Tiskové zprávy
České dráhy: Zájem o autovlak vzrostl i v loňském roce
16. ledna 2004 | České dráhy
Zájem o přepravu osobních vozidel a motocyklů autovlakem mezi Prahou a Popradem v turisticky vyhledávané oblasti Tater na Slovensku stoupá od jeho zavedení v roce 1997. Tehdy byl autovlak v provozu jen o víkendech v letní sezóně od června do září a přepravil 107 silničních vozidel. Postupně byl provoz autovlaku rozšiřován tak, že dnes spojuje Prahu s Popradem denně po celý rok. V loňském roce tak využilo tuto službu Českých drah, a.s. a Železniční společnosti na Slovensku (ZSSK) 1 449 vozidel.
Rok předtím bylo přepraveno jen 928 vozidel. Od počátku provozu autovlaku Praha – Poprad v roce 1997 do roku 2003 bylo přepraveno celkem 4 164 vozidel. Největší zájem o přepravu je již tradičně v letní turistické sezóně, především v červenci a srpnu. Významně stoupá také zájem v zimních měsících, kdy je provoz na silnicích méně bezpečný.
Autovlak Praha – Poprad odjíždí z Pražského hlavního nádraží denně 21.23 hod. a v Popradu je druhý den ráno v 6.31 hod. Zpět odjíždí z Popradu ve 21.47 hod. a v Praze je následující den ráno v 7.07 hodin. Spoj může přepravovat najednou až 10 automobilů. Rezervaci míst pro autovlak lze zajistit na všech pobočkách Českých drah a ve vybraných cestovních kancelářích zajišťujících rezervaci míst.
V loňském roce zavedly České dráhy a jejich cestovní kancelář poprvé v historii také autovlak mezi Prahou a Splitem na Jadranu. Tento spoj byl v provozu sice jen od června do září jednou týdně, přesto přepravil 613 silničních vozidel. Jeho provoz je plánován také v letošním roce a uvažuje se o přepravě automobilů nejen mezi Prahou a Splitem, ale nově také mezi Brnem a Splitem.
Autovlaky jsou oblíbené v západní Evropě. Například v Rakousku jezdí na několika linkách především mezi východem a západem země. V sousedním Německu pak existuje speciální dceřinná společnost německých železnic DB AG, která se zabývá provozem autovlaků například mezi severem země a letními jihoevropskými přímořskými letovisky nebo zimními alpskými sportovními centry. Výhodou autovlaku je bezpečnost a pohodlí při cestě na velkou vzdálenost, řidič se nemusí věnovat řízení, ale má čas na svou rodinu, děti nebo přátele, přitom má nadále možnost dojet do cílové destinace z konečné stanice autovlaku svým vozem.
Rok předtím bylo přepraveno jen 928 vozidel. Od počátku provozu autovlaku Praha – Poprad v roce 1997 do roku 2003 bylo přepraveno celkem 4 164 vozidel. Největší zájem o přepravu je již tradičně v letní turistické sezóně, především v červenci a srpnu. Významně stoupá také zájem v zimních měsících, kdy je provoz na silnicích méně bezpečný.
Autovlak Praha – Poprad odjíždí z Pražského hlavního nádraží denně 21.23 hod. a v Popradu je druhý den ráno v 6.31 hod. Zpět odjíždí z Popradu ve 21.47 hod. a v Praze je následující den ráno v 7.07 hodin. Spoj může přepravovat najednou až 10 automobilů. Rezervaci míst pro autovlak lze zajistit na všech pobočkách Českých drah a ve vybraných cestovních kancelářích zajišťujících rezervaci míst.
V loňském roce zavedly České dráhy a jejich cestovní kancelář poprvé v historii také autovlak mezi Prahou a Splitem na Jadranu. Tento spoj byl v provozu sice jen od června do září jednou týdně, přesto přepravil 613 silničních vozidel. Jeho provoz je plánován také v letošním roce a uvažuje se o přepravě automobilů nejen mezi Prahou a Splitem, ale nově také mezi Brnem a Splitem.
Autovlaky jsou oblíbené v západní Evropě. Například v Rakousku jezdí na několika linkách především mezi východem a západem země. V sousedním Německu pak existuje speciální dceřinná společnost německých železnic DB AG, která se zabývá provozem autovlaků například mezi severem země a letními jihoevropskými přímořskými letovisky nebo zimními alpskými sportovními centry. Výhodou autovlaku je bezpečnost a pohodlí při cestě na velkou vzdálenost, řidič se nemusí věnovat řízení, ale má čas na svou rodinu, děti nebo přátele, přitom má nadále možnost dojet do cílové destinace z konečné stanice autovlaku svým vozem.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk