Tiskové zprávy
MDS ČR: Zahájení prvního projektu ISPA
24. června 2002 | MDS ČR
Dne 25. června 2002 bude slavnostně zahájena výstavba prvního projektu spolufinancovaného z předvstupního nástroje ISPA v České republice. Jedná se o stavbu na rychlostní komunikaci R 48 v úseku Frýdek-Místek – Dobrá s předpokládanou celkovou cenou výstavby cca 1,2 mld Kč. Příspěvek pro spolufinancování z prostředků Evropské unie (ISPA) činí cca 60% (20 391 677,- EUR). Předpokládaná doba výstavby tohoto úseku v délce 5,6 km je 32 měsíců.
Projekt Frýdek-Místek – Dobrá byl schválen Řídícím výborem EK pro nástroj ISPA v říjnu 2000. Finanční memorandum bylo podepsáno v prosinci 2000 Evropskou komisí a v únoru 2001 českou stranou. Po připomínkování a opravách dokumentace pro nabídkové řízení byla dokumentace schválena v říjnu 2001 Delegací EK a v listopadu 2001 bylo vyhlášeno výběrové řízení. Z něj byl v únoru 2002 vybrán zhotovitel, který byl schválen Delegací EK dne 28. 3. 2002. Delegace EK odsouhlasila zahájení přípravných prací dne 29. 5. 2002 a text kontraktu dne 14. 6. 2002.
Zhotovitelem stavby je „Sdružení Dobrá 2000“, jehož členy jsou: ODS – Dopravní stavby Ostrava, a.s. (vedoucí sdružení), DS Holding, a.s. a ŽS Brno, a.s.. Kontrakt se zhotovitelem ve výši cca 1,2 mld Kč byl podepsán dne 17.6.2002 mezi zadavatelem (Ředitelství silnic a dálnic ČR) a zhotovitelem.
Projekt je součástí 86 km dlouhé rychlostní komunikace R 48 Lipník n. Bečvou – Český Těšín, která je pokračováním hlavního silničního spojení východ – západ z Prahy na hranici s Polskem. R 48 je rychlostní komunikací se čtyřmi jízdními pruhy, s výjimkou šesti dosud chybějících úseků pouze se dvěma jízdními pruhy. Jedním z těchto chybějících úseků je právě zahajovaná stavba Frýdek-Místek – Dobrá. (Další chybějící úseky - obchvat Bělotína a Dobrá – Tošanovice byly rovněž schváleny pro spolufinancování z ISPA, pro úsek Tošanovice – Žukov byla v květnu 2002 Evropské komisi předložena žádost MDS).
Projekt Frýdek-Místek – Dobrá představuje vybudování nové rychlostní komunikace se čtyřmi jízdními pruhy, která ulehčí tranzitní dopravě směřující z dálnice D1 (Praha – Brno – Vyškov) do Ostravy a Polska (a rovněž mezinárodní přepravě mezi Polskem, Českou republikou a Rakouskem). Usnadní průjezd městem Frýdek-Místek a umožní vyhnout se obchvatem obci Dobrá. Tím dojde ke zlepšení současné nevyhovující situace z hlediska místní dopravy, bezpečnosti chodců (blízkost obytných domů, škol a obchodů) a životního prostředí (vibrace, hluk, emise). Nová komunikace současně umožní zvýšení rychlosti a tím zkrácení doby jízdy.
Projekt Frýdek-Místek – Dobrá byl schválen Řídícím výborem EK pro nástroj ISPA v říjnu 2000. Finanční memorandum bylo podepsáno v prosinci 2000 Evropskou komisí a v únoru 2001 českou stranou. Po připomínkování a opravách dokumentace pro nabídkové řízení byla dokumentace schválena v říjnu 2001 Delegací EK a v listopadu 2001 bylo vyhlášeno výběrové řízení. Z něj byl v únoru 2002 vybrán zhotovitel, který byl schválen Delegací EK dne 28. 3. 2002. Delegace EK odsouhlasila zahájení přípravných prací dne 29. 5. 2002 a text kontraktu dne 14. 6. 2002.
Zhotovitelem stavby je „Sdružení Dobrá 2000“, jehož členy jsou: ODS – Dopravní stavby Ostrava, a.s. (vedoucí sdružení), DS Holding, a.s. a ŽS Brno, a.s.. Kontrakt se zhotovitelem ve výši cca 1,2 mld Kč byl podepsán dne 17.6.2002 mezi zadavatelem (Ředitelství silnic a dálnic ČR) a zhotovitelem.
Projekt je součástí 86 km dlouhé rychlostní komunikace R 48 Lipník n. Bečvou – Český Těšín, která je pokračováním hlavního silničního spojení východ – západ z Prahy na hranici s Polskem. R 48 je rychlostní komunikací se čtyřmi jízdními pruhy, s výjimkou šesti dosud chybějících úseků pouze se dvěma jízdními pruhy. Jedním z těchto chybějících úseků je právě zahajovaná stavba Frýdek-Místek – Dobrá. (Další chybějící úseky - obchvat Bělotína a Dobrá – Tošanovice byly rovněž schváleny pro spolufinancování z ISPA, pro úsek Tošanovice – Žukov byla v květnu 2002 Evropské komisi předložena žádost MDS).
Projekt Frýdek-Místek – Dobrá představuje vybudování nové rychlostní komunikace se čtyřmi jízdními pruhy, která ulehčí tranzitní dopravě směřující z dálnice D1 (Praha – Brno – Vyškov) do Ostravy a Polska (a rovněž mezinárodní přepravě mezi Polskem, Českou republikou a Rakouskem). Usnadní průjezd městem Frýdek-Místek a umožní vyhnout se obchvatem obci Dobrá. Tím dojde ke zlepšení současné nevyhovující situace z hlediska místní dopravy, bezpečnosti chodců (blízkost obytných domů, škol a obchodů) a životního prostředí (vibrace, hluk, emise). Nová komunikace současně umožní zvýšení rychlosti a tím zkrácení doby jízdy.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk