Tiskové zprávy
České dráhy: Z nového terminálu v pražské Michli odjel první autovlak
1. července 2025 | České dráhy
Po půlroční pauze se na koleje vrátil populární autovlak z Prahy na východ Slovenska. První vlak EN 443 z nového nástupního místa v pražské Michli vyrazil na cestu dnes ve 21:05 hod. Autovlak cestující v rámci letošního jízdního řádu zaveze pohodlně přes noc do Košic a do stanice Poprad-Tatry. Službu společně provozují České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK).
Nový terminál autovlaku se nachází v prostorech odstavného nádraží Praha jih v Michli v Praze 4, příjezd k terminálu je z ulice Chodovská. Nové nástupní místo nabízí cestujícím pohodlné zázemí pro odbavení s čekárnou, sociálním zařízením, přístupem k Wi-Fi a dalšími službami. V místě byly vybudovány dvě nakládací plošiny pro plynulou nakládku automobilů a kryté nástupiště.
„Služba autovlaku mezi Českem a Slovenskem má dlouhou tradici a mnoho spokojených cestujících. Jedná se o cestování pro ty, kteří si chtějí užívat komfortu a nestresovat se v silničních kolonách. Nové zázemí v Michli zajišťuje lepší logistiku nakládky a je i lépe dostupné pro naše cestující,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec a doplňuje: „Už po odbavení a nástupu nabízíme cestujícím v lůžkovém voze možnost objednat si večeři nebo drobné občerstvení u vlakového stevarda a navečeřet se ještě před odjezdem vlaku z Prahy. Celá cesta na Slovensko se tam nese v duchu pohody a bezkonkurenčního komfortu na kolejích.“
„Autovlak je dlouhodobě oblíbenou formou cestování, která umožňuje pohodlnou přepravu osob a automobilů a zároveň přispívá k ekologičtější mobilitě mezi Slovenskem a Českou republikou. S obnovením služby a s novým terminálem v pražské Michli získávají naši cestující ještě kvalitnější zázemí a komfort při nakládce. Těší nás, že díky spolupráci s Českými drahami můžeme nabídnout kvalitní spojení do Košic a Popradu i během letošní sezóny. Zároveň nadále provozujeme i vnitrostátní autovozy na nočních rychlících Zemplín mezi Bratislavou a Košicemi,“ dodává Peter Helexa, generální ředitel ZSSK.
Autovlak
Pro osádky automobilů jsou vyčleněny lůžkové vozy, které jedou společně s vagóny určenými pro přepravu vozidel. Lůžkové vozy nabízejí nejpohodlnější způsob cestování přes noc, podle požadavků cestujících oddíly Economy nebo Deluxe s vlastní sprchou a WC, v uspořádání lůžek v kupé Single, Double nebo Triple. Servis na palubě lůžkových vozů zajišťuje společnost JLV.
Autovlak cestující v rámci letošního jízdního řádu zaveze pohodlně přes noc do Košic a do stanice Poprad-Tatry. Z důvodu výluky nebude obsluhována stanice Humenné, kam by se autovlak měl znovu vrátit příští rok.
Kompletní informace ke službě autovlak, včetně možnosti nákupu jízdenek, jsou na webu Českých drah.
České dráhy letos vypravují 148 mezistátních dálkových spojů a další 4 sezónní vlaky do Polska, které obsluhují více než 120 různých destinací v osmi evropských zemích: v Německu, Rakousku, Polsku, na Slovensku, v Maďarsku a ve Švýcarsku a díky Adriatic Expressu také ve Slovinsku a Chorvatsku.
Nový terminál autovlaku se nachází v prostorech odstavného nádraží Praha jih v Michli v Praze 4, příjezd k terminálu je z ulice Chodovská. Nové nástupní místo nabízí cestujícím pohodlné zázemí pro odbavení s čekárnou, sociálním zařízením, přístupem k Wi-Fi a dalšími službami. V místě byly vybudovány dvě nakládací plošiny pro plynulou nakládku automobilů a kryté nástupiště.
„Služba autovlaku mezi Českem a Slovenskem má dlouhou tradici a mnoho spokojených cestujících. Jedná se o cestování pro ty, kteří si chtějí užívat komfortu a nestresovat se v silničních kolonách. Nové zázemí v Michli zajišťuje lepší logistiku nakládky a je i lépe dostupné pro naše cestující,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec a doplňuje: „Už po odbavení a nástupu nabízíme cestujícím v lůžkovém voze možnost objednat si večeři nebo drobné občerstvení u vlakového stevarda a navečeřet se ještě před odjezdem vlaku z Prahy. Celá cesta na Slovensko se tam nese v duchu pohody a bezkonkurenčního komfortu na kolejích.“
„Autovlak je dlouhodobě oblíbenou formou cestování, která umožňuje pohodlnou přepravu osob a automobilů a zároveň přispívá k ekologičtější mobilitě mezi Slovenskem a Českou republikou. S obnovením služby a s novým terminálem v pražské Michli získávají naši cestující ještě kvalitnější zázemí a komfort při nakládce. Těší nás, že díky spolupráci s Českými drahami můžeme nabídnout kvalitní spojení do Košic a Popradu i během letošní sezóny. Zároveň nadále provozujeme i vnitrostátní autovozy na nočních rychlících Zemplín mezi Bratislavou a Košicemi,“ dodává Peter Helexa, generální ředitel ZSSK.
Autovlak
Pro osádky automobilů jsou vyčleněny lůžkové vozy, které jedou společně s vagóny určenými pro přepravu vozidel. Lůžkové vozy nabízejí nejpohodlnější způsob cestování přes noc, podle požadavků cestujících oddíly Economy nebo Deluxe s vlastní sprchou a WC, v uspořádání lůžek v kupé Single, Double nebo Triple. Servis na palubě lůžkových vozů zajišťuje společnost JLV.
Autovlak cestující v rámci letošního jízdního řádu zaveze pohodlně přes noc do Košic a do stanice Poprad-Tatry. Z důvodu výluky nebude obsluhována stanice Humenné, kam by se autovlak měl znovu vrátit příští rok.
Kompletní informace ke službě autovlak, včetně možnosti nákupu jízdenek, jsou na webu Českých drah.
České dráhy letos vypravují 148 mezistátních dálkových spojů a další 4 sezónní vlaky do Polska, které obsluhují více než 120 různých destinací v osmi evropských zemích: v Německu, Rakousku, Polsku, na Slovensku, v Maďarsku a ve Švýcarsku a díky Adriatic Expressu také ve Slovinsku a Chorvatsku.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk