Tiskové zprávy
České dráhy: Zahájení rekonstrukce železniční stanice Choceň
27. června 2003 | České dráhy
V měsíci červnu byla zahájena rekonstrukce železničního uzlu Choceň, která navazuje na modernizaci železničních koridorů v České republice. Práce v hodnotě 950 mil. Kč bude provádět Sdružení SKANSKA ŽS – SSŽ – CHOCEŇ do května roku 2005.
Po předání staveniště zhotoviteli začala oprava staniční budovy a výstavba kabelovodu a budovy ústředního stavědla. Stavební činnost v kolejišti si přibližně od poloviny července vyžádá nepřetržité výluky některých kolejí. Současně s tím vzniknou nový podchod, propustky a provizorní nástupiště pro vlaky ve směru na Týniště nad Orlicí. Po dokončení ústředního stavědla bude možno zapojit nové zabezpečovací zařízení. Ještě v letošním roce se zrekonstruuje a odvodní železniční spodek a svršek a vloží se nové výhybky s elektrickým ohřevem. V areálu stanice se rovněž opraví trakční vedení, přístupové a příjezdové komunikace, železniční přejezdy, zabezpečí se skalní stěny bývalého tunelu ve směru na Ústí nad Orlicí a provedou se protihluková opatření.
Po dokončení modernizace v roce 2005 budou cestujícím v železniční stanici Choceň sloužit tři ostrovní nástupiště s částečným zastřešením, která s výpravní budovou spojí nový podchod. Bezbariérový přístup zajistí celkem čtyři osobní výtahy. Staniční budova si i po přestavbě zachová historický ráz, její vnitřní prostory však budou odpovídat dnešním standardům. Směrová úprava kolejiště umožní průjezd vlaků rychlostí 160 km/h; pro ni se již zrekonstruovaly navazující úseky koridoru na obou koncích stanice.
Po předání staveniště zhotoviteli začala oprava staniční budovy a výstavba kabelovodu a budovy ústředního stavědla. Stavební činnost v kolejišti si přibližně od poloviny července vyžádá nepřetržité výluky některých kolejí. Současně s tím vzniknou nový podchod, propustky a provizorní nástupiště pro vlaky ve směru na Týniště nad Orlicí. Po dokončení ústředního stavědla bude možno zapojit nové zabezpečovací zařízení. Ještě v letošním roce se zrekonstruuje a odvodní železniční spodek a svršek a vloží se nové výhybky s elektrickým ohřevem. V areálu stanice se rovněž opraví trakční vedení, přístupové a příjezdové komunikace, železniční přejezdy, zabezpečí se skalní stěny bývalého tunelu ve směru na Ústí nad Orlicí a provedou se protihluková opatření.
Po dokončení modernizace v roce 2005 budou cestujícím v železniční stanici Choceň sloužit tři ostrovní nástupiště s částečným zastřešením, která s výpravní budovou spojí nový podchod. Bezbariérový přístup zajistí celkem čtyři osobní výtahy. Staniční budova si i po přestavbě zachová historický ráz, její vnitřní prostory však budou odpovídat dnešním standardům. Směrová úprava kolejiště umožní průjezd vlaků rychlostí 160 km/h; pro ni se již zrekonstruovaly navazující úseky koridoru na obou koncích stanice.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk