https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/vyjadreni-agentury-marco-potvrdilo-nase-vyhrady
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Koalice Nádraží v centru: Vyjádření agentury Marco potvrdilo naše výhrady

24. srpna 2004 | Koalice Nádraží v centru, tel: 776 706 868
Dnešní vyjádření šéfa reklamní agentury Marco ke stížnosti, jenž podal Svatopluk Bartík k Radě pro reklamu potvrzuje, že informační kampaň města není vedena čestně a v souladu s kodexem reklamy. Proto věříme, že Rada uzná stížnost oprávněnou.

Ing. Pavel Marek označuje práci své agentury za součást moderní diskuse. Ta však, má-li být vedena za peníze daňových poplatníků, musí být objektivní a férová. Dosavadní způsob vedení informační kampaně je však jednostranný. Stejně tak nelze městskou informační považovat za příklad „solidního a aktivního přístupu k veřejné debatě“. To by totiž musela být vedena před tím, než bylo učiněno rozhodnutí. Podobný špatný způsob „zapojení veřejnosti“ by v našich evropských partnerských městech byl nemyslitelný.

Domníváme se, že městská informační kampaň skutečně je v rozporu s Etickým kodexem RPR. Podle Kodexu „reklama nesmí být skrytá, zejména nesmí předstírat, že jde o jiné způsoby šíření informací (vědecké pojednání, reportáž apod.), než je reklama“. Přesně toto pravidlo kampaň agentury Marco porušuje, stačí se podívat na internetové stránky www.zeleznicni-uzel-brno.cz.
Svatopluk Bartík, mediální koordinátor koalice, která stížnost připravil k tomu říká: „V tom, že město Brno vydává reklamu na odsun nádraží za informační kampaň spatřuji zásadní problém, neboť tím manipuluje s občany a dochází také k poškozování dobrého jména samotné reklamy. Uvidíme, jak se na čtvrtečním jednání postaví k naší stížnosti Arbitrážní komise Rady pro reklamu, která byla zřízena právě za účelem etické samoregulace reklamy. Za naším názorem o neetické reklamě magistrátu a agentury Marco si stojím.“

Martin Ander, ředitel Hnutí DUHA k tomu dodává: „Dnešní vyjádření šéfa reklamní agentury Marco jen prohloubilo pochybnosti o korektnosti vedení kampaně za odsun nádraží z centra města. Vedení reklamní agentury, stejně tak jako politici v čele brněnské radnice, svými výroky prokazují že nepovažují informační kampaň za službu občanům. Místo aby poskytovali úplné a pravdivé informace, na jejichž základě si může občan svobodně utvořit vlastní názor, za peníze daňových poplatníků křečovitě obhajují své rozhodnutí.“

K čerpání finančních prostředků z rozpočtu města je nutno uvést, že na zasedání Rady města Brna dne 1.4.2004 byly schváleny dvě smlouvy týkající se napadené reklamní kampaně. Mandátní smlouva č. 01/2004 o zajištění práce s veřejností při přípravě a realizaci projektu přestavby ŽUB se společností Jižní centrum Brno a.s, má objem plnění 2 miliony Kč a podle pokynů agentury Marco se má financovat zejména zřízení a provoz informační kanceláře na hlavním nádraží. Druhou schválenu smlouvou je smlouva o dílo s agenturou Marco na zhotovení díla „ŽUB – návrh strategie a řízení komunikace a práce s veřejností“ s objemem plnění 2 mil. Kč. Celkem tedy zatím mají být na tuto reklamní kampaň z brněnského rozpočtu zaplaceny 4 miliony korun.

Kontakty: Svatopluk Bartík, tel.: 776 706 868
Martin Ander, tel.: 732 565 042
, tel: 776 706 868
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist