https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/zacina-nejvetsi-kampan-na-podporu-znacky-fsc
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

FSC ČR, o. s. : Začíná největší kampaň na podporu značky FSC

19. října 2009 | FSC ČR, o. s.
FSC ČR v pondělí 19. října zahájí dosud největší kampaň na podporu znalosti značky a certifikátu FSC. Kampaň s názvem „Miluje dřevo, chrání les“ má za cíl zvýšit a propagovat nákup dřevěného zboží s mezinárodní značkou FSC a informovat tak spotřebitele o výrobcích, které byly vyrobeny z legálně těženého dřeva šetrným způsobem k lesu a zároveň s ohledem na lidská a sociální práva obyvatel.

Kampaň „Miluje dřevo, chrání les“ reaguje na stále větší množství mizejících, ohrožených a devastovaných světových lesů, které patří k nejvíce ohroženým ekosystémům naší planety a na problémy spojené s nelegální těžbou dřeva. Odhaduje se, že ve víceméně původním, nenarušeném stavu zůstalo už jen asi 22 % plochy původních pralesů. Každý rok ztrácíme plochu pralesů o rozloze dvou Českých republik, na níž žijí tisíce druhů rostlin a živočichů. Velmi vážný problém představuje nelegální těžba. V brazilské Amazonii je až 80 % stromů pokáceno nezákonně. Zhruba polovina tropického dřeva dováženého do zemí Evropské unie pochází také z nelegálních zdrojů. Devastace lesů však není problémem pouze v tropech. Podobným tempem dochází k ničení severských lesů v tajze. Ačkoliv v České republice i jinde v Evropě lesa celkově přibývá, náš kontinent patří k největším spotřebitelům dřeva ze světových lesů. Navíc ani české a evropské lesní hospodaření se často nevyhýbá nešetrným lesnickým praktikám. Také v naší zemi stále ještě na mnoha místech určují krajinný ráz přírodnímu stavu vzdálené, uměle vysazené, převážně smrkové a borové monokultury. Zdravotní stav českých lesů patří k nejhorším v Evropě, lesy mají sníženou schopnost zadržovat srážky a odolávat různým kalamitám, například při přemnožení kůrovců. Zaměřením na spotřebitele by kampaň měla zvýšit i poptávku po výrobcích se značkou FSC, což pomůže vlastníkům certifikovaných lesních majetků a certifikovaným zpracovatelským řetězcům. Druhé kolo kampaně z prostředků Norských finančních mechanismů, Ministerstva životního prostředí ČR a Státního fondu životního prostředí s celkovým rozpočtem pře 2 mil. Kč proběhne na jaře roku 2010.

Kampaň začne reklamními plakáty v městské hromadné dopravě v Praze, Brně, Ostravě, Hradci Králové, Českých Budějovicích a Liberci. Nebudou chybět speciální webové stránky kampaně na www.czechfsc.cz, internetová reklama a bannery na největších serverech v ČR. V Praze a Brně se také objeví billboardy s vizuálem kampaně umístěné v blízkosti obchodních center a hobbymarketů. Připraveny jsou rozhovory s výrobci a distributory FSC materiálů a výrobků, stejně jako s majiteli FSC certifikovaných lesů. 25. listopadu bude ve spolupráci s Hnutím Duha a Společností pro Fairtrade vyhlášena velká spotřebitelská soutěž o výrobky FSC, BIO a Fairtrade a na podporu kampaně jsou také připraveny speciální informační materiály a předměty určené spotřebitelům. Náhled jednoho z vizuálů reklamní kampaně FSC ČR najdete v příloze.

Samotná příprava kampaně probíhala ve spolupráci s reklamní agenturou Marco/BBN Czech Republic (www.marco.eu), která dříve spolupracovala mj. na kampani českého předsednictví v Radě Evropské Unie EU2009.CZ a vypracovala zakázky např. pro společnosti Home Credit, VZP, Plzeňský Prazdroj a Volksbank. Kampaň za agenturu MARCO/BBN připravoval account director Tomáš Navrátil: „Z našeho pohledu to byl ukázkový příklad přípravy komunikační kampaně. Od samotného zadání, přes marketingový výzkum a definování cílové skupiny, až po společná jednání mezi klientem a našimi kreativci,“ doplnil.

„Značku BIO potravin a její význam zná již většina českých občanů. Značka FSC je paralelou pro výrobky ze dřeva a papíru, její známost je však bohužel zvláště ve srovnání se západoevropskými zeměmi velmi nízká. A protože ochranu lesů a šetrné lesní hospodaření považujeme za mimořádně závažné téma, rozhodli jsme se ještě více zaměřit na spotřebitele dřevěných a papírových výrobků, kteří mohou svým jednáním pomoci zabránit nelegální těžbě dřeva a přispět tak k ochraně českých i světových lesů,“ řekl Tomáš Duda, zástupce ředitele organizace FSC ČR.

FSC (Forest Stewardship Council) je mezinárodní nevládní nezisková organizace, který vytvořila prestižní mezinárodní systém certifikace lesů a podniků, které dřevo z certifikovaných lesů zpracovávají (obdoba označení BIO nebo FairTrade pro potravinové výrobky). Základní ideou této organizace je podporovat ekologicky šetrné, sociálně prospěšné a ekonomicky životaschopné obhospodařování lesů, a tím napomoci chránit ohrožené a devastované světové lesy. Logo FSC na výrobku znamená záruku, že svým nákupem podporujete lesní hospodaření šetrné k přírodě a místním lidem. FSC ČR, o.s. je českým zástupcem mezinárodní organizace FSC. Od roku 2002 pracuje na prosazování značky FSC v České republice v lesním hospodaření, dřevozpracujícím a papírenském průmyslu a mezi laickou i odbornou veřejností.
Další informace na: www.czechfsc.cz.

Kontakt:
Mgr. Martin Koubek, FSC ČR, o. s., tel. 737 085 007, e- mail: martin.koubek@czechfsc.cz
Ing. Tomáš Duda, FSC ČR, o. s., tel. 737 406 093, e- mail: tomas.duda@czechfsc.cz

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist