Tiskové zprávy
Ředitelství silnic a dálnic: Zahájení výstavby dalšího úseku rychlostní silnice R48
4. dubna 2005 | Ředitelství silnic a dálnic
Ředitelství silnic a dálnic zahájilo v pondělí 4. dubna stavbu 2. etapy projektu Rychlostní silnice R48 Dobrá - Tošanovice - Žukov, úsek Tošanovice - Žukov.
Projekt je spolufinancován Evropskou unií z prostředků Fondu soudržnosti. Nenávratný příspěvek Evropské unie činí 37 062 160 EUR, což představuje 76% celkových uznatelných nákladů. Konečným příjemcem pomoci a současně objednatelem stavby je Ředitelství silnic a dálnic ČR. Zbývající část nákladů bude hrazena Státním fondem dopravní infrastruktury. Snahou investora a zhotovitelů je termín dokončení stavby na závěr roku 2007.
Projekt zahrnuje výstavbu silnice s cementobetonovým krytem kategorie R 22,5/100 v celkové délce 7,850 km. Součástí stavby je zejména vybudování mostů, silnic, místních a obslužných komunikací, zárubních zdí a přeložek inženýrských sítí. Všechna křížení s rychlostní silnicí budou mimoúrovňová. Významným objektem stavby je výstavba silničního mostu - estakády o 13 polích přes údolí řeky Stonávky v celkové délce 727,75 m.
Realizace stavby bude mít významný přínos ke zlepšení dopravního spojení v trase VI. transevropského dopravního koridoru sítě TEN, ke snížení počtu dopravních nehod a zlepšení životního prostředí.
Tento projekt navazuje na další stavby na uvedené mezinárodní silnici R48 (E462), jmenovitě Bělotín - obchvat, Frýdek Místek - Dobrá II. stavba a Dobrá - Tošanovice, které jsou rovněž spolufinancovány Evropskou unií z předvstupního fondu ISPA.
Evropská unie svým rozhodnutím podporuje záměr ČR zabezpečit zkapacitnění celé trasy uvedené rychlostní silnice v čtyřpruhovém profilu až po hraniční přechod s Polskem v Českém Těšíně v nejkrajnějším možném termínu. Výše celkové finanční pomoci (nenávratného grantu), kterou Evropská unie poskytla na rozvoj transevropských sítí v ČR v rámci programů spolufinancovaných z prostředků ISPA a Fondu soudržnosti z rozpočtu na roky 2000 - 2006 činí 298 485 754 EUR.
Projekt je spolufinancován Evropskou unií z prostředků Fondu soudržnosti. Nenávratný příspěvek Evropské unie činí 37 062 160 EUR, což představuje 76% celkových uznatelných nákladů. Konečným příjemcem pomoci a současně objednatelem stavby je Ředitelství silnic a dálnic ČR. Zbývající část nákladů bude hrazena Státním fondem dopravní infrastruktury. Snahou investora a zhotovitelů je termín dokončení stavby na závěr roku 2007.
Projekt zahrnuje výstavbu silnice s cementobetonovým krytem kategorie R 22,5/100 v celkové délce 7,850 km. Součástí stavby je zejména vybudování mostů, silnic, místních a obslužných komunikací, zárubních zdí a přeložek inženýrských sítí. Všechna křížení s rychlostní silnicí budou mimoúrovňová. Významným objektem stavby je výstavba silničního mostu - estakády o 13 polích přes údolí řeky Stonávky v celkové délce 727,75 m.
Realizace stavby bude mít významný přínos ke zlepšení dopravního spojení v trase VI. transevropského dopravního koridoru sítě TEN, ke snížení počtu dopravních nehod a zlepšení životního prostředí.
Tento projekt navazuje na další stavby na uvedené mezinárodní silnici R48 (E462), jmenovitě Bělotín - obchvat, Frýdek Místek - Dobrá II. stavba a Dobrá - Tošanovice, které jsou rovněž spolufinancovány Evropskou unií z předvstupního fondu ISPA.
Evropská unie svým rozhodnutím podporuje záměr ČR zabezpečit zkapacitnění celé trasy uvedené rychlostní silnice v čtyřpruhovém profilu až po hraniční přechod s Polskem v Českém Těšíně v nejkrajnějším možném termínu. Výše celkové finanční pomoci (nenávratného grantu), kterou Evropská unie poskytla na rozvoj transevropských sítí v ČR v rámci programů spolufinancovaných z prostředků ISPA a Fondu soudržnosti z rozpočtu na roky 2000 - 2006 činí 298 485 754 EUR.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk