https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/zamestnanci-unileveru-snizili-ekologickou-stopu-svych-kancelari
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Unilever: Zaměstnanci Unileveru snížili ekologickou stopu svých kanceláří

21. února 2012 | Unilever
Společnost Unilever se v loňském roce zavázala v rámci Unilever Plánu Udržitelného Rozvoje celosvětově snížit svůj dopad na životní prostředí do roku 2020 o polovinu, a to jak ve výrobně distribučních procesech, tak i ve svých kancelářích. Proto vznikl v České republice interní projekt Green Office, jehož cílem bylo v roce 2011 dosáhnout úspory 10 % ve třech oblastech: redukce spotřeby energie, CO2 emisí a kancelářského odpadu. Unilever za kampaň Green Office získal ocenění v soutěži Top odpovědná firma 2011 v kategorii Inovátor v životním prostředí.

„Součástí celosvětového Unilever Plánu Udržitelného Rozvoje je i aktivní zapojení zaměstnanců společnosti. Musím říct, že zavedení nových návyků, které vedou ke snížení dopadu na životní prostředí, přijali naši zaměstnanci celkem samozřejmě a celému projektu výrazně pomohla jejich vlastní iniciativa,“ říká Martina Janebová, tisková mluvčí společnosti Unilever. „Připravili jsme pro naše zaměstnance informační kampaň prostřednictvím samolepek, plakátů a intranetových zpráv, které jim připomínaly, jak mohou sami přispět k úspoře energií. Velkou úlohu sehrály i kroky oddělení Office managementu, které vedly k energeticky šetrnému fungování budovy (regulace teploty vody, fungování klimatizace apod.). Naši zaměstnanci pak důsledně zhasínali světla, vypínali počítače, tiskli na recyklovaný papír a třídili odpad. Tyto a mnoho dalších kroků nám pomohly snížit množství vyprodukovaných emisí CO2 z kancelářských činností o 200 tun a ve všech oblastech (energie, emise, odpady) jsme uspořili více než 10 %. V celém středoevropském regionu bylo pak vyprodukováno o celých 473 tun CO2 méně,“ dodává Martina Janebová.

Projekt Gree Office pokračuje i v roce 2012 a opět bude základním faktorem úspěchu aktivní zapojení všech zaměstnanců.

Unilever Plán Udržitelného Rozvoje se skládá ze tří základních pilířů: pomoci více jak jedné miliardě lidí zlepšit jejich zdraví, hygienické podmínky a životní úroveň, využívat 100 % zemědělských surovin z udržitelných zdrojů a zmírnit dopad na životní prostředí do roku 2020 o celou polovinu.

10 rad pro úsporu zdrojů a energií nejen pro zaměstnance Unileveru:
třídění odpadu (vytvoření třídících hnízd)
používání výhradně recyklovaných papírů
celkové snížení tisku
motivace zaměstnanců používat veřejnou dopravou nebo kolo
vypínání klimatizace v zasedacích místnostech
snížení teploty vody
regulace topení (22 - 23° C)
vypínání počítačů při odchodu z kanceláře
zhasínání světla při odchodu z kanceláře


O Unileveru
Společnost Unilever nabízí ve více než 180 zemích 11 kategorií obsahujících 400 značek potravin, výrobků pro péči o domácnost a výrobků pro osobní péči. Dokáže proto oslovit takové množství lidí jako žádná jiná společnost. V roce 2011 tato společnost, která zaměstnává více než 167 000 lidí po celém světě, dosáhla obratu 46,5 miliardy eur. Její výrobky používají každý den dvě miliardy lidí.
Společnost Unilever je zavázána k zodpovědnému chování. Věří, že s pomocí 2 miliard svých zákazníků dokáže změnit svět k lepšímu. Společnost Unilever založila v roce 2012 nadaci „The Unilever Foundation“, která se zaměří na kvalitu života hned v několika oblastech: hygienické podmínky, přístup k čisté a pitné vodě, výživa a lepší životní styl. V této souvislosti uzavřel Unilever partnerství s pěti globálními neziskovými organizacemi: UNICEF, Oxfam, World Food Programme, PSI a Save the children.

V listopadu 2010 byl představen Unilever Sustainable Living Plan (Unilever Plán Udržitelného Rozvoje), který si klade za cíl pomoci více jak jedné miliardě lidí zlepšit jejich zdraví, hygienické podmínky a životní úroveň, využívat 100 % zemědělských surovin z udržitelných zdrojů a zmírnit dopad na životní prostředí do roku 2020 o celou polovinu. Společnost Unilever se již 13. rok v řadě drží v čele žebříčku Dow Jones Sustainability Index v kategorii potravin. Tento index částečně vychází z hospodaření, sociálních závazků, vlivu na životní prostředí a výsledků společnosti.
Unilever Česká republika obsadil v roce 2010 2. místo v soutěži Podnik podporující zdraví a rovněž získal ocenění v soutěži Top odpovědná firma 2011 v kategorii Inovátor v životním prostředí za projekt Green Office.

Společnost Unilever byla založena před 120 lety a svou českou pobočku zřídila v roce 1991. Unilever ČR, spol. s r. o. – s hlavním sídlem v Praze – je součástí Central Europe Multi Country Organisation spolu s dalšími pobočkami v Maďarsku, na Slovensku, ve Slovinsku, v Chorvatsku a v Bosně a Hercegovině. Unilever ČR, spol. s r. o. má 300 zaměstnanců.


Značky Unilever v České republice
Potravinové značky:
Knorr, Flora, Hera, Rama, Perla, Lipton, Hellmann´s, Saga
Značky hygienických a kosmetických přípravků a prostředků pro péči o domácnost:
Cif, Domestos, Dove, Signal, Axe, Rexona, Timotei, Radox
Obchodní jednotka pro zmrzlinu:
Algida, Míša, Magnum, Carte D’Or, Ben&Jerry´s
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist