Tiskové zprávy
Strana zelených: Zastupitelé za Trojkoalici: Praha potřebuje otevřenou soutěž na výběr jízdného
21. dubna 2015 | Strana zelených
Při jednání o budoucnosti výběru jízdného začalo vedení Prahy a Dopravního podniku hledat alternativní způsoby prodeje jízdenek. Jedním z nich bylo rozšíření dosavadní spolupráce se společností Erika a.s., která pro pražskou MHD poskytuje SMS jízdenky, o mobilní aplikaci prodej časových kuponů.
Smlouva s touto společností byla uzavřena na základě pilotního provozu bez otevřené soutěže a za podmínek, které prošetřuje policie. V přímé souvislosti s původním kontraktem bylo zahájeno trestní stíhání více než desítky osob, včetně někdejšího ředitele Dopravního podniku Martina Dvořáka. Přesto získala firma s neprůhlednou vlastnickou strukturou od roku 2007 za SMS jízdenky již téměř tři čtvrtě miliardy korun a i nadále jí Pražané odvádějí každoročně přes 100 milionů.
„Smlouvu považuji za nevýhodnou. Je uzavřena na deset let, což je v oblasti elektronických služeb velmi dlouhá doba, na elektronický nákup jízdenek má firma monopol a marže z prodaných jízdenek dosahuje i po snížení téměř 25%. Výpověď smlouvy je téměř nemožná,“ dodává členka dozorčí rady Dopravního podniku a zastupitelka Petra Kolínská.
Zastupitelé Trojkoalice proto považují za nezbytné spolupráci se společností Erika a.s. dále nerozšiřovat a neprodleně začít s přípravou otevřených veřejných soutěží na jednotlivá řešení prodeje jízdenek a časových kuponů.
„Dopravní podnik by měl hledat způsob, jak se ze smlouvy vyvázat, a ne ji naopak rozšiřovat,“ shrnuje Petra Kolínská.
„Tlak na uzavření dalšího dodatku připomíná časy, o kterých jsme si mysleli, že jsou již dávno minulé. Otevřená veřejná soutěž je jedinou možnou transparentní cestou zadání zakázky,“ říká Petr Hlubuček, člen dozorčí rady Dopravního podniku a starosta MČ Praha-Lysolaje.
Smlouva s touto společností byla uzavřena na základě pilotního provozu bez otevřené soutěže a za podmínek, které prošetřuje policie. V přímé souvislosti s původním kontraktem bylo zahájeno trestní stíhání více než desítky osob, včetně někdejšího ředitele Dopravního podniku Martina Dvořáka. Přesto získala firma s neprůhlednou vlastnickou strukturou od roku 2007 za SMS jízdenky již téměř tři čtvrtě miliardy korun a i nadále jí Pražané odvádějí každoročně přes 100 milionů.
„Smlouvu považuji za nevýhodnou. Je uzavřena na deset let, což je v oblasti elektronických služeb velmi dlouhá doba, na elektronický nákup jízdenek má firma monopol a marže z prodaných jízdenek dosahuje i po snížení téměř 25%. Výpověď smlouvy je téměř nemožná,“ dodává členka dozorčí rady Dopravního podniku a zastupitelka Petra Kolínská.
Zastupitelé Trojkoalice proto považují za nezbytné spolupráci se společností Erika a.s. dále nerozšiřovat a neprodleně začít s přípravou otevřených veřejných soutěží na jednotlivá řešení prodeje jízdenek a časových kuponů.
„Dopravní podnik by měl hledat způsob, jak se ze smlouvy vyvázat, a ne ji naopak rozšiřovat,“ shrnuje Petra Kolínská.
„Tlak na uzavření dalšího dodatku připomíná časy, o kterých jsme si mysleli, že jsou již dávno minulé. Otevřená veřejná soutěž je jedinou možnou transparentní cestou zadání zakázky,“ říká Petr Hlubuček, člen dozorčí rady Dopravního podniku a starosta MČ Praha-Lysolaje.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




