Tiskové zprávy
MD ČR: Výstavba dálnice D3 v Jihočeském kraji pokračuje
Ministerstvo dopravy ČR pokračuje v přípravě tzv. PPP projektu dálnice D3, v rámci kterého by měla být část dálnice mezi Veselím nad Lužnicí a státní hranicí s Rakouskem vystavěna s účastí soukromého partnera - koncesionáře. Očekává se, že výběr koncesionáře bude zahájen do konce letošního roku. Předmětná část dálnice bezprostředně naváže na úsek Tábor – Veselí nad Lužnicí, kde probíhá zadávací řízení na výběr zhotovitele stavby a který by měl být zprovozněn v létě 2010.
Od přelomu říjnu a listopadu 2007 připravuje Ministerstvo dopravy zásadní změnu dosavadního PPP projektu. Původní varianta zahrnující pouze úsek Tábor – Bošilec (cca 30 km) byla rozšířena od hranic Středočeského kraje až po státní hranice s Rakouskem. Projekt bude zahrnovat celkem cca 114 km dálnice, včetně již vystavěných úseků, jejichž údržbu převezme soukromý partner - koncesionář.
V současnosti již probíhá intenzivní příprava zadávacího řízení na výběr koncesionáře, a to za účasti zástupců Jihočeského kraje. Ministerstvo dopravy ČR očekává, že příslušné řízení bude zahájeno do konce roku 2008. Jednotlivé úseky dálnice by měly být zprovozňovány mezi lety 2012 až 2014.
Výstavba úseku Tábor - Veselí nad Lužnicí (či přesněji, po mimoúrovňovou křižovatku Dráchov) bude provedena klasicky Ředitelstvím silnic a dálnic ČR a financována z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury. Zhotovitel předmětného úseku by měl být vybrán v létě 2008, přičemž výstavba by měla být dokončena v polovině roku 2010.
Od přelomu říjnu a listopadu 2007 připravuje Ministerstvo dopravy zásadní změnu dosavadního PPP projektu. Původní varianta zahrnující pouze úsek Tábor – Bošilec (cca 30 km) byla rozšířena od hranic Středočeského kraje až po státní hranice s Rakouskem. Projekt bude zahrnovat celkem cca 114 km dálnice, včetně již vystavěných úseků, jejichž údržbu převezme soukromý partner - koncesionář.
V současnosti již probíhá intenzivní příprava zadávacího řízení na výběr koncesionáře, a to za účasti zástupců Jihočeského kraje. Ministerstvo dopravy ČR očekává, že příslušné řízení bude zahájeno do konce roku 2008. Jednotlivé úseky dálnice by měly být zprovozňovány mezi lety 2012 až 2014.
Výstavba úseku Tábor - Veselí nad Lužnicí (či přesněji, po mimoúrovňovou křižovatku Dráchov) bude provedena klasicky Ředitelstvím silnic a dálnic ČR a financována z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury. Zhotovitel předmětného úseku by měl být vybrán v létě 2008, přičemž výstavba by měla být dokončena v polovině roku 2010.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk