Tiskové zprávy
Královéhradecký kraj: Východočeši se dočkali dálnice
19. prosince 2006 | Královéhradecký kraj
Od tohoto týdne se lidé dostanou do Královéhradeckého i Pardubického kraje historicky poprvé po dálnici. Dva roky se stavěl více než čtyřicetikilometrový úsek dálnice D11. Tato pro Východočechy důležitá dopravní tepna dosud končila u Poděbrad. Tam se dnes slavnostně nový dálniční úsek otevřel.
„Spojení Královéhradeckého a Pardubického kraje nyní bude o polovinu kratší a očekává se, že především bezpečnější. Díky otevření dálnice mohou řidiči opustit silnici I/11, která nesla smutnou přezdívku silnice smrti,“ řekl královéhradecký hejtman Pavel Bradík.
Nejvýchodnější konec dálnice D11 se nyní posunul asi pět kilometrů před Hradec Králové. Tam mohou jezdit osobní automobily. Kamiony z dálnice sjíždí u Nového Města a pokračují od Prahy po staré silnici. Nadále se počítá, že stavba dálnice bude pokračovat ke krajskému městu, k Jaroměři a dál na polské hranice. Po propojení dálnice D11 s kompletní silnicí R 35 vznikne v České republice druhý tah ze západu na východu, který by měl ulehčit přetížené dálnici D1.
Kraj očekává díky dálnici příliv investorů či zlepšení ekonomické situace. Kraj dostane příležitost hospodářsky se vyrovnat například Plzeňskému či Jihomoravskému kraji, které jsou již na českou dálniční síť napojeny.
„Investice se dají očekávat v průmyslových zónách v Chlumci nad Cidlinou, v Novém Bydžově, u Hradce Králové či na Rychnovsku. Lidé budou moci daleko snáze cestovat za prací směrem na Prahu, třeba ke kolínské průmyslové zóně. To by mohlo pomoci ke zvýšení nabídky práce pro obyvatele našeho kraje,“ řekl královéhradecký hejtman.
K dalšímu zlepšení ekonomické úrovně kraj by mělo dojít po plnohodnotném napojení na dálniční síť celé západní Evropy, což po otevření tohoto dálničního úseku ještě nebude. Průjezd Prahou je totiž stále komplikovaný. Dotažena by měla být také dálnice k polským hranicím a postavena také rychlostní silnice R35.
„Spojení Královéhradeckého a Pardubického kraje nyní bude o polovinu kratší a očekává se, že především bezpečnější. Díky otevření dálnice mohou řidiči opustit silnici I/11, která nesla smutnou přezdívku silnice smrti,“ řekl královéhradecký hejtman Pavel Bradík.
Nejvýchodnější konec dálnice D11 se nyní posunul asi pět kilometrů před Hradec Králové. Tam mohou jezdit osobní automobily. Kamiony z dálnice sjíždí u Nového Města a pokračují od Prahy po staré silnici. Nadále se počítá, že stavba dálnice bude pokračovat ke krajskému městu, k Jaroměři a dál na polské hranice. Po propojení dálnice D11 s kompletní silnicí R 35 vznikne v České republice druhý tah ze západu na východu, který by měl ulehčit přetížené dálnici D1.
Kraj očekává díky dálnici příliv investorů či zlepšení ekonomické situace. Kraj dostane příležitost hospodářsky se vyrovnat například Plzeňskému či Jihomoravskému kraji, které jsou již na českou dálniční síť napojeny.
„Investice se dají očekávat v průmyslových zónách v Chlumci nad Cidlinou, v Novém Bydžově, u Hradce Králové či na Rychnovsku. Lidé budou moci daleko snáze cestovat za prací směrem na Prahu, třeba ke kolínské průmyslové zóně. To by mohlo pomoci ke zvýšení nabídky práce pro obyvatele našeho kraje,“ řekl královéhradecký hejtman.
K dalšímu zlepšení ekonomické úrovně kraj by mělo dojít po plnohodnotném napojení na dálniční síť celé západní Evropy, což po otevření tohoto dálničního úseku ještě nebude. Průjezd Prahou je totiž stále komplikovaný. Dotažena by měla být také dálnice k polským hranicím a postavena také rychlostní silnice R35.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk