Jiří Kohout "> Výsledky petice “Borská pole potřebují tramvaje” - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/vysledky-petice-borska-pole-potrebuji-tramvaje
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Společnost pro veřejnou dopravu: Výsledky petice “Borská pole potřebují tramvaje”

25. dubna 2003 | Společnost pro veřejnou dopravu
Autor: Jiří Kohout, tel: 604 404 695
Ve středu 23.4. ukončila Společnost pro veřejnou dopravu petiční akci na podporu výstavby tramvajové trati na Borská pole. Během necelých dvou týdnů se do petičních archů podepsalo 1352 občanů.

Předseda Společnosti pro veřejnou dopravu Jiří Kohout dodává k průběhu petiční akce: „Petice se setkala s velkým zájmem veřejnosti a potvrdila naše očekávání. Lidé jezdící na Borská pole jsou skutečně velmi nespokojení se současným stavem a to se odrazilo i na jejich ochotě spontánně podpořit naši snahu o urychlení projektů prodloužení tramvaje na Borská pole. Petici nepodepisovali jen studenti Západočeské univerzity, ale občané všech věkových skupin.“ Petiční archy byly k dispozici jak na Borských polích, tak i v centru města na výstavě ve Smetanových sadech během Dnů alternativní dopravy. Svým podpisem vyjádřili podporu tramvaji na Borská pole mimo jiné i Doc. Jiří Masopust, proděkan Fakulty elektrotechnické, a Doc.Ivo Budil, děkan Fakulty humanitních studií.

„Rozhodli jsme se uspořádat petiční akci, protože postoj města k řešení dopravy na Borských polích se nám jeví jako značně vyhýbavý. Mnozí úředníci a politici dokonce argumentují, že pro tramvaj není dostatečná frekvence cestujících, prý stačí jen posílení autobusové dopravy,“ pokračuje Jiří Kohout. Průzkumy, které provedl plzeňský dopravní podnik, však hovoří jednoznačně: Mezi konečnou tramvaje č. 4 Bory a Borskými poli (kolem ZČU) se v pracovní dny vymění 25 tisíc cestujících. V průměru je přepraveno za hodinu cca 1600 osob, což odpovídá 7-minutovému intervalu kapacitní tramvajové soupravy. Autobusová linka č. 30 však zde jezdí mimo špičky až ve 12-minutovém intervalu. „Autobusy jsou přecpané a čím dál více cestujících se odvrací od veřejné dopravy a raději využívá osobní automobil. To se samozřejmě projevuje na kalamitní dopravní situaci v celém městě,“ říká Jiří Kohout.

„Vůbec si nedovedu představit, co se stane, až za půl roku otevře Západočeská univerzita na Zeleném trojúhelníku nové posluchárny a nové budovy elektrotechnické fakulty. Také stále přibývají nová pracovní místa na Borských polích a návozy na pracovní směny autobusy už dnes nezvládají,“ upozorňuje Jiří Kohout. „Řešení vidíme v prodloužení tramvaje na Borská pole Kaplířovou ulicí kolem univerzitního areálu a ve vytvoření přestupního uzlu poblíž Carrefouru. Městem upřednostňované trolejbusy Borskou a Folmavskou ulicí jsou jen doplňkovým řešením, Borská pole už dnes potřebují tramvaje.“

Petice je adresována Zastupitelstvu města Plzně a Společnost pro veřejnou dopravu předá městu petiční archy na jeho nejbližším zasedání (v květnu).

Údaje o počtech cestujících jsme získali písemně od PmDP, a.s. Jedná se o průzkum provedený v měsících leden – duben,

Kontakty:
Stavbě tramvajové trati jednoznačně vyjádřili podporu:
Ing. Jiří Kohout – Společnost pro veřejnou dopravu – 604 404 695, kohout@spvd.cz
Ing. Miroslav Zábranský (US–DEU) – radní magistrátu města Plzně – 606 646 062
Martin Pytlík (ODS) – předseda Komise pro dopravu a bezpečnost RMP – 378 035 945
Ing. Jiří Klusoň – náměstek Plzeňských městských dopravních podniků,a.s. – 378 037 519
Doc. Jiří Kotlan – děkan Fakulty elektrotechnické ZČU v Plzni – 377 634 000
Vít Roušal – místopředseda Dětí Země – 377 325 654
Tramvaj není prioritou, upřednostňují stavbu trolejbusové trati:
Ing. Miroslav Kalous (ODS) – nám. primátora pro dopravu – 378 032 030
Ing. František Zídek – Útvar koncepce a rozvoje města Plzně – 378 035 004
Ing. Ondřej Vohradský – Správa veřejného statku města Plzně – 378 037 165

Akci podporuje program Doprava pro 21. století Nadace Partnerství a Nadace VIA
http://www.doprava21.ecn.cz
Jiří Kohout, tel: 604 404 695
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist