Miroslav Patrik "> Zastánci jižní varianty R35 přijedou na zastupitelstvo kraje - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/zastanci-jizni-varianty-r35-prijedou-na-zastupitelstvo-kraje
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Děti Země: Zastánci jižní varianty R35 přijedou na zastupitelstvo kraje

21. února 2008 | Děti Země
Autor: Miroslav Patrik, tel: 603 574 289
Trasy a parametry přivaděčů mohou být posledním oříškem

Zástupci občanských sdružení a obyvatelé obcí v trase ještě nedávno uvažované severní varianty silnice R35 ze Sloupnice, Řetové a další se dnes sjedou na jednání zastupitelů Pardubického kraje (začátek je ve 14 hodin), neboť mají potvrdit jižní koridor této silnice v územním plánu kraje.

Jednání se zúčastní i Děti Země z Brna, které více než čtyři roky tento koridor preferovaly a také se aktivně zapojily do schvalování územního plánu. Setkání téměř třicítky aktivistů bude mít i pracovní charakter.

„Jednak si chceme vyslechnout názory zastupitelů k vítězné variantě R35 a jednak se domluvit na dalším postupu, neboť nyní by naplno mělo začít posuzování vlivů této silnice na životní prostředí, které začalo v polovině roku 2006 a bylo přerušené,“ uvedl Miroslav Patrik z Dětí Země důvody své návštěvy Pardubic.

Jižní koridor R35 v základní trase podle schváleného územního plánu kraje z prosince 2006 byl vybrán jako nejvhodnější ze čtrnácti posuzovaných variant multikriteriální analýzou společnosti SUDOP Praha, a. s., v níž nejvyšší váhu měl vliv na životní prostředí a zdraví obyvatel (kolem 35 %).

„Tato analýza sice potvrdila výsledky předchozích odborných studií, které doporučily jižní variantu R35, ale aspoň lze zpětně ocenit, že zpracovatelská firma mohla k hodnocení přizvat i občanská sdružení jako jsou Děti Země a že celé hodnocení bylo vedeno korektně bez nějakých excesů,“ prohlásil dále Patrik.

Podle něho bude teď nutné v rámci posuzování vlivů na životní prostředí posoudit možnosti dílčích změn trasy jižního koridoru a také trasy a parametry přivaděčů. Sporným se zatím jeví z Ústí nad Orlicí, neboť je snaha ho pojmout dopravně velkoryse jako čtyřpruhovou kapacitní silnici, nikoliv jako dvoupruhovou přeložku silnice II/360 šířky 11,5 metrů a pro rychlost aut 70 km/h.


Přehled hlavních událostí při schvalování silnice R35:

21. 03. 2006 = schválení Memoranda o silnici R35 mezi Ministerstvem dopravy a Pardubickým krajem
12. 04. 2006 = schválení jižní varianty rychlostní silnice R35 v Pardubickém kraji českou vládou
04. 05. 2006 = podepsání Memoranda vicehejtmanem Romanem Línkem a ministrem dopravy Milanem Šimonovským
14. 12. 2006 = schválení návrhu ÚP VÚC Pardubického kraje zastupiteli s jižní variantou R35
10. 08. 2007 = zahájení prací na multikriteriální analýze 14 variant silnice R35 firmou SUDOP PRAHA, a. s.
23. 01. 2008 = zveřejnění výsledků analýzy s vítěznou jižní variantou J1

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist