https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/z-ostravy-pojede-vice-vlaku-do-vidne-krakova-a-wroclawi-vznika-nove-spojeni-do-poznane
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Z Ostravy pojede více vlaků do Vídně, Krakova a Wrocławi, vzniká nové spojení do Poznaně

3. prosince 2025 | České dráhy
Ostravsko bude mít více spojů do Vídně, Krakova, Wrocławi a úplně nové spojení do Poznaně. Vlaky zastaví v Hranicích na Moravě, Přerově, v Otrokovicích nebo ve Starém Městě u Uherského Hradiště. Z Ostravy pojede více Pendolin. Ostravsko má přímé železniční spojení do 50 zahraničních destinací a do čtveřice evropských hlavních měst.

„Na Ostravsku se nachází náš důležitý železniční uzel, který má přímé denní vlakové spojení do čtyř zemí. Stanice v Bohumíně je také důležitá pro manipulace se soupravami v rámci střední Evropy a v Bohumíně máme také důležité depo,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.

Úplnou novinkou je vlak EuroCity Prater v trase Krakov – Vídeň. Rozšíří tak nabídku přímých spojení Ostravska s Krakovem na 5 vlaků a s Vídní na 6 spojů. Do Vídně bude odjíždět v časných odpoledních hodinách a cesta bude trvat zhruba 3 hodiny. Do Krakova bude odjíždět během odpoledne a cesta mu bude trvat 2,5 hodiny. Ve Vídni je navíc snadný přestup ve směru na letiště Schwechat. Doba jízdy z Ostravska na letiště je pak zhruba 3 a tři čtvrtě hodiny.

Další novinkou je rozšíření spojení Ostravska se západním Polskem. Vznikne úplně nové večerní spojení do Poznaně přes Raciborz, Opole, Wrocław a Leszno a bude zaveden druhý přímý spoj do Wrocławi. Ten bude odjíždět z Ostravy už po 11. hodině a do cílové stanice přijede zhruba v půl druhé odpoledne.

Bez zásadních změn je spojení přímými vlaky do Varšavy, Bratislavy a Budapešti. Při cestě na jižní Slovensko a do Maďarska s přestupem v Břeclavi však dojde k významnému zvýšení komfortu. Velký počet spojů z přestupní stanice v Břeclavi dál na jih bude zajištěno jednotkami Railjet nebo ComfortJet. Cesta z Ostravy do Varšavy se bude trvat kolem 4,5 až 5 hodin, do Bratislavy zhruba 3 hod. 20 minut a do Budapešti necelých 6 hodin.

Z Ostravy bude jezdit více Pendolin. Ve směru na Slovensko se už Pendolino vrátilo. Rychlovlak obsluhuje tradiční spojení SC Pendolino Košičan, které nabízí rychlé a pohodlné spojení např. do Žiliny, Ružomberku, Liptovského Mikuláše, Popradu a Košic. Z těchto míst jsou dostupné vyhledávané turistické oblasti v Malé a Velké Fatře a v Nízkých a Vysokých Tatrách. Cesta z Ostravy do Popradu trvá zhruba 3,5 hodiny a do Košic přibližně 5 hodin.

Více Pendolin pojede do Prahy. Vedle už vráceného spoje SC Pendolino Košičan s odjezdem v půl osmé večer pojede do Prahy další Pendolino znovu ještě v 9:07 hod. Každý den tak mezi Ostravou a Prahou pojede 6 spojů SC Pendolino každým směrem. Vlaky Pendolino mají plánovanou jízdní dobu do Prahy přibližně 3 a čtvrt hodiny. Dochází také k podstatnému zlevnění cestování vlaky SC Pendolino významným snížením ceny rezervace.

Klasické vlaky pojedou z Ostravy do Prahy zhruba 3 a půl hodiny. U všech klasických vlaků EuroCity a InterCity, které jedou v úseku Ostrava – Praha a opačně, bude povinná rezervace místa. Dojde tak k významnému zvýšení kvality cestování. Do řady těchto spojů budou navíc zařazeny velké restaurační vozy s barovým oddílem a moderní vozy 1. třídy, které dosud jezdily na lince Berliner.

V nabídce zůstávají přímé odpolední vlaky SC Pendolino z Ostravy do Plzně, Mariánských Lázní, Chebu a Karlových Varů i do Tábora a Českých Budějovic. Denní vlak Ostravan z Ostravy do Plzně, Mariánských Lázní, Chebu a do Františkových Lázní bude nově provozován v síti vlaků railjet a bude operován jednotkou ČD Railjet. Tento komfortní rychlovlak obslouží také posilový pondělní vlak rj 548 Ostravan s odjezdem z Ostravy v 4:09 a příjezdem do Prahy v 7:26 a nedělní vlak rj 549 Ostravan s odjezdem z Prahy ve 20:08 a příjezdem do Ostravy zhruba půl hodiny před půlnocí.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist