Tiskové zprávy
České dráhy: Začíná předprodej jízdenek na jízdní řád 2025, nabídne nové soupravy a moderní služby ve více vlacích
31. října 2024 | České dráhy
České dráhy v těchto dnech zahajují předprodej jízdenek a rezervací na spoje v novém jízdním řádu 2025, který začne platit 15. prosince letošního roku. Nabídka vlaků je stabilní. Největší český dopravce vypraví během roční platnosti jízdního řádu zhruba 2,4 milionů spojů, které ujedou přibližně 119 milionů kilometrů. V provozu budou desítky nových jednotek dodaných během roku, které jsou vybaveny moderní technikou a nabízejí např. palubní Wi-Fi síť, bezbariérové cestování nebo klimatizované prostory. Tento komfort nabídnou nově stovky vlaků.
„České dráhy ve spolupráci s objednateli veřejné dopravy pokračují ve vytyčeném trendu modernizace vozidlového parku a rozšiřování služeb. Během uplynulého roku jsme převzali zhruba stovku nových elektrických a motorových jednotek, které rozšiřují nabídku klimatizovaných a bezbariérových spojů na regionálních linkách. Zahájili jsme také přebírání nových souprav ComfortJet, což nám umožní postupně vylepšovat další vnitrostátní rychlíkové linky. Díky modernizacím vlaků nám meziročně přibylo například 439 bezbariérových spojů, 798 spojů s palubní Wi-Fi sítí nebo 1 430 vlaků, ve kterých jsou elektrické zásuvky,“ informuje Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.
České dráhy mají v jízdním řádu 2025 zavedeno celkem 8 619 různých vlaků. Ne všechny spoje jezdí denně. Některé jsou v provozu jen v pracovní dny, jiné o víkendech nebo pouze v turistické sezóně od jara do podzimu. Průměrný denní počet vlaků je proto 6 605, přitom počet vlaků vypravených v pracovní dny je znatelně vyšší oproti volným dnům. Vlaky národního dopravce denně ujedou v průměru zhruba 327 tisíc kilometrů.
„Během uplynulého roku jsme hodně zapracovali na podstatném zvýšení komfortu a rozšíření našich služeb ve vlacích. Například vlaků s Wi-Fi připojením k internetu je meziročně o 20 % více a je dostupné už ve více než polovině všech spojů včetně lokálek. O více než 50 % narostl počet vlaků s možností dobíjet cestovní elektroniku a také u této služby jsme zhruba na polovině všech spojů. Dále přidáváme 55 spojů s dětským kinem. To bude nově dostupné ve čtvrtině všech dálkových spojů. Osm z deseti našich vlaků bude v novém jízdním řádu bezbariérových,“ uvádí Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.
Lepší soupravy v regionální i v dálkové dopravě
Díky letošním dodávkám nových vlaků došlo během roku k výměně starších regionálních vlaků za moderní jednotky RegioPanter a RegioFox. Na desítkách regionálních linek po celé České republice tak nyní zajišťují přepravu moderní bezbariérové a klimatizované vlaky.
K dalšímu vylepšení bude docházet také u dálkových vlaků, a to včetně rychlíků. Po sérii vyvazovacích oprav a instalaci ETCS na jednotky InterPanter se na většinu spojů Svitava vrátí bezbariérové klimatizované elektrické jednotky. Mezinárodní spoje z Prahy do Německa Berliner ovládnou nové jednotky ComfortJet. Výměna stávajících souprav by měla být na této lince hotová do léta a pak by se měly ComfortJety začít objevovat na dalších plánovaných linkách, například na spojích EuroCity Metropolitan. Nově dodané netrakční jednotky ComfortJet budou jezdit také na vybraných rychlých spojích InterCity Ostravan.
Více moderních, klimatizovaných vozů s možností napájení cestovní elektroniky a s palubní Wi-Fi sítí (zhruba 75 % kapacity kmenové soupravy) bude v rychlících Rožmberk, Jihlava a Bezdrev Plzeň – České Budějovice – Jihlava – Brno. Obdobné vylepšení bude také v rychlících Labe Praha – Děčín. Tyto nově nasazované vozy jsou přesunuté z mezistátních vlaků EuroCity.
Statistiky Jízdního řádu 2025 na https://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/zacina-predprodej-jizdenek-na-jizdni-rad-2025-nabidne-nove-soupravy
„České dráhy ve spolupráci s objednateli veřejné dopravy pokračují ve vytyčeném trendu modernizace vozidlového parku a rozšiřování služeb. Během uplynulého roku jsme převzali zhruba stovku nových elektrických a motorových jednotek, které rozšiřují nabídku klimatizovaných a bezbariérových spojů na regionálních linkách. Zahájili jsme také přebírání nových souprav ComfortJet, což nám umožní postupně vylepšovat další vnitrostátní rychlíkové linky. Díky modernizacím vlaků nám meziročně přibylo například 439 bezbariérových spojů, 798 spojů s palubní Wi-Fi sítí nebo 1 430 vlaků, ve kterých jsou elektrické zásuvky,“ informuje Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.
České dráhy mají v jízdním řádu 2025 zavedeno celkem 8 619 různých vlaků. Ne všechny spoje jezdí denně. Některé jsou v provozu jen v pracovní dny, jiné o víkendech nebo pouze v turistické sezóně od jara do podzimu. Průměrný denní počet vlaků je proto 6 605, přitom počet vlaků vypravených v pracovní dny je znatelně vyšší oproti volným dnům. Vlaky národního dopravce denně ujedou v průměru zhruba 327 tisíc kilometrů.
„Během uplynulého roku jsme hodně zapracovali na podstatném zvýšení komfortu a rozšíření našich služeb ve vlacích. Například vlaků s Wi-Fi připojením k internetu je meziročně o 20 % více a je dostupné už ve více než polovině všech spojů včetně lokálek. O více než 50 % narostl počet vlaků s možností dobíjet cestovní elektroniku a také u této služby jsme zhruba na polovině všech spojů. Dále přidáváme 55 spojů s dětským kinem. To bude nově dostupné ve čtvrtině všech dálkových spojů. Osm z deseti našich vlaků bude v novém jízdním řádu bezbariérových,“ uvádí Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.
Lepší soupravy v regionální i v dálkové dopravě
Díky letošním dodávkám nových vlaků došlo během roku k výměně starších regionálních vlaků za moderní jednotky RegioPanter a RegioFox. Na desítkách regionálních linek po celé České republice tak nyní zajišťují přepravu moderní bezbariérové a klimatizované vlaky.
K dalšímu vylepšení bude docházet také u dálkových vlaků, a to včetně rychlíků. Po sérii vyvazovacích oprav a instalaci ETCS na jednotky InterPanter se na většinu spojů Svitava vrátí bezbariérové klimatizované elektrické jednotky. Mezinárodní spoje z Prahy do Německa Berliner ovládnou nové jednotky ComfortJet. Výměna stávajících souprav by měla být na této lince hotová do léta a pak by se měly ComfortJety začít objevovat na dalších plánovaných linkách, například na spojích EuroCity Metropolitan. Nově dodané netrakční jednotky ComfortJet budou jezdit také na vybraných rychlých spojích InterCity Ostravan.
Více moderních, klimatizovaných vozů s možností napájení cestovní elektroniky a s palubní Wi-Fi sítí (zhruba 75 % kapacity kmenové soupravy) bude v rychlících Rožmberk, Jihlava a Bezdrev Plzeň – České Budějovice – Jihlava – Brno. Obdobné vylepšení bude také v rychlících Labe Praha – Děčín. Tyto nově nasazované vozy jsou přesunuté z mezistátních vlaků EuroCity.
Statistiky Jízdního řádu 2025 na https://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/zacina-predprodej-jizdenek-na-jizdni-rad-2025-nabidne-nove-soupravy
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk