Tiskové zprávy
GreenMarketing: Výrobci a obchodníci pomohou zavádět biopotraviny do škol
9. července 2009 | GreenMarketing
V září letošního roku se významní výrobci a maloobchodníci s biopotravinami zapojí do kampaně s názvem Koruna na BIO do ŠKOL. Partneři kampaně darují 1 Kč z každé prodané biopotraviny na rozvoj programu „Biopotraviny do škol“, který realizuje Nadace Partnerství.
V průběhu letošního září mohou zákazníci hypermarketů Interspar, dalších obchodních řetězců a specializovaných prodejen najít desítky biopotravin označených logem „Koruna na Bio do škol“. Jejich nákupem pomohou získat prostředky pro Nadaci Partnerství, která pomáhá školám zavádět biopotravin do školního stravování.
"Rozhodli jsme se kampaň podpořit z mnoha důvodů, ale tím nejdůležitějším je, že chceme pomáhat zdravému stravování dětí ve školách i doma. Proto do kampaně zapojíme celou řadu biopotravin naší privátní značky Spar Natur*pur ve všech 31 pobočkách hypermarketů Interspar" říká Petr Jindra, marketingový ředitel SPAR ČOS, která se stala platinovým partnerem kampaně.
Hanka Zemanová kmotrou projektu
Kmotrou kampaně se stala Hana Zemanová, známá podporovatelka biopotravin a autorka Biokuchařky Hanky Zemanové, která získala titul Nejlepší kuchařská kniha roku 2006. „Jako matka si ještě více uvědomuji, jak důležitá je pro nás a naše děti zdravá příroda a z ní pocházející zdravé potraviny. Rozhodnutí podpořit kampaň Koruna pro BIO do škol pro mě tedy bylo dílem okamžiku“, říká Hanka Zemanová, maminka tříleté Natálky.
Jak můžete pomoci vy?
Veřejnost najde informace o výrobcích a obchodech, kde je lze koupit, na web stránce www.miliondetem.cz.
„Stačí, když v průběhu září nakoupíte kterýkoliv biovýrobek označený značkou „Koruna“ a jeho výrobce za vás odvede 1 Kč Nadaci Partnerství, vysvětlil Tom Václavík, koordinátor akce.
Mezi označenými biovýrobky najdete řadu biopotravin z portfolia hypermarketu Interspar, oblíbené sušenky z Biopekárny Zemanka, hovězí a kuřecí biomaso firmy Biopark, biouzeniny z Kosteleckých uzenin a různé další dobroty od společností bio-nebio, Pro-bio, Country Life, United Bakeries, a dalších.
V průběhu září bude možné na webu soutěžit o zajímavé ceny v soutěži „Milion dětem“. V Praze a Brně proběhnou v rámci kampaně Soboty s BIO, na kterých se představí partneři kampaně.
Co je program BIO do škol
Cílem programu „Biopotraviny do škol“ je zajistit zdravější a udržitelnou výživu pro děti a mládež prostřednictvím postupného zavádění biopotravin - produktů ekologického zemědělství - do školního a předškolního stravování.
V průzkumu v několika českých školách bylo zjištěno, že osmdesát pět procent rodičů by uvítalo, kdyby školní jídelna, kterou navštěvují jejich děti, vařila z biopotravin, a jsou ochotni podílet se na případném zvýšení ceny obědů. Více než šedesát procent rodičů je dokonce ochotno kvůli tomu připlácet za obědy o 10 a více procent.
Z biopotravin již vaří desítky českých školních jídelen nebo mateřských škol, například Waldorfská mateřská škola v Brně, Mateřská škola Čtyřlístek v Třebíči, školní jídelna ZŠ a MŠ Ostrožská Lhota, školní jídelna Příbram nebo školní jídelna Chotěboř.
V Německu z biopotravin vaří stovky škol a menz, v Itálii je dokonce příprava školních obědů z biosurovin povinná ze zákona. Ve Vídni tvoří biopotraviny více než 50 % surovin používaných při přípravě obědů v mateřských školách, podobný podíl bude brzy dosažen i na základních školách.
Na co půjdou peníze vybrané Nadací partnerství
Z prostředků shromážděných během kampaně „Koruna pro BIO do škol“ budou moci čerpat školy na projekty zaměřené na vzdělávání dětí o zdravém stravování, udržitelném zemědělství a vztahu jídlo – zdraví člověka a planety Země. Grant od Nadace Partnerství budou moci použít například na zavedení biopotravin do školního bufetu, otevření informačního centra pro veřejnost o biopotravinách, zavádění biopotravin do přípravy školních obědů, vzdělávací semináře, exkurze na ekologické farmy, pořádání „Bio dnů“ pro veřejnost nebo na spolupráci s místními biozemědělci.
Zapojením se do programu Biopotraviny do škol posiluje škola důležitost zdravého a udržitelným způsobem vyrobeného jídla a pomáhá vytvářet mosty mezi městskou a venkovskou komunitou.
Program „Biopotraviny do škol“ je součástí programu Škola pro udržitelný život Nadace Partnerství.
Mediálními partnery kampaně jsou odborné tituly Regal, Trend Marketing a Hotel&Spa z vydavatelství Economia, FoodServis z Českého a slovenského odborného nakladatelství, Potravinářský zpravodaj a Potravinářská revue z nakladatelství Agral, společenské časopisy Děti a my, Rodina a škola nakladatelství Portál, časopis Meduňka a časopis Bedrník, a weby Uzlíček.cz, Chytrá žena.cz, Rodina.cz, Nazeleno.cz, Žena.cz, Jidelny.cz a Bio-info.cz a další.
