Tiskové zprávy
Pardubický kraj: Zastupitelstvo Pardubického kraje potvrdilo své původní rozhodnutí a rozhodlo o tzv. severní trase rychlostní komunikace R35
17. června 2005 | Pardubický kraj
Za bouřlivé atmosféry se konalo ve čtvrtek 16. června 2005 již 6. jednání Zastupitelstva Pardubického kraje. Ve svém programu mělo mimo jiné i projednávání Konceptu Územního plánu velkého územního celku Pardubického kraje a s tím související trasování rychlostní komunikace R35.
„Budoucí komunikace R35 významně ovlivní dopravní obslužnost celé republiky a také dopravu uvnitř Pardubického kraje. Rozhodování o výběru varianty budoucí silnice R35 předurčí na více jak 100 let osídlení, zaměstnanost či obsah peněženky občanů v dotčeném území. S tímto vědomím hlasovali všichni přítomní zastupitelé, kterým byla předložena všechny pro a proti obou variant, tedy tzv. severní i jižní. Osobně jsem rád, že zastupitelstvo potvrdilo své původní rozhodnutí z roku 2003, a to shodně 25 hlasy, kdy byla zpracovatelům územního plánu doporučena severní trasa a že většinou hlasů řekli ano severu a nezahodili tak téměř dva roky práce na zpracování územního plánu,“ řekl po jednání hejtman Pardubického kraje Michal Rabas.
Z přítomných 44 zastupitelů (Zastupitelstvo Pardubického kraje má 45 členů) hlasovalo pro severní variantu 25 zastupitelů, 18 bylo proti a 1 se zdržel. Zastupitelstvo tímto rozhodnutím vzalo na vědomí aktuální stav pořizování Územního plánu velkého územního celku Pardubického kraje a návrh Memoranda k vedení koridoru R35 ze dne 23. května 2005 a schválilo podle platného stavebního zákona předložené projednané Souborné stanovisko s pokyny pro dokončení návrhu Územního plánu velkého územního celku Pardubického kraje. To hovoří právě o severní trase, která má být vedena oblastí Českotřebovska a Orlickoústecka.
Tomuto rozhodnutí předcházela téměř čtyřhodinová rozprava, do které se přihlásili i zástupci veřejnosti. Většina ze 7 řečníků argumentovala proti severní variantě, její odpůrci také uspořádali protestní akce a netají se tím, že budou v odporu proti severní trase pokračovat.
„Respektujeme právo každého občana na jeho svobodný názor a na soukromé vlastnictví. Jak jsem však již mnohokrát řekl, severní varianta je z velké části projednána a je realizovatelná a především touto komunikací zajistíme potřebný rozvoj Orlickoústecka,“ dodal Rabas.
„Budoucí komunikace R35 významně ovlivní dopravní obslužnost celé republiky a také dopravu uvnitř Pardubického kraje. Rozhodování o výběru varianty budoucí silnice R35 předurčí na více jak 100 let osídlení, zaměstnanost či obsah peněženky občanů v dotčeném území. S tímto vědomím hlasovali všichni přítomní zastupitelé, kterým byla předložena všechny pro a proti obou variant, tedy tzv. severní i jižní. Osobně jsem rád, že zastupitelstvo potvrdilo své původní rozhodnutí z roku 2003, a to shodně 25 hlasy, kdy byla zpracovatelům územního plánu doporučena severní trasa a že většinou hlasů řekli ano severu a nezahodili tak téměř dva roky práce na zpracování územního plánu,“ řekl po jednání hejtman Pardubického kraje Michal Rabas.
Z přítomných 44 zastupitelů (Zastupitelstvo Pardubického kraje má 45 členů) hlasovalo pro severní variantu 25 zastupitelů, 18 bylo proti a 1 se zdržel. Zastupitelstvo tímto rozhodnutím vzalo na vědomí aktuální stav pořizování Územního plánu velkého územního celku Pardubického kraje a návrh Memoranda k vedení koridoru R35 ze dne 23. května 2005 a schválilo podle platného stavebního zákona předložené projednané Souborné stanovisko s pokyny pro dokončení návrhu Územního plánu velkého územního celku Pardubického kraje. To hovoří právě o severní trase, která má být vedena oblastí Českotřebovska a Orlickoústecka.
Tomuto rozhodnutí předcházela téměř čtyřhodinová rozprava, do které se přihlásili i zástupci veřejnosti. Většina ze 7 řečníků argumentovala proti severní variantě, její odpůrci také uspořádali protestní akce a netají se tím, že budou v odporu proti severní trase pokračovat.
„Respektujeme právo každého občana na jeho svobodný názor a na soukromé vlastnictví. Jak jsem však již mnohokrát řekl, severní varianta je z velké části projednána a je realizovatelná a především touto komunikací zajistíme potřebný rozvoj Orlickoústecka,“ dodal Rabas.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk