Tiskové zprávy
ODS: Výstavba klíčové části Pražského okruhu mezi Běchovicemi a dálnicí D1 začne ještě letos, vláda podpořila řadu doprovodných projektů
18. listopadu 2024 | ODS
Ředitelství silnic a dálnic plánuje ještě letos v prosinci zahájit výstavbu další části Pražského okruhu D0 mezi Běchovicemi a dálnicí D1. Nový 12,6 kilometrů dlouhý úsek je klíčovým krokem ke zlepšení dopravní situace nejen v Praze, ale i ve Středočeském kraji. Tento úsek má významný potenciál pro snížení dopravní zátěže v hustě obydlených oblastech a výrazně přispěje k vyšší plynulosti dopravy.
„Pražský okruh je pro Prahu a Středočeský kraj zásadní dopravní tepnou. Výrazně zlepší propojení mezi klíčovými dálnicemi D1, D11 a D5, což povede ke snížení dopravní zátěže v centru hlavního města i v okolních obcích,“ uvedl Jan Skopeček, poslanec a náměstek hejtmanky pro oblast regionálního rozvoje, územního plánování, dotací a sportu. „Jsme rádi, že se ŘSD podařilo uzavřít smlouvu s konsorciem stavebních firem a že se výstavba zahájí ještě letos. Dostavba této části okruhu přinese obyvatelům Středočeského kraje i Prahy výraznou úlevu od tranzitní dopravy,“ dodal Skopeček.
Význam této investice zdůraznil ministr dopravy Martin Kupka: „Stojíme před dalším krokem pro dokončení Pražského okruhu. Samotný okruh je klíčový pro odvedení tranzitní dopravy mimo metropoli a lepší zvládnutí každodenní dopravní zátěže. Část spojující Běchovice a D1 začneme stavět ještě letos a v provozu bude v roce 2027.“
Martin Kupka zároveň upozornil na řadu doprovodných projektů, které vláda schválila, aby rozšíření okruhu mělo co největší pozitivní dopad: „Chodníky, lávky, rozšíření a rekonstrukce ulic, kruhové objezdy a Hostivařská spojka – celkem dvacet projektů navázaných na výstavbu jihovýchodní části Pražského okruhu a obchvatu Běchovic, Újezdu nad Lesy a Úval. Celkově tyto důležité doprovodné projekty přijdou na více než 1,3 miliardy korun.“
Stavba bude stát 9,76 miliardy korun bez DPH a zahrne dva tunely, čtyři mimoúrovňové křižovatky a 19 mostů. Dále budou postaveny dvě lávky pro pěší a cyklisty a 16 protihlukových stěn o celkové délce téměř osmi kilometrů, což výrazně zlepší životní prostředí v okolních obytných zónách. Nový úsek, který bude šestipruhový, má podle předpokladů denně využívat 70 až 80 tisíc vozidel.
„Podporujeme tento projekt, protože pomůže nejen řidičům, ale také obyvatelům dotčených oblastí, kteří dlouhodobě trpí nadměrnou dopravní zátěží. Především obce jako Dubeč, Uhříněves a Říčany by měly pocítit zásadní zlepšení,“ uvedl Josef Pátek, radní Středočeského kraje pro oblast silniční dopravy.
Souběžně s tímto úsekem bude probíhat také stavba přeložky silnice I/12 Běchovice–Úvaly, která má být dokončena do konce roku 2027. „Jsme přesvědčeni, že do budoucna Pražský okruh zásadně odlehčí hlavním tahům, jako jsou Štěrboholská radiála a Jižní spojka, které jsou dnes přetížené. To přinese pozitivní změny pro všechny obyvatele našeho regionu,“ dodal Pátek.
„Pražský okruh je pro Prahu a Středočeský kraj zásadní dopravní tepnou. Výrazně zlepší propojení mezi klíčovými dálnicemi D1, D11 a D5, což povede ke snížení dopravní zátěže v centru hlavního města i v okolních obcích,“ uvedl Jan Skopeček, poslanec a náměstek hejtmanky pro oblast regionálního rozvoje, územního plánování, dotací a sportu. „Jsme rádi, že se ŘSD podařilo uzavřít smlouvu s konsorciem stavebních firem a že se výstavba zahájí ještě letos. Dostavba této části okruhu přinese obyvatelům Středočeského kraje i Prahy výraznou úlevu od tranzitní dopravy,“ dodal Skopeček.
Význam této investice zdůraznil ministr dopravy Martin Kupka: „Stojíme před dalším krokem pro dokončení Pražského okruhu. Samotný okruh je klíčový pro odvedení tranzitní dopravy mimo metropoli a lepší zvládnutí každodenní dopravní zátěže. Část spojující Běchovice a D1 začneme stavět ještě letos a v provozu bude v roce 2027.“
Martin Kupka zároveň upozornil na řadu doprovodných projektů, které vláda schválila, aby rozšíření okruhu mělo co největší pozitivní dopad: „Chodníky, lávky, rozšíření a rekonstrukce ulic, kruhové objezdy a Hostivařská spojka – celkem dvacet projektů navázaných na výstavbu jihovýchodní části Pražského okruhu a obchvatu Běchovic, Újezdu nad Lesy a Úval. Celkově tyto důležité doprovodné projekty přijdou na více než 1,3 miliardy korun.“
Stavba bude stát 9,76 miliardy korun bez DPH a zahrne dva tunely, čtyři mimoúrovňové křižovatky a 19 mostů. Dále budou postaveny dvě lávky pro pěší a cyklisty a 16 protihlukových stěn o celkové délce téměř osmi kilometrů, což výrazně zlepší životní prostředí v okolních obytných zónách. Nový úsek, který bude šestipruhový, má podle předpokladů denně využívat 70 až 80 tisíc vozidel.
„Podporujeme tento projekt, protože pomůže nejen řidičům, ale také obyvatelům dotčených oblastí, kteří dlouhodobě trpí nadměrnou dopravní zátěží. Především obce jako Dubeč, Uhříněves a Říčany by měly pocítit zásadní zlepšení,“ uvedl Josef Pátek, radní Středočeského kraje pro oblast silniční dopravy.
Souběžně s tímto úsekem bude probíhat také stavba přeložky silnice I/12 Běchovice–Úvaly, která má být dokončena do konce roku 2027. „Jsme přesvědčeni, že do budoucna Pražský okruh zásadně odlehčí hlavním tahům, jako jsou Štěrboholská radiála a Jižní spojka, které jsou dnes přetížené. To přinese pozitivní změny pro všechny obyvatele našeho regionu,“ dodal Pátek.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk