Tiskové zprávy
Kverulant.org: Zastavme konečně Rathovy předražené autobusy
23. listopadu 2016 | Kverulant.org
Středočeský kraj již od dob Davida Ratha zajišťuje dopravní obslužnost za stovky milionů korun ročně nevýhodnými smlouvami uzavřenými bez soutěže. Kverulantovým cílem je už od roku 2010 vypsání transparentního výběrového řízení na tuto službu. K jeho uspořádání dnes vyzval novou středočeskou hejtmanku Jaroslavu Jermanovou. Oceňte Kverulantovu vytrvalost a staňte se i vy jeho dárcem.
Kverulant.org se dopravní obslužností zabývá v kauze RATHOVY PŘEDRAŽENÉ AUTOBUSY. Středočeský kraj již od dob Davida Ratha zajišťuje dopravní obslužnost nevýhodnými smlouvami uzavřenými bez soutěže. V roce 2010 zaplatil dopravcům celkem 685 milionů korun. Za první tři čtvrtletí roku 2016 kraj za dopravní obslužnost utratil 567 milionů, což odpovídá ročnímu nákladu ve výši 756 milionů korun. To však pouze za těžko představitelného předpokladu, že se do cen dopravců nepromítne navýšení mezd řidičů o 40 %, které v říjnu 2016 schválila vláda. A nestoupají jen celkové náklady na dopravní obslužnost. Zvyšují se i ceny za kilometr. V roce 2010 byla průměrná cena za kilometr 13,70 Kč a rok 2016 pravděpodobně přinese navýšení na nejméně na 16,91 Kč za kilometr. Vedle toho dopravci samozřejmě vybírají jízdné od cestujících. Kdyby všichni dopravci jezdili i v roce 2016 za průměrnou cenu z roku 2010, představovalo by to roční úsporu 144 milionů korun.
Kverulant.org se dopravní obslužností zabývá v kauze RATHOVY PŘEDRAŽENÉ AUTOBUSY. Středočeský kraj již od dob Davida Ratha zajišťuje dopravní obslužnost nevýhodnými smlouvami uzavřenými bez soutěže. V roce 2010 zaplatil dopravcům celkem 685 milionů korun. Za první tři čtvrtletí roku 2016 kraj za dopravní obslužnost utratil 567 milionů, což odpovídá ročnímu nákladu ve výši 756 milionů korun. To však pouze za těžko představitelného předpokladu, že se do cen dopravců nepromítne navýšení mezd řidičů o 40 %, které v říjnu 2016 schválila vláda. A nestoupají jen celkové náklady na dopravní obslužnost. Zvyšují se i ceny za kilometr. V roce 2010 byla průměrná cena za kilometr 13,70 Kč a rok 2016 pravděpodobně přinese navýšení na nejméně na 16,91 Kč za kilometr. Vedle toho dopravci samozřejmě vybírají jízdné od cestujících. Kdyby všichni dopravci jezdili i v roce 2016 za průměrnou cenu z roku 2010, představovalo by to roční úsporu 144 milionů korun.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk