https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/zastupitelstvo-pardubickeho-kraje-potvrdilo-sve-puvodni-rozhodnuti-a-rozhodlo-o-tzv-severni-trase-rychlostni-komunikace-r35
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Pardubický kraj: Zastupitelstvo Pardubického kraje potvrdilo své původní rozhodnutí a rozhodlo o tzv. severní trase rychlostní komunikace R35

17. června 2005 | Pardubický kraj
Za bouřlivé atmosféry se konalo ve čtvrtek 16. června 2005 již 6. jednání Zastupitelstva Pardubického kraje. Ve svém programu mělo mimo jiné i projednávání Konceptu Územního plánu velkého územního celku Pardubického kraje a s tím související trasování rychlostní komunikace R35.

„Budoucí komunikace R35 významně ovlivní dopravní obslužnost celé republiky a také dopravu uvnitř Pardubického kraje. Rozhodování o výběru varianty budoucí silnice R35 předurčí na více jak 100 let osídlení, zaměstnanost či obsah peněženky občanů v dotčeném území. S tímto vědomím hlasovali všichni přítomní zastupitelé, kterým byla předložena všechny pro a proti obou variant, tedy tzv. severní i jižní. Osobně jsem rád, že zastupitelstvo potvrdilo své původní rozhodnutí z roku 2003, a to shodně 25 hlasy, kdy byla zpracovatelům územního plánu doporučena severní trasa a že většinou hlasů řekli ano severu a nezahodili tak téměř dva roky práce na zpracování územního plánu,“ řekl po jednání hejtman Pardubického kraje Michal Rabas.

Z přítomných 44 zastupitelů (Zastupitelstvo Pardubického kraje má 45 členů) hlasovalo pro severní variantu 25 zastupitelů, 18 bylo proti a 1 se zdržel. Zastupitelstvo tímto rozhodnutím vzalo na vědomí aktuální stav pořizování Územního plánu velkého územního celku Pardubického kraje a návrh Memoranda k vedení koridoru R35 ze dne 23. května 2005 a schválilo podle platného stavebního zákona předložené projednané Souborné stanovisko s pokyny pro dokončení návrhu Územního plánu velkého územního celku Pardubického kraje. To hovoří právě o severní trase, která má být vedena oblastí Českotřebovska a Orlickoústecka.

Tomuto rozhodnutí předcházela téměř čtyřhodinová rozprava, do které se přihlásili i zástupci veřejnosti. Většina ze 7 řečníků argumentovala proti severní variantě, její odpůrci také uspořádali protestní akce a netají se tím, že budou v odporu proti severní trase pokračovat.

„Respektujeme právo každého občana na jeho svobodný názor a na soukromé vlastnictví. Jak jsem však již mnohokrát řekl, severní varianta je z velké části projednána a je realizovatelná a především touto komunikací zajistíme potřebný rozvoj Orlickoústecka,“ dodal Rabas.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist