Tiskové zprávy
České dráhy a Ústecký kraj: Zástupci Ústeckého kraje a Českých drah se předběžně dohodli na rozsahu regionální dopravy
5. května 2005 | České dráhy a Ústecký kraj
Obě strany našly společné řešení výhodné pro obyvatele Ústeckého kraje – stávající jízdní řády zůstanou v platnosti bez výrazných změn.
Čelní představitelé Ústeckého kraje a Českých drah, a.s., dospěli k předběžné společné dohodě o rozsahu regionální osobní dopravy pro rok 2005. Tato dohoda – výhodná pro obě strany – znamená jednoznačný benefit pro obyvatele Ústeckého kraje: železniční spoje v Ústeckém kraji se nebudou ve větší míře rušit, stávající jízdní řády zůstávají v platnosti.
Na tomto závěru se shodli hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc a 1. náměstek generálního ředitele Českých drah, a.s., Josef Bazala během společného jednání. Dráhy a kraj zvolily společný přístup k naplánování a objednání spojů tak, aby byla maximálně zachována dopravní obslužnost obyvatel Ústeckého kraje.
„Dohodli jsme se, že v Ústeckém kraji nedojde k žádnému rušení tratí ani výrazným změnám v jízdních řádech. Redukovat se budou pouze nevyužívané vlakové spoje, které nespadají do rozsahu základní dopravní obslužnosti, a to maximálně o deset procent. Kraj a České dráhy garantují občanům, že se dostanou do zaměstnání, škol, k lékaři nebo na úřady. V tomto rozsahu také Ústecký kraj poskytne úhradu za objednané spoje, jejíž výše se ještě upřesní během dalších jednání. Základem pro ně je částka 335 milionů korun, o její konečné výši se bude jednat po vyhodnocení navržených opatření ,“ řekl hejtman Jiří Šulc.
„Dohoda s Ústeckým krajem uzavírá období rozdílných pohledů na provoz regionální dopravy v Ústeckém kraji. České dráhy získají od kraje objednávku na jasně vymezený rozsah spojů, který byl společně stanoven tak, aby co nejlépe odpovídal poptávce po železniční dopravě v Ústeckém kraji. Ta zde má kromě významu pro obslužnost obyvatel také výrazný ekologický podtext,“ doplnil Josef Bazala, 1. náměstek generálního ředitele Českých drah, a.s.
Návrhem, který vzešel z jednání, se bude zabývat Rada Ústeckého kraje na své schůzi 11. května 2005. K dalším jednáním s Českými drahami, a.s., dojde pravděpodobně ve třetím čtvrtletí. Součástí dohody je rovněž to, že Ústecký kraj převede co nejrychleji prostředky na úhradu spojů realizovaných Českými drahami v období od ledna do současnosti.
Čelní představitelé Ústeckého kraje a Českých drah, a.s., dospěli k předběžné společné dohodě o rozsahu regionální osobní dopravy pro rok 2005. Tato dohoda – výhodná pro obě strany – znamená jednoznačný benefit pro obyvatele Ústeckého kraje: železniční spoje v Ústeckém kraji se nebudou ve větší míře rušit, stávající jízdní řády zůstávají v platnosti.
Na tomto závěru se shodli hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc a 1. náměstek generálního ředitele Českých drah, a.s., Josef Bazala během společného jednání. Dráhy a kraj zvolily společný přístup k naplánování a objednání spojů tak, aby byla maximálně zachována dopravní obslužnost obyvatel Ústeckého kraje.
„Dohodli jsme se, že v Ústeckém kraji nedojde k žádnému rušení tratí ani výrazným změnám v jízdních řádech. Redukovat se budou pouze nevyužívané vlakové spoje, které nespadají do rozsahu základní dopravní obslužnosti, a to maximálně o deset procent. Kraj a České dráhy garantují občanům, že se dostanou do zaměstnání, škol, k lékaři nebo na úřady. V tomto rozsahu také Ústecký kraj poskytne úhradu za objednané spoje, jejíž výše se ještě upřesní během dalších jednání. Základem pro ně je částka 335 milionů korun, o její konečné výši se bude jednat po vyhodnocení navržených opatření ,“ řekl hejtman Jiří Šulc.
„Dohoda s Ústeckým krajem uzavírá období rozdílných pohledů na provoz regionální dopravy v Ústeckém kraji. České dráhy získají od kraje objednávku na jasně vymezený rozsah spojů, který byl společně stanoven tak, aby co nejlépe odpovídal poptávce po železniční dopravě v Ústeckém kraji. Ta zde má kromě významu pro obslužnost obyvatel také výrazný ekologický podtext,“ doplnil Josef Bazala, 1. náměstek generálního ředitele Českých drah, a.s.
Návrhem, který vzešel z jednání, se bude zabývat Rada Ústeckého kraje na své schůzi 11. května 2005. K dalším jednáním s Českými drahami, a.s., dojde pravděpodobně ve třetím čtvrtletí. Součástí dohody je rovněž to, že Ústecký kraj převede co nejrychleji prostředky na úhradu spojů realizovaných Českými drahami v období od ledna do současnosti.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk