Tiskové zprávy
Hnutí Duha: Žádejte od poslanců snadnější třídění, nabízejí reklamy v metru
Hnutí DUHA v pátek spouští unikátní reklamní kampaň v pražském metru. Nápadné inzeráty nabídnou lidem, aby emailovali svým poslancům a žádali změny v zákoně, které usnadní třídění odpadu.
Ve vagónech metra na trase B bude celý únor jezdit 70 reklam [1]. Hnutí DUHA očekává, že kampaň během měsíce osloví statisíce Pražanů. Zároveň spouští webové stránky www.hnutiduha.cz/recyklace, odkud lidé mohou psát emaily přímo poslancům.
Na webu také najdou rady, jak mohou třídit, a praktické tipy k ochraně domácnosti před odpadkovou záplavou.
Ekologická organizace prosazuje několik změn v zákoně o odpadech, jež pomohou, aby třídit bylo nejen správné, ale také snadné. Zároveň rozhýbou recyklaci, ve které Česká republika kulhá daleko za úspěšnými evropskými státy. Ministr životního prostředí Martin Bursík už anoncoval, že navrženou legislativu předloží do parlamentu [2]. Rozhodující bude hlasování Poslanecké sněmovny. Očekává se v příštích měsících.
Hnutí DUHA navrhlo tři hlavní změny v zákoně:
• Základní standard recyklačních služeb – lidé v každém městě nebo obci musí mít možnost třídit hlavní druhy odpadků.
• Vyšší poplatky za skládkování a uzavření díry v zákoně, podle které se nevztahují na pálení odpadu.
• Motivační poplatek, který ekonomicky zvýhodní obce, jež více třídí odpad.
Zatímco popelnice stojí před každým domem, k barevným kontejnerům na tříděný odpad to průměrná česká domácnost má 140 metrů daleko. Proto míra recyklace odpadků u nás činí pouhých 20 % – zatímco v sousedním Německu či Rakousku už překročili padesátiprocentní hranici.
Hnutí DUHA kampaň připravilo ve výhodné spolupráci s agenturou Last Minute Management. Financování reklam – které v metru jezdí za nízkou nekomerční cenu – umožnil grant, který ekologická organizace na projekt dostala.
Vojtěch Kotecký, programový ředitel Hnutí DUHA, řekl:
„Velká většina Čechů považuje třídění odpadu za správné. Proto jsme zvolili kampaň, která osloví velké množství lidí – mohou nám totiž pomoci prosadit, aby bylo také snadné. Rozhodnutí budou mít v rukou poslanci, takže je důležité, aby věděli, co si lidé myslí. Očekáváme, že kampaň během února osloví statisíce lidí, Pražanů i přespolních. Zatímco popelnice stojí před každým domem, k barevným kontejnerům na tříděný odpad to dnes často máme stovky metrů daleko. Pokud poslanci změny v zákoně schválí, bude to průlom. Třídit odpad bylo mohlo být postupně stejně snadné jako jej sypat do popelnice.“
Kontakt:
Vojtěch Kotecký, Hnutí DUHA, telefon 604 202 470, email vojtech.kotecky@hnutiduha.cz
Ivo Kropáček, Hnutí DUHA, telefon 604 207 302, email ivo.kropacek@hnutiduha.cz
Poznámky:
[1] Kopii reklamy lze stáhnout na www.hnutiduha.cz/publikace/recyklace_reklama_metro.pdf
[2] Tisková zpráva: www.hnutiduha.cz/index.php?cat=zpravy&id=551&year=2007%3E%3Cspan%20class=
Ve vagónech metra na trase B bude celý únor jezdit 70 reklam [1]. Hnutí DUHA očekává, že kampaň během měsíce osloví statisíce Pražanů. Zároveň spouští webové stránky www.hnutiduha.cz/recyklace, odkud lidé mohou psát emaily přímo poslancům.
Na webu také najdou rady, jak mohou třídit, a praktické tipy k ochraně domácnosti před odpadkovou záplavou.
Ekologická organizace prosazuje několik změn v zákoně o odpadech, jež pomohou, aby třídit bylo nejen správné, ale také snadné. Zároveň rozhýbou recyklaci, ve které Česká republika kulhá daleko za úspěšnými evropskými státy. Ministr životního prostředí Martin Bursík už anoncoval, že navrženou legislativu předloží do parlamentu [2]. Rozhodující bude hlasování Poslanecké sněmovny. Očekává se v příštích měsících.
Hnutí DUHA navrhlo tři hlavní změny v zákoně:
• Základní standard recyklačních služeb – lidé v každém městě nebo obci musí mít možnost třídit hlavní druhy odpadků.
• Vyšší poplatky za skládkování a uzavření díry v zákoně, podle které se nevztahují na pálení odpadu.
• Motivační poplatek, který ekonomicky zvýhodní obce, jež více třídí odpad.
Zatímco popelnice stojí před každým domem, k barevným kontejnerům na tříděný odpad to průměrná česká domácnost má 140 metrů daleko. Proto míra recyklace odpadků u nás činí pouhých 20 % – zatímco v sousedním Německu či Rakousku už překročili padesátiprocentní hranici.
Hnutí DUHA kampaň připravilo ve výhodné spolupráci s agenturou Last Minute Management. Financování reklam – které v metru jezdí za nízkou nekomerční cenu – umožnil grant, který ekologická organizace na projekt dostala.
Vojtěch Kotecký, programový ředitel Hnutí DUHA, řekl:
„Velká většina Čechů považuje třídění odpadu za správné. Proto jsme zvolili kampaň, která osloví velké množství lidí – mohou nám totiž pomoci prosadit, aby bylo také snadné. Rozhodnutí budou mít v rukou poslanci, takže je důležité, aby věděli, co si lidé myslí. Očekáváme, že kampaň během února osloví statisíce lidí, Pražanů i přespolních. Zatímco popelnice stojí před každým domem, k barevným kontejnerům na tříděný odpad to dnes často máme stovky metrů daleko. Pokud poslanci změny v zákoně schválí, bude to průlom. Třídit odpad bylo mohlo být postupně stejně snadné jako jej sypat do popelnice.“
Kontakt:
Vojtěch Kotecký, Hnutí DUHA, telefon 604 202 470, email vojtech.kotecky@hnutiduha.cz
Ivo Kropáček, Hnutí DUHA, telefon 604 207 302, email ivo.kropacek@hnutiduha.cz
Poznámky:
[1] Kopii reklamy lze stáhnout na www.hnutiduha.cz/publikace/recyklace_reklama_metro.pdf
[2] Tisková zpráva: www.hnutiduha.cz/index.php?cat=zpravy&id=551&year=2007%3E%3Cspan%20class=
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk