Tiskové zprávy
MŽP ČR: Vyjádření MŽP k akci „Zelené srdce Renaultu“
Ministerstvo životního prostředí vítá aktivitu společnosti Renault „Zelené srdce Renaultu“ jako chvályhodnou aktivitu automobilového průmyslu, směřující k ochraně životního prostředí. Automobilka bude v prázdninových měsících odebírat od zákazníků starší vozy, které předá k ekologickému zpracování a zároveň za každý takto odebraný automobil vysadí v ČR strom.
„Oceňujeme, že se firma rozhodla neomezovat odběr starších vozů pouze na vlastní značku, ale že nabízí ekologicky šetrné materiálové využití i majitelům vyřazených aut jiných značek . Vysazený strom za každé odebrané auto je také pozitivní počin,“ komentoval akci ředitel odboru odpadů MŽP Leoš Křenek.
Vlastníci starých aut je mohou odevzdat v prodejnách Renaultu a získají za ně jistou slevu na nové auto. Stará vozidla se převezou do společnosti ŽDB, a.s. Bohumín, kde budou následně ekologicky zpracována a nepoužitelné zbytky odstraněny Renault se navíc zavázal, že za každé prodané vozidlo v akci „Zelené srdce Renault“ vysadí strom. Přitom bude spolupracovat s Lesy ČR, jež vymezí nejvíce poškozené oblasti a nejvíce potřebné druhy dřevin pro danou lokalitu.
Demontážní zařízení ŽDB v Bohumíně už v minulosti realizovalo zakázku pro automobilku Škoda, kdy se zde podobně likvidovaly staré škodovky od zákazníků kupujících nové vozy. Zařízení disponuje veškerými potřebnými povoleními ke sběru a zpracování odpadů, včetně autovraků z různých typů vozidel.
Na všechny demontované odčerpané provozní kapaliny, demontované díly a materiály jsou používány sběrové nádoby a kontejnery, které se pak odvážejí k následnému využití( materiálovému i energetickému) či odstranění u externích firem zabývajících se nakládáním s odpady. Podle MŽP existuje záruka, že auta, odebraná v rámci akce „Zelené srdce Renaultu“ budou odstraňována opravdu způsobem, šetrným k životnímu prostředí. Přímo ŽDB využívá železný šrot (tento je vytřiďován do jednotlivých sort železného šrotu dle příslušné normy) v provozu ocelárny (elektrické pece). Lokalita je komplexně zabezpečena z hlediska čištění odpadních vod (zabezpečené plochy, napojení na ČOV). Kapacita zařízení je cca 10 000 autovraků ročně.
„Oceňujeme, že se firma rozhodla neomezovat odběr starších vozů pouze na vlastní značku, ale že nabízí ekologicky šetrné materiálové využití i majitelům vyřazených aut jiných značek . Vysazený strom za každé odebrané auto je také pozitivní počin,“ komentoval akci ředitel odboru odpadů MŽP Leoš Křenek.
Vlastníci starých aut je mohou odevzdat v prodejnách Renaultu a získají za ně jistou slevu na nové auto. Stará vozidla se převezou do společnosti ŽDB, a.s. Bohumín, kde budou následně ekologicky zpracována a nepoužitelné zbytky odstraněny Renault se navíc zavázal, že za každé prodané vozidlo v akci „Zelené srdce Renault“ vysadí strom. Přitom bude spolupracovat s Lesy ČR, jež vymezí nejvíce poškozené oblasti a nejvíce potřebné druhy dřevin pro danou lokalitu.
Demontážní zařízení ŽDB v Bohumíně už v minulosti realizovalo zakázku pro automobilku Škoda, kdy se zde podobně likvidovaly staré škodovky od zákazníků kupujících nové vozy. Zařízení disponuje veškerými potřebnými povoleními ke sběru a zpracování odpadů, včetně autovraků z různých typů vozidel.
Na všechny demontované odčerpané provozní kapaliny, demontované díly a materiály jsou používány sběrové nádoby a kontejnery, které se pak odvážejí k následnému využití( materiálovému i energetickému) či odstranění u externích firem zabývajících se nakládáním s odpady. Podle MŽP existuje záruka, že auta, odebraná v rámci akce „Zelené srdce Renaultu“ budou odstraňována opravdu způsobem, šetrným k životnímu prostředí. Přímo ŽDB využívá železný šrot (tento je vytřiďován do jednotlivých sort železného šrotu dle příslušné normy) v provozu ocelárny (elektrické pece). Lokalita je komplexně zabezpečena z hlediska čištění odpadních vod (zabezpečené plochy, napojení na ČOV). Kapacita zařízení je cca 10 000 autovraků ročně.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk