https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/zeleni-posledni-metro-josefa-noska
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Strana Zelených: Zelení: Poslední metro Josefa Noska

4. března 2012 | Strana Zelených, tel: 608 702 154
Zelení tvrdí, že náměstek pražského primátora Josef Nosek by měl odstoupit ze své funkce. Rok neúspěšně vedl územní rozvoj v hlavním městě ČR, nyní už čtyři měsíce prosazuje v oblasti dopravy kroky, které zásadním způsobem poškozují většinu Pražanů i Středočechů. Pod Noskovým vedením se rozpradají dopravní systémy, které dobře sloužily občanům.

Navíc, když ještě uvážíme Noskův hřích z minulého volebního období, kdy jako starosta Prahy 8 prosadil tři týdny před volbami rozdílem jediného hlasu stavbu nové radnice s komerčním centrem za 1,2 miliardy korun, primátor Svoboda by měl být soudný a měl by vyzvat Noska k rezignaci.

„Členství Josefa Noska v tzv. kmotrovské koalici ODS + ČSSD i v současné tzv. reformní radě ODS + TOP09 je více než problematická. Nečekali jsme zázraky, ale reálný výsledek působení Noska v radě je opravdovým zklamáním. Omezování veřejné dopravy (zrušení nočního metra, razantní plány na omezení dalších spojů) i nulový pokrok v oblasti pěší a cyklistické dopravy, nedostatečné řešení problému hluku a znečištění ovzduší způsobeného individuální automobilovou dopravou, neexistence nízkoemisní zony na území Prahy, ořezávání plánů na záchytná parkoviště P+R na předměstí nebo problematické výběrové řízení na generálního ředitele Dopravního podniku hl. m. Prahy – to je jen několik vážných problémů tohoto komunálního politika,“ poznamenává člen vedení pražské SZ Ondřej Rut.

„Nosek selhal při tvorbě územního plánu, obdobně katastrofálně si teď vede v oblasti dopravy. Už napotřetí se pokouší netransparentně obsadit místo ředitele Dopravní podniku hl. m. Prahy, což tuto společnost destabilizuje. Na bodu nula je výstavba cyklostezek – město šlo z investic ve výši skoro čtvrt miliardy korun v roce 2009 na pouhých třicet miliónů. Neštěstím je neřešení hluku z dopravy – trpí Spořilov, obyvatelé kolem Jižní spojky, v Holešovičkách i v Běchovicích, Noska to nechává zcela klidným a na protihluková opatření má město nějakých 20 miliónů korun, což nevyřeší ani jednu zatíženou lokalitu,“ říká předseda pražských zelených Petr Štěpánek.

„Praha potřebuje na místě dopravního radního osvícenou a moderně myslící osobnost, která dokáže uvažovat jinak než ve stereotypech 60. let minulého století. Praha potřebuje masivní rozvoj veřejné dopravy společně s útlumem dopravy individuální. Praha potřebuje plánovat svůj dopravní rozvoj v těsné spolupráci se Středočeským krajem, musí vymést dopravní stoky typu Severojižní magistrála a nedopustit se nových osudových chyb – třeba výstavby vnějšího silničního okruhu přes Suchdol. Je Josef Nosek schopný takové změny?,“ ptá se zastupitel z Prahy 8 a člen vedení zelených v hlavním městě Petr Vilgus.

Kontakty:
Petr Štěpánek – 608 702 154
Ondřej Rut – 737 431 945
Petr Vilgus – 602 807 082‚
, tel: 608 702 154
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist