Tiskové zprávy
Arriva: Za tři roky propojíme Prahu a západní Čechy dálkovými vlaky, budou zbrusu nové
25. června 2025 | Arriva
Po dlouhých měsících čekání a nejistoty přichází zpráva, ze které máme opravdu velkou radost. Naše vlaky se výrazně rozšíří a promění. V prosinci za tři roky převezmeme provoz Západních expresů z Prahy do Chebu a rychlíky Berounka z hlavního města do Klatov. Na trať vyrazíme s úplně novými vlaky!
V závěru června jsme s Ministerstvem dopravy podepsali smlouvu na patnáctiletý provoz těchto dálkových vlaků na západ Čech a plně jsme tím rozběhli všechny přípravné práce na prozatím největší investici Arrivy v České republice. Dvaadvacet nových elektrických vlaků, které na tyto spoje koupíme a nasadíme, bude vyrobeno s možností jezdit až dvousetkilometrovou rychlostí. V Plzeňském kraji elektrické vlaky provozujeme na regionální lince a na tyto zkušenosti navážeme investicí do nových vysokorychlostních a komfortních vlaků v hodnotě tří set milionů eur.
Každý, kdo denně dojíždí po dálnici D5 do Prahy a zná zdejší dopravní situaci a kolony, určitě si dokáže představit, jaký je potenciál této linky po všech investicích do infrastruktury i vlaků. Nové a moderní soupravy vždy přitáhnou nové cestující a počítáme s tím i v tomto případě.
Aktuálně jednáme s výrobci, kteří by nám mohli dodat nové elektrické, kapacitní a nízkopodlažní vlaky a během letošního léta bude jasné, kdo je bude umět vyrobit a od koho je pořídíme. Máme na to tři a půl roku, což se může zdát jako dlouhý čas, je ale potřebný k tomu, že výrobce musí vlaky vyvinout, vyrobit a také nechat schválit pro provoz v České republice.
V závěru června jsme s Ministerstvem dopravy podepsali smlouvu na patnáctiletý provoz těchto dálkových vlaků na západ Čech a plně jsme tím rozběhli všechny přípravné práce na prozatím největší investici Arrivy v České republice. Dvaadvacet nových elektrických vlaků, které na tyto spoje koupíme a nasadíme, bude vyrobeno s možností jezdit až dvousetkilometrovou rychlostí. V Plzeňském kraji elektrické vlaky provozujeme na regionální lince a na tyto zkušenosti navážeme investicí do nových vysokorychlostních a komfortních vlaků v hodnotě tří set milionů eur.
Každý, kdo denně dojíždí po dálnici D5 do Prahy a zná zdejší dopravní situaci a kolony, určitě si dokáže představit, jaký je potenciál této linky po všech investicích do infrastruktury i vlaků. Nové a moderní soupravy vždy přitáhnou nové cestující a počítáme s tím i v tomto případě.
Aktuálně jednáme s výrobci, kteří by nám mohli dodat nové elektrické, kapacitní a nízkopodlažní vlaky a během letošního léta bude jasné, kdo je bude umět vyrobit a od koho je pořídíme. Máme na to tři a půl roku, což se může zdát jako dlouhý čas, je ale potřebný k tomu, že výrobce musí vlaky vyvinout, vyrobit a také nechat schválit pro provoz v České republice.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