Kontakt
Michal Veselý, michal.vesely@nap.cz, tel: 515 903 136
Tomáš Václavík, tom@greenmarketing.cz, tel: 541 263 456
Miroslav Kozel, miroslav.kozel@outcomm.cz, tel: 773 984 589
V průběhu letošního září mohou zákazníci hypermarketů Interspar, dalších obchodních řetězců a specializovaných prodejen najít desítky biopotravin označených logem „Koruna na Bio do škol“. Jejich nákupem pomohou získat prostředky pro Nadaci Partnerství, která pomáhá školám zavádět biopotravin do školního stravování.
"Rozhodli jsme se kampaň podpořit z mnoha důvodů, ale tím nejdůležitějším je, že chceme pomáhat zdravému stravování dětí ve školách i doma. Proto do kampaně zapojíme celou řadu biopotravin naší privátní značky Spar Natur*pur ve všech 31 pobočkách hypermarketů Interspar" říká Petr Jindra, marketingový ředitel SPAR ČOS, která se stala platinovým partnerem kampaně.
Hanka Zemanová kmotrou projektu
Kmotrou kampaně se stala Hana Zemanová, známá podporovatelka biopotravin a autorka Biokuchařky Hanky Zemanové, která získala titul Nejlepší kuchařská kniha roku 2006. „Jako matka si ještě více uvědomuji, jak důležitá je pro nás a naše děti zdravá příroda a z ní pocházející zdravé potraviny. Rozhodnutí podpořit kampaň Koruna pro BIO do škol pro mě tedy bylo dílem okamžiku“, říká Hanka Zemanová, maminka tříleté Natálky.
Jak můžete pomoci vy?
Veřejnost najde informace o výrobcích a obchodech, kde je lze koupit, na web stránce www.miliondetem.cz.
„Stačí, když v průběhu září nakoupíte kterýkoliv biovýrobek označený značkou „Koruna“ a jeho výrobce za vás odvede 1 Kč Nadaci Partnerství, vysvětlil Tom Václavík, koordinátor akce.
Mezi označenými biovýrobky najdete řadu biopotravin z portfolia hypermarketu Interspar, oblíbené sušenky z Biopekárny Zemanka, hovězí a kuřecí biomaso firmy Biopark, biouzeniny z Kosteleckých uzenin a různé další dobroty od společností bio-nebio, Pro-bio, Country Life, United Bakeries, a dalších.
V průběhu září bude možné na webu soutěžit o zajímavé ceny v soutěži „Milion dětem“. V Praze a Brně proběhnou v rámci kampaně Soboty s BIO, na kterých se představí partneři kampaně.
Co je program BIO do škol
Cílem programu „Biopotraviny do škol“ je zajistit zdravější a udržitelnou výživu pro děti a mládež prostřednictvím postupného zavádění biopotravin - produktů ekologického zemědělství - do školního a předškolního stravování.
V průzkumu v několika českých školách bylo zjištěno, že osmdesát pět procent rodičů by uvítalo, kdyby školní jídelna, kterou navštěvují jejich děti, vařila z biopotravin, a jsou ochotni podílet se na případném zvýšení ceny obědů. Více než šedesát procent rodičů je dokonce ochotno kvůli tomu připlácet za obědy o 10 a více procent.
Z biopotravin již vaří desítky českých školních jídelen nebo mateřských škol, například Waldorfská mateřská škola v Brně, Mateřská škola Čtyřlístek v Třebíči, školní jídelna ZŠ a MŠ Ostrožská Lhota, školní jídelna Příbram nebo školní jídelna Chotěboř.
V Německu z biopotravin vaří stovky škol a menz, v Itálii je dokonce příprava školních obědů z biosurovin povinná ze zákona. Ve Vídni tvoří biopotraviny více než 50 % surovin používaných při přípravě obědů v mateřských školách, podobný podíl bude brzy dosažen i na základních školách.
Na co půjdou peníze vybrané Nadací partnerství
Z prostředků shromážděných během kampaně „Koruna pro BIO do škol“ budou moci čerpat školy na projekty zaměřené na vzdělávání dětí o zdravém stravování, udržitelném zemědělství a vztahu jídlo – zdraví člověka a planety Země. Grant od Nadace Partnerství budou moci použít například na zavedení biopotravin do školního bufetu, otevření informačního centra pro veřejnost o biopotravinách, zavádění biopotravin do přípravy školních obědů, vzdělávací semináře, exkurze na ekologické farmy, pořádání „Bio dnů“ pro veřejnost nebo na spolupráci s místními biozemědělci.
Zapojením se do programu Biopotraviny do škol posiluje škola důležitost zdravého a udržitelným způsobem vyrobeného jídla a pomáhá vytvářet mosty mezi městskou a venkovskou komunitou.
Program „Biopotraviny do škol“ je součástí programu Škola pro udržitelný život Nadace Partnerství.
Mediálními partnery kampaně jsou odborné tituly Regal, Trend Marketing a Hotel&Spa z vydavatelství Economia, FoodServis z Českého a slovenského odborného nakladatelství, Potravinářský zpravodaj a Potravinářská revue z nakladatelství Agral, společenské časopisy Děti a my, Rodina a škola nakladatelství Portál, časopis Meduňka a časopis Bedrník, a weby Uzlíček.cz, Chytrá žena.cz, Rodina.cz, Nazeleno.cz, Žena.cz, Jidelny.cz a Bio-info.cz a další.
Kontakt
Michal Veselý, michal.vesely@nap.cz, tel: 515 903 136
Tomáš Václavík, tom@greenmarketing.cz, tel: 541 263 456
Miroslav Kozel, miroslav.kozel@outcomm.cz, tel: 773 984 589
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk