Marek Čaněk "> Výzva iniciativy Pražané a Pražanky za MHD při příležitosti slavnostního otevření neexistující linky metra D - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/vyzva-iniciativy-prazane-a-prazanky-za-mhd-pri-prilezitosti-slavnostniho-otevreni-neexistujici-linky-metra-d
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Iniciativa Pražané a Pražanky za MHD : Výzva iniciativy Pražané a Pražanky za MHD při příležitosti slavnostního otevření neexistující linky metra D

Vážení cestující, jezdíte rádi MHD? Myslíte si, že pražský magistrát dělá dost pro to, aby cestování zkvalitnil? Mezi předvolebními sliby ODS z roku 2006 bylo 10 nových stanic metra do roku 2010 a 32 km nových tramvajových tratí. Realita vypadá jinak: tři stanice metra (Střížkov, Prosek, Letňany) a necelý kilometr tramvajové tratě v Radlicích.

Zveme Vás na slavnostní otevření metra D, které se odehraje v neděli 21. března ve 14,00 u výstupu ze stanice metra Kačerov. Na této akci budou přečteny požadavky Pražanů a Pražanek za MHD, vystoupí odborník na MHD v Praze, jakož i seriozní lidový bavič Ladislav Čumba a happeningář za jinou Prahu Ondřej Kobza. Dále zazní dechovka a jízda metrem D bude pro občany a občanky zajištěna v podstatě zdarma.

Slavnostní otevření metra D bude příležitostí upozornit na nekoncepční politiku v oblasti veřejné dopravy v Praze, což je vidět při plánování staveb metra. Trasa D se slibuje už dlouho. Má spojit sídliště Krč, Nové Dvory a Lhotka s centrem města a tím se zbavit přeplněných autobusů a ulehčit přetížené trase C. Nedávno dostalo přednost prodloužení trasy A k nemocnici Motol a poté na letiště.

Proč je prodloužení trasy A do Motola neefektivní?
- Na Praze 6 je kvalitní tramvajová doprava, které by metro zbytečně konkurovalo.
- Za desítky miliard se tam většina lidí dočká paradoxně zhoršení MHD, prodloužení intervalů.
- Cesta klikatým metrem na letiště (pokud bude někdy dostavěno) bude trvat stejně dlouho jako autobusem.
- Úsek je špatně naplánovaný, nesmyslně klikatý, podobně nepromyšlený jako Letňany.

Proč je trasa D potřebnější?
- Sídliště na jih od Kačerova je oblast s nejvyšším počtem obyvatel bez kapacitní kolejové MHD.
- Mezi Kačerovem a Krčí jezdí enormní počet autobusových linek.
- Trasa C je nejvytíženější v Praze, už nelze navyšovat její kapacitu ve špičkách.
- Nejednalo by se o klasické metro, ale „lehké metro“ (levnější, kratší soupravy, mělčí stanice)
- Déčko nahradí nevhodné autobusy, Áčko do Motola převážně tramvaje

Dejte najevo svůj názor, že chcete žít ve městě s dobře fungující veřejnou dopravou:http://prazanezamhd.kvalitne.cz

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist