Miroslav Patrik "> Začalo ekologické hodnocení obchvatu Bíliny - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/zacalo-ekologicke-hodnoceni-obchvatu-biliny
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Děti Země: Začalo ekologické hodnocení obchvatu Bíliny

19. března 2007 | Děti Země
Autor: Miroslav Patrik, tel: 603 574 289
Do pátku 23. března mohou na Ministerstvo životního prostředí do Prahy posílat občané své námitky k plánované trase obchvatu Bíliny novou dvoupruhovou silnicí č. I/13.

Nyní se v rámci zjišťovacího řízení sbírají podněty veřejnosti a státních úřadů k upřesnění obsahu následné podrobné ekologické dokumentace.

Děti Země budou žádat posouzení dalších variant, včetně modernizace současného průtahu, který může mít menší negativní vlivy na poslední zbytky zachovalé přírody kolem města.

„Nelíbí se nám, že nebyly předloženy další varianty, které by zbytečně nelikvidovaly stávající rekreační zázemí obyvatel Bíliny za Pražským předměstím a v Žižkově údolí,“ prohlásil Miroslav Patrik z Dětí Země.

Proto budou ve svém vyjádření požadovat vyhodnocení i varianty modernizovaného průtahu, který byl už doporučen firmou Ateliér T-plan, s. r. o. Praha při posouzení vlivu konceptu územního plánu Ústeckého kraje na životní prostředí v září 2005. Různé varianty chce porovnat i odbor životního prostředí v Bílině.

Rizikovým místem je podle Dětí Země předpolí Národní přírodní rezervace Bořeň, kde mají být hluboké zářezy a hloubený tunel délky 550 metrů. Lze zde proto očekávat výrazný pokles hladiny podzemních vod a oživení sesuvů. Má se zde také bourat několik zahrádek, takže dojde k narušení této rekreační oblasti.

„Nedovedu si také představit, jak bude zajištěna bezpečnost řidičů při haváriích v uvažovaném směrově neděleném dvoupruhovém tunelu, jejichž ošklivé následky známe z Alp,“ připomíná Patrik další riziko.

Závažným problémem je také negativní ovlivnění krajinného rázu stavbou velké mimoúrovňové křižovatky v údolí řeky Bíliny pod Bořněm a také na horizontu nedaleko křížení se silnicí z Bíliny na Louny a na Razice a dále estakády délky 650 metrů a výšky 26 metrů nad Žižkový údolím na svahu přírodní rezervace Trupelník.

Výstavba obchvatu Bíliny délky 7,7 kilometrů a šířky 11,5 metrů s krátkým tunelem za sídlištěm Pražské předměstí má probíhat v letech 2010-2. Jeho trasa je součástí schváleného územního plánu Bíliny z roku 2002 a má nahradit stávající průtah délky 5 kilometrů, kde jsou nyní překračovány limity emisí a hluku.

V roce 2005 projelo přes Bílinu kolem 23.000 automobilů denně, v roce 2030 by to mohlo být již asi 31.000 aut. V případě výstavby východního obchvatu by dopravní intenzity na průtahu v tomto roce měly poklesnout o 57 %, takže by po něm za dvacet tři let mělo jezdit jen asi 13.300 automobilů denně.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist