https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/vyjadreni-ke-stanovisku-ombudsmana
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

MD ČR: Vyjádření ke stanovisku ombudsmana

5. ledna 2005 | MD ČR
Ministerstvo dopravy ke sdělení veřejného ochránce práv týkajícího se vyjádření ekologických aktivistů k dálnici D8 uvádí, že veškeré řízení probíhalo podle platných zákonů ČR. Všechny zúčastněné strany měly právo odvolat se podle platných předpisů.

Od MŽP dostalo MD výjimku pro výstavbu tohoto úseku dálnice přes chráněnou krajinnou oblast. Zvolilo takovou variantu, která již částečně územím "zasaženým lidskou rukou" prochází.

Jednání p. Miroslava Patrika z Dětí Země je zarážející, protože už 20.12.2004 za účasti médií podepsal se zástupci ministerstva dopravy, Ústeckého kraje a ŘSD kompromisní dohodu.

Výroky ombudsmana p.Otakara Motejla mohou být jakýmsi návodem, ne však závazně platným ustanovením, kterým by se musely strany řídit. Nicméně stanovisko veřejného ochránce práv bereme v potaz a k jeho jednotlivým bodům týkajících se navrhovaných opatření k nápravě sdělujeme následující:

Ve svém dopise dr.Motejl v části "Opatření k nápravě" navrhuje

a) "Účinně prosazovat veškeré vhodné úpravy, jež zmírní vliv stavby D8 na krajinný ráz." Ministerstvo dopravy spolu s investorem (ŘSD) prohlašuje, že v této věci jednak splnilo všechny podmínky kladené v udělené výjimce ministerstva životního prostředí a v právě probíhajících jednáních s ekologickými aktivisty navrhuje některá další opatření pro zlepšení celé situace.

b) "Navrhnout a postupně realizovat opatření k eliminaci kamionové dopravy na silničním tahu E55." Je třeba si uvědomit, že silnice E55 je součástí mezinárodního tahu a slovo "eliminovat" v tomto případě lze do praxe uvést velmi obtížně. Ministerstvo dopravy využije všech dostupných možností k usměrnění přepravních proudů. Z dlouhodobého hlediska uvádíme, že v těchto dnech je ve vládě materiál navrhující zavedení výkonového zpoplatnění na vybraných komunikacích. Jedním z cílů tohoto materiálu je cenové zrovnoprávnění železniční a silniční přepravy v České republice.

c) "Zamezit napříště chaotickému způsobu projednávání navrhovaných záměrů v chráněných územích." K tomuto uvádíme, že se tato připomínka týká především ministerstva životního prostředí nikoli ministerstva dopravy - vzhledem k tomu, že je v této oblasti kompetentní.

d) "Zvážit potřebu vydání prováděcího předpisu, jenž by upravil podrobnosti ochrany krajinného rázu." Ministerstvo dopravy na jeho absenci upozorňovalo mnohokrát. Týká se opět ministerstva životního prostředí.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist