednotce je také prostor pro kočárky, jízdní kola a další velká zavazadla.
Desiro Classic je dvoučlánková souprava o třech podvozcích, z toho jsou dva hnané. Délka jednotek je 42 metrů a zhruba 60 % podlahové plochy je v nízkopodlažním provedení. Provozní hmotnost jednotek Desiro je 88 tun, výkon podle typu motoru 2× 275 KW, resp. 2× 360 kW a maximální rychlost je 120 km/h.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk