Václav Procházka "> Žádáme zachování a rozšíření městské železniční dopravy - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/zadame-zachovani-a-rozsireni-mestske-zeleznicni-dopravy
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Terrigenia: Žádáme zachování a rozšíření městské železniční dopravy

20. listopadu 2002 | Terrigenia
Autor: Václav Procházka, tel: 274867870
Příznivci občanského sdružení Terrigenia již několik let sledují situaci v dopravě. Jsme přesvědčeni, že železniční síť v Praze je pro osobní dopravu málo využívána. Za situace, kdy jezdí pouze meziměstské vlaky, nemůže nabídka odpovídat poptávce, která se snižuje se vzdáleností od Prahy. Zavedení mimořádných kyvadlových spojů nahrazujících metro ukázalo, že se nemusí vždy čekat na zvýšení kapacity tratí a dostavbu koridorů. Sdružení Terrigenia proto vydalo petici za rychlé zavádění metropolitní železniční dopravy, které by mělo postupně navazovat na zřízení těchto dvou "povodňových" linek. Petice vznikla shodou okolností několik dnů před tím, než zástupci pražského Magistrátu, Krajského úřadu středočeského kraje, Českých drah a Ministerstva dopravy podepsali memorandum, v němž poprvé připustili možnost zavádění tohoto efektivního způsobu kolejové dopravy bez zbytečných průtahů.

Memorandum samozřejmě vítáme, ale je dobré si uvědomit, že v podstatě bylo jen "vzato na milost" to, co bylo několik let opomíjeno. Ledy se pohnuly až po povodních, a – jistě že ne náhodou – těsně před volbami. Co však bude dál?

Ve sbírání podpisů budeme pokračovat. Jsme přesvědčeni, že se ještě budou hodit. Stačí se podívat na územní plán schválený již před třemi lety, v němž je mnoho nových zastávek. Dodnes není v provozu ani jedna z nich. Pokud by například byla obnovena zastávka Vyšehrad (ať už v původním místě nebo v jeho blízkosti), nikoho by ani nenapadlo po obnovení metra úplně zrušit spoje Smíchov – Hlavní nádraží, protože i při provozu metra je spojení z těchto míst zvláště na Smíchovské nádraží natolik neatraktivní, že lidé raději chodí přes železniční most 2 km pěšky.

Zabývat se na úrovni memoranda technickými detaily by bylo zbytečné. Je však škoda, že v dokumentu jsou opomenuty některé významné možnosti: nepočítá se s průjezdným systémem ani s využitím jedné z nejperspektivnějších tratí Praha – Vrané nad Vltavou. Naopak myšlenku "vlakotramvaje" lze uskutečnit jen se značnými náklady, které by ovšem příliš pohodlí cestujícím stejně nepřinesly (např. kvůli výšce nástupiště). Vývoj situace budeme nadále sledovat a v případě potřeby dále reagovat.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist