https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/zaver-nku-k-modernizaci-rizeni-zeleznicni-dopravy
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

KSČM: Závěr NKÚ k modernizaci řízení železniční dopravy

4. března 2017 | KSČM
Zveřejnění kontrolního závěru Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce 16/16 zaměřené na poskytování, čerpání a použití peněžních prostředků na zajištění interoperability na stávajících železničních tratích neobsahuje žádné překvapující informace.

Nedodržení plánovaného rozšiřování systému interoperability na stávajících železničních tratích v České republice (ERTMS) se dalo očekávat na základě informací od zástupců železničního průmyslu a opakovaného projednávání zpomalení realizace obou systémů odbornou veřejností se zástupci Hospodářského výboru PS PČR. Zavedení radiokomunikačního systému (GSM - R) a evropského zabezpečovacího systému (ETCS) je vázáno na vybudování potřebné infrastruktury a současně dosazení odpovídajícího vybavení kolejových vozidel palubními částmi obou systémů.

Tyto nové technologie předpokládají zavedení jednotného technického a technologického řešení, které vylučuje možnost širokého výběru různých dodavatelů, vzhledem k jejich rozdílným technickým a technologickým nabídkám. Současně nové technologie a tím i plán jejich realizace souvisí s rozsahem modernizovaných železničních tratí a zejména s budováním nových tratí pro vysoké rychlosti (povinnost uplatnit na tratích TEN – T).

Prosté převzetí plánu a vyhlášení projektu naplňování podmínek daných Evropskou unií a Evropskou komisí na stávajících tratích nebylo správným řešením pro Českou republiku. Vzhledem k nestabilitě politických podmínek na Ministerstvu dopravy a častým změnám priorit budování dopravní železniční infrastruktury došlo sice k významnému čerpání finančních prostředků ze státního rozpočtu i evropských operačních programů, bohužel bez reálného a potřebného výstupu ve vybavení tratí a vozidel systémem interoperability pro bezpečný a nepřerušovaný pohyb vlaků různých železničních dopravců.

Závěrem lze konstatovat, že výsledek kontroly NKÚ přesně odpovídá situaci na Ministerstvu dopravy a v jeho řízených organizacích, včetně chybějících cílů pro železniční infrastrukturu a dopravu v aktuální dopravní politice ČR.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist