https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/zeleni-magistratu-ukoncete-obstrukci-vystavby-vnejsiho-obchvatu-prahy
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Strana zelených: Zelení magistrátu: ukončete obstrukci výstavby vnějšího obchvatu Prahy

8. června 2011 | Strana zelených
Zelení jsou dlouhodobými příznivci dopravního zklidnění centra Prahy. Mílovým kroky se blíží zprovoznění tunelu Blanka, stále však chybí vnější obchvat v severní části metropole. Reálně hrozí, že místo zklidnění bude v těsné blízkosti Pražského hradu projíždět tranzitní doprava, která by využila vnější okruh, pokud by ovšem existoval. Za zpožděním výstavby vnějšího obchvatu stojí neschopnost vedení města dohodnout se se státem a Středočeským krajem na trase, která bude realizovatelná a kterou bude stát ochotný zaplatit.

„Zelení vyzývají pražský magistrát, aby ukončil dlouhodobou obstrukci výstavby vnějšího silničního obchvatu města. Je jasné, že v roce 2011 je již nemožné prosazovat trasu z roku 1938. Tedy z doby, kdy se po Československu pohybovalo několik tisíc aut, zboží se z větší části dopravovalo po železnici a oblast Ďáblic, Kobylis, Dolních Chaber a Suchdola byla prakticky neobydlená. Vnější okruh se musí posunout na sever od hlavního města,“ říká předseda pražských zelených a zastupitel v Praze 4 Petr Štěpánek.

Pražská silniční doprava byla v 60. letech minulého století navržena tak, že okolo centra měla vyrůst série silničních okruhů. Tuto koncepci z dob tuhého komunismu prakticky beze změny převzalo vedení pražské radnice před 15 lety. Podle tohoto plánu mají vzniknout dva okruhy – vnější „pražský“ a vnitřní „městský“.

„Stavba vnějšího okruhu financovaného státem je opožděná a vnitřní okruh nyní z části slouží jako jeho náhrada. Tisíce kamionů tak projíždějí například mezi starými Vršovicemi a Záběhlicemi po Jižní spojce v Praze 10. Zdržování výstavby severní části vnějšího okruhu může způsobit, že Městský okruh převezme funkci obchvatu města i v této oblasti,“ upozorňuje zastupitelka za zelené z Prahy 10 Ivana Cabrnochová.

„Zabejčené prosazování tzv. jižní varianty obchvatu přes Dolní Chabry a Suchdol může přinést jediný výsledek. Vnitřní okruh bude dokončen dříve než vnější a následkem toho intenzivní tranzitní doprava zatíží obyvatele Prahy 6, Prahy 7 a již dnes těžce zkoušené občany z libeňské ulice V Holešovičkách. Magistrátní politici protlačováním tzv. jižní varianty obchvatu města jednají proti zájmům Pražanů,“ říká Petr Vilgus, zastupitel Strany zelených v Praze 8.

„Zelení vyzývají magistrátní politiky, zejména Karla Březinu zodpovědného za dopravu a Josefa Noska s pravomocemi v oblasti územního plánování, aby se podívali pravdě do očí. Ukončete obstrukce stavby severní části vnějšího obchvatu Prahy a po dohodě se Středočeským krajem a Ministerstvem dopravy přistupte k dohodě o vedení tohoto důležitého silničního tahu mimo území města,“ dodává Petr Štěpánek ze Strany zelených.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist