Tiskové zprávy
Auto*Mat: Zaměstnanci objeli cestou do práce osmkrát zeměkouli a ušetřili 35 tun CO2
8. června 2011 | Auto*Mat
Více než 318 tisíc kilometrů ujelo 1 025 účastníků kampaně „Do práce na kole“ (1) rozdělených do 274 týmů ze 181 firem a institucí. Dokázali by tak osmkrát objet zeměkouli. Díky tomu, že nechali pro své cesty do zaměstnání auto v garáži, ušetřili 35 tun oxidu uhličitého, jenž způsobuje změny klimatu. Jízdou na kole uspořili více než jeden a půl milionu korun za benzín, opotřebení aut a poplatky (2). Kampaň podpořila řada osobností (3). Titul „Cyklozaměstnavatel roku“ získala firma Et Netera tvořící webové stránky. Slavnostní vyhlášení výherců soutěže o „zelené kilometry“ pořádá iniciativa Auto*Mat ve čtvrtek na terasách Garáží Slovan u Státní opery (4).
„Zaměstnanci spálili při jízdě do práce na kole celkem 6 gigakalorií. Vedle příjemného pocitu z volného pohybu ulicemi tak všichni udělali hodně i pro své zdraví,“ uvedl koordinátor kampaně Vít Masare z iniciativy Auto*Mat. Dodal, že podle studií lékařů patří pravidelná jízda na kole k zaručeným způsobům, jak zlepšit fyzickou kondici i psychickou rovnováhu (5).
Organizátoři kampaně dnes vyhlásili vítěze titulu „Cyklozaměstnavatel roku“ určeného firmě, která nejvýrazněji podpoří své zaměstnance v dojížďce do práce na kole. Titul pro letošní rok vyhrál tvůrce webů a aplikací Et Netera. Firma zřídila garáž na parkování kol, převlékárny a sprchy a zakoupila firemní bicykl. Zaměstnancům přispívá na cyklistické oblečení a daruje jim doplňky jako brýle, šátky či vesty proti větru. Na druhém místě skončilo kartografické vydavatelství Žaket, třetí příčku obsadil provozovatel stravenek Sodexo Pass (6).
"Během kampaně „Do práce na kole“ začalo do firmy jezdit o polovinu více zaměstnanců než normálně a v garáži, kde je možnost kolo zaparkovat, nebylo k hnutí. Jsem rád, že se přidali i nováčci, pro které byla soutěž impulzem vyzkoušet si, jaké to je. Věřím, že budou na kole jezdit i dál,“ říká Jan Pastyřík ze společnosti Et Netera. "Osobně jsem se kampaně zúčastnil také a uvědomil jsem si, jak je příjemné po ránu předjíždět kolony aut v zácpách,“ dodává.
Motivovat zaměstnance, aby na cestu do práce nasedli na kolo, lze různě. Například výrobce polovodičů ABB vymyslel netradiční soutěž. Za každý ujetý kilometr se účastník posouvá na virtuální trase spojující města, kde má firma pobočky. Při průjezdu městem obdrží pracovník od firmy dárek. Cílem je dojet do Kyjeva, kde se nachází nejvzdálenější sídlo společnosti.
Vedení řady firem se kampaň „Do práce na kole“ zalíbila natolik, že o ní informovali veškeré pracovníky. „Z původně přihlášených osmi lidí se nakonec zapojilo pětadvacet včetně lidí z nejvyšší úrovně managementu. Ve firmě nám otevřeli další sprchy, které mohou lidé jezdící na kole používat,“ říká David Kramár z telekomunikační společnosti GTS Czech.
Výherce ostatních soutěžních kategorií zatím organizátoři kampaně „Do práce na kole tají“. Týmy a jednotlivce, kteří ujeli nejvíce „zelených kilometrů“ vyhlásí na slavnostním večeru ve čtvrtek. Hlavní cenou je víkend v cyklistické metropoli Kodani, který věnovalo Velvyslanectví Dánského království. Další výherci získají městský bicykl Made in Žižkov, zážitkové dárky a vybavení na kolo. Odměněn bude také kreativní přístup. Ceny předá herec Kryštof Hádek.
Večer se slavnostním vyhlášením výsledků soutěží „Do práce na kole“ probíhá ve čtvrtek 9. června od 19 hodin v Garážích Slovan vedle Státní Opery. Pro účastníky bude připravena módní přehlídka exkluzivních pánských a dámských košil firmy Vavi na městských kolech. Všichni, kdo jeli během kampaně do práce na kole alespoň každý druhý den, se mohou zúčastnit tomboly.
Kampaň „Do práce na kole“ vyhlášením letošních vítězů nekončí. Iniciativa Auto*Mat nyní provádí ve firmách, které o to projevily zájem, plán mobility. „Zkoumáme, jak se lidé dopravují do práce, hledáme alternativy a různé rezervy. Už jen tím, že část zaměstnanců bude jezdit do práce trvale na kole, může firma ušetřit velké peníze na vozovém parku i na nemocenských dávkách. Pravidelná jízda na kole prokazatelně snižuje nemocnost,“ naznačuje koordinátor kampaně Vít Masare. Výsledky plánování mobility ve firmách se veřejnost dozví během léta. Soutěžní část kampaně bude znovu vyhlášena příští rok.
Přílohy:
1) Kampaň „Do práce na kole“: http://dopracenakole.net
2) Výpočet ušetřených peněz, kalorií a CO2: http://dopracenakole.net/jak-to-pocitame/
3) Kampaň „Do práce na kole“ podporuje řada osobností různých profesí:
http://www.dopracenakole.net/profese/
4)Slavnostní vyhlášení vítězů soutěžních kategorií:
http://www.dopracenakole.net/2011/06/zaverecny-vecirek-v-srdci-temnoty/#more-1584
5) Ze srovnání různých typů činností a sportů vyplývá, že jízda na kole je dobrým způsobem, jak spalovat přebytečné kalorie. Za 15 minut jízdy spálí cyklista průměrně 98 kalorií. Zdroj: http://www.dietastihla.estranky.cz/clanky/kj---kcal-_-vse-na-100g_/spotreba-kalorii.html
6) V soutěži „Cyklozaměstnavatel roku“ se hodnotil celkový přístup firem k podpoře dojížďky jejich zaměstnanců do práce na kole.
1. místo: Et Netera
Firma provozuje garáže na parkování kol, jejichž kapacita stačí pro více než 20 % zaměstnanců. Kola zde mohou parkovat i klienti. Cestou ke garáži není nutné překonávat překážky jako schodiště, vícero dveří či turnikety. Zaměstnanci mají k dispozici sprchy a šatny, kde si mohou sušit oblečení. Firma zakoupila firemní kolo a pravidelně nechává vyrábět cyklistické oblečení ve firemním designu (dresy s dlouhým i krátkým rukávem, kalhoty, rukávy). Zájemci si je mohou pořídit buď za zvýhodněnou cenu nebo je (pokud se zúčastní sportovní akce, na kterou firma vysílá své lidi, např. Přes dva kopce, Doksyman, IT triatlon, PIM) dostanou zdarma. Další předměty (např. sportovní sluneční brýle, šátky z mikrovlákna, stopwind vesty) dostávají všichni. Firma pořádá každý rok firemní víkend, který není přímo připravován jako cyklistický, nicméně se vždy najde skupina 10 - 20 lidí, kteří se na místo dopraví na kolech. Na motivační programy typu „když budeš hezky jezdit do práce na kole, dostaneš lízátko“ v Et Netera nevěří. „Lidé buď jezdit chtějí nebo ne. My jim můžeme poskytnout podmínky a ukázat na příkladech, že ježdění na kole je fajn (verba docent, exempla trahunt). Rozhodnutí je pak na každém jednotlivci.“
2. místo: Žaket
Před sídlem firmy jsou umístěny cyklistické stojany, jejichž kapacita stačí pro 20 % zaměstnanců. Stojany mohou využívat i klienti. Zaměstnanci mohou využívat sprchy, kapacita stačí pro 20 % lidí, a také šatny. Firma zakoupila firemní kolo a poskytuje zaměstnancům firemní dresy. Každoročně pořádá jeden až dva výlety na kolech a dále dvoudenní MTBO akci Bike Adventure.
3. místo: Sodexo Pass
Před sídlem firmy jsou umístěny cyklistické stojany, jejichž kapacita stačí pro méně než 20 % zaměstnanců. Stojany mohou využívat i klienti. Zaměstnanci mají k dispozici sprchy a šatny. Firma pořádá jednou ročně půldenní cyklovýlet po okolí Prahy. Vždy se účastní cca 10 cyklistů a cca 20 pěších z celkem stovky zaměstnanců. V návaznosti na kampaň „Do práce na kole“ firma zorganizovala interní soutěž, jíž se mohou vedle zaměstnanců centrály v Praze účastnit i kolegové z poboček v ČR i na Slovensku. Všichni účastníci obdrželi vstupní dárky (bidon, cyklistická vesta a nářadí) a další zajímavé ceny po ukončení soutěže (FlexiPassy, pohár vítěze, diplomy apod.).
„Zaměstnanci spálili při jízdě do práce na kole celkem 6 gigakalorií. Vedle příjemného pocitu z volného pohybu ulicemi tak všichni udělali hodně i pro své zdraví,“ uvedl koordinátor kampaně Vít Masare z iniciativy Auto*Mat. Dodal, že podle studií lékařů patří pravidelná jízda na kole k zaručeným způsobům, jak zlepšit fyzickou kondici i psychickou rovnováhu (5).
Organizátoři kampaně dnes vyhlásili vítěze titulu „Cyklozaměstnavatel roku“ určeného firmě, která nejvýrazněji podpoří své zaměstnance v dojížďce do práce na kole. Titul pro letošní rok vyhrál tvůrce webů a aplikací Et Netera. Firma zřídila garáž na parkování kol, převlékárny a sprchy a zakoupila firemní bicykl. Zaměstnancům přispívá na cyklistické oblečení a daruje jim doplňky jako brýle, šátky či vesty proti větru. Na druhém místě skončilo kartografické vydavatelství Žaket, třetí příčku obsadil provozovatel stravenek Sodexo Pass (6).
"Během kampaně „Do práce na kole“ začalo do firmy jezdit o polovinu více zaměstnanců než normálně a v garáži, kde je možnost kolo zaparkovat, nebylo k hnutí. Jsem rád, že se přidali i nováčci, pro které byla soutěž impulzem vyzkoušet si, jaké to je. Věřím, že budou na kole jezdit i dál,“ říká Jan Pastyřík ze společnosti Et Netera. "Osobně jsem se kampaně zúčastnil také a uvědomil jsem si, jak je příjemné po ránu předjíždět kolony aut v zácpách,“ dodává.
Motivovat zaměstnance, aby na cestu do práce nasedli na kolo, lze různě. Například výrobce polovodičů ABB vymyslel netradiční soutěž. Za každý ujetý kilometr se účastník posouvá na virtuální trase spojující města, kde má firma pobočky. Při průjezdu městem obdrží pracovník od firmy dárek. Cílem je dojet do Kyjeva, kde se nachází nejvzdálenější sídlo společnosti.
Vedení řady firem se kampaň „Do práce na kole“ zalíbila natolik, že o ní informovali veškeré pracovníky. „Z původně přihlášených osmi lidí se nakonec zapojilo pětadvacet včetně lidí z nejvyšší úrovně managementu. Ve firmě nám otevřeli další sprchy, které mohou lidé jezdící na kole používat,“ říká David Kramár z telekomunikační společnosti GTS Czech.
Výherce ostatních soutěžních kategorií zatím organizátoři kampaně „Do práce na kole tají“. Týmy a jednotlivce, kteří ujeli nejvíce „zelených kilometrů“ vyhlásí na slavnostním večeru ve čtvrtek. Hlavní cenou je víkend v cyklistické metropoli Kodani, který věnovalo Velvyslanectví Dánského království. Další výherci získají městský bicykl Made in Žižkov, zážitkové dárky a vybavení na kolo. Odměněn bude také kreativní přístup. Ceny předá herec Kryštof Hádek.
Večer se slavnostním vyhlášením výsledků soutěží „Do práce na kole“ probíhá ve čtvrtek 9. června od 19 hodin v Garážích Slovan vedle Státní Opery. Pro účastníky bude připravena módní přehlídka exkluzivních pánských a dámských košil firmy Vavi na městských kolech. Všichni, kdo jeli během kampaně do práce na kole alespoň každý druhý den, se mohou zúčastnit tomboly.
Kampaň „Do práce na kole“ vyhlášením letošních vítězů nekončí. Iniciativa Auto*Mat nyní provádí ve firmách, které o to projevily zájem, plán mobility. „Zkoumáme, jak se lidé dopravují do práce, hledáme alternativy a různé rezervy. Už jen tím, že část zaměstnanců bude jezdit do práce trvale na kole, může firma ušetřit velké peníze na vozovém parku i na nemocenských dávkách. Pravidelná jízda na kole prokazatelně snižuje nemocnost,“ naznačuje koordinátor kampaně Vít Masare. Výsledky plánování mobility ve firmách se veřejnost dozví během léta. Soutěžní část kampaně bude znovu vyhlášena příští rok.
Přílohy:
1) Kampaň „Do práce na kole“: http://dopracenakole.net
2) Výpočet ušetřených peněz, kalorií a CO2: http://dopracenakole.net/jak-to-pocitame/
3) Kampaň „Do práce na kole“ podporuje řada osobností různých profesí:
http://www.dopracenakole.net/profese/
4)Slavnostní vyhlášení vítězů soutěžních kategorií:
http://www.dopracenakole.net/2011/06/zaverecny-vecirek-v-srdci-temnoty/#more-1584
5) Ze srovnání různých typů činností a sportů vyplývá, že jízda na kole je dobrým způsobem, jak spalovat přebytečné kalorie. Za 15 minut jízdy spálí cyklista průměrně 98 kalorií. Zdroj: http://www.dietastihla.estranky.cz/clanky/kj---kcal-_-vse-na-100g_/spotreba-kalorii.html
6) V soutěži „Cyklozaměstnavatel roku“ se hodnotil celkový přístup firem k podpoře dojížďky jejich zaměstnanců do práce na kole.
1. místo: Et Netera
Firma provozuje garáže na parkování kol, jejichž kapacita stačí pro více než 20 % zaměstnanců. Kola zde mohou parkovat i klienti. Cestou ke garáži není nutné překonávat překážky jako schodiště, vícero dveří či turnikety. Zaměstnanci mají k dispozici sprchy a šatny, kde si mohou sušit oblečení. Firma zakoupila firemní kolo a pravidelně nechává vyrábět cyklistické oblečení ve firemním designu (dresy s dlouhým i krátkým rukávem, kalhoty, rukávy). Zájemci si je mohou pořídit buď za zvýhodněnou cenu nebo je (pokud se zúčastní sportovní akce, na kterou firma vysílá své lidi, např. Přes dva kopce, Doksyman, IT triatlon, PIM) dostanou zdarma. Další předměty (např. sportovní sluneční brýle, šátky z mikrovlákna, stopwind vesty) dostávají všichni. Firma pořádá každý rok firemní víkend, který není přímo připravován jako cyklistický, nicméně se vždy najde skupina 10 - 20 lidí, kteří se na místo dopraví na kolech. Na motivační programy typu „když budeš hezky jezdit do práce na kole, dostaneš lízátko“ v Et Netera nevěří. „Lidé buď jezdit chtějí nebo ne. My jim můžeme poskytnout podmínky a ukázat na příkladech, že ježdění na kole je fajn (verba docent, exempla trahunt). Rozhodnutí je pak na každém jednotlivci.“
2. místo: Žaket
Před sídlem firmy jsou umístěny cyklistické stojany, jejichž kapacita stačí pro 20 % zaměstnanců. Stojany mohou využívat i klienti. Zaměstnanci mohou využívat sprchy, kapacita stačí pro 20 % lidí, a také šatny. Firma zakoupila firemní kolo a poskytuje zaměstnancům firemní dresy. Každoročně pořádá jeden až dva výlety na kolech a dále dvoudenní MTBO akci Bike Adventure.
3. místo: Sodexo Pass
Před sídlem firmy jsou umístěny cyklistické stojany, jejichž kapacita stačí pro méně než 20 % zaměstnanců. Stojany mohou využívat i klienti. Zaměstnanci mají k dispozici sprchy a šatny. Firma pořádá jednou ročně půldenní cyklovýlet po okolí Prahy. Vždy se účastní cca 10 cyklistů a cca 20 pěších z celkem stovky zaměstnanců. V návaznosti na kampaň „Do práce na kole“ firma zorganizovala interní soutěž, jíž se mohou vedle zaměstnanců centrály v Praze účastnit i kolegové z poboček v ČR i na Slovensku. Všichni účastníci obdrželi vstupní dárky (bidon, cyklistická vesta a nářadí) a další zajímavé ceny po ukončení soutěže (FlexiPassy, pohár vítěze, diplomy apod.).
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk