Hynek Jordán "> Začaly „České Vánoce“. Soutěž s Ministerstvem zemědělství a s kvalitními potravinami - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/zacaly-ceske-vanoce-soutez-s-ministerstvem-zemedelstvi-a-s-kvalitnimi-potravinami
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

MZe ČR: Začaly „České Vánoce“. Soutěž s Ministerstvem zemědělství a s kvalitními potravinami

27. října 2014 | MZe ČR
Autor: Hynek Jordán
Od dneška se lidé mohou zapojit do spotřebitelské soutěže „České Vánoce“, kterou připravilo Ministerstvo zemědělství. Hlavní výhrou je osobní automobil Škoda Rapid Spaceback, ale celkem se bude soutěžit o 50 tisíc různých cen. Smyslem soutěže a informační kampaně je podpora prodeje kvalitních potravin a tedy i zemědělců a potravinářů.

Dneškem začíná soutěž Ministerstva zemědělství „České Vánoce“. Do 4. ledna příštího roku mohou lidé sbírat loga Regionální potravina, Klasa, Chráněné zeměpisné označení, Chráněné označení původu, Zaručená tradiční specialita, Český výrobek – garantováno Potravinářskou komorou, Bio „zebra“ a EU „Bio list“.

„Hlavní cenou je osobní automobil, ale máme připravené i další výhry. Například ledničku nebo mrazák plné potravin a sadu spotřebičů pro zdravé vaření. Celkem můžou lidé soutěžit o padesát tisíc cen. Chceme tak podpořit výrobce a zemědělce, jejichž produkce je kvalitní,“ řekl ministr zemědělství Marian Jurečka.

Náklady na spotřebitelskou soutěž dosáhnou přibližně 16 milionů korun. Na její mediální zajištění potom přibližně 14 milionů korun. Dalších 30 milionů investuje Ministerstvo zemědělství prostřednictvím Státního zemědělského intervenčního fondu do kampaně na podporu značky Regionální potravina. Obě části kampaně se budou prolínat a doplňovat.

Plné znění pravidel a herní karta jsou k dispozici na www.vanocni-soutez.cz.

S cílenou podporou zemědělců a to hlavně malých a středních farem počítá Ministerstvo zemědělství i v příštím roce. Ve všech krajích ČR například uspořádá projekt „Poznej svého farmáře“, který pomáhá malým producentům získat přímé kontakty na spotřebitele, a lépe tak dostat produkci farem do povědomí veřejnosti.

„Projekt Poznej svého farmáře, jsme už letos uspořádali na pěti farmách. Lidé je mohli navštívit, seznámit se s prací zemědělců a ochutnat tradiční výpěstky a potraviny. Už teď se můžou farmáři hlásit do příštího ročníku akce, kterou jsme pro velký zájem rozšířili. V rámci projektu se uskuteční v každém kraji, tedy na třinácti místech, půldenní setkání se zábavným programem, ochutnávkami a farmářským trhem pro veřejnost,“ řekl Marian Jurečka.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist