https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/zeleni-prazska-cyklorevoluce-zacala-jen-magistrat-to-jeste-nevi
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Strana zelených Praha: Zelení: Pražská cyklorevoluce začala, jen magistrát to ještě neví

19. dubna 2012 | Strana zelených Praha
Zelení vítají jarní nárust zájmu Pražanů o cestování po městě na běžném nebo elektrickém kole. Tisíce zkušených cyklistů i začátečníků nyní každý den vyrážejí do ulic české metropole, aby udělali něco pro své zdraví, propagovali zodpovědný a ekologický způsob dopravy nebo „jen“ využívali rychlý a pohodlný způsob pohybu po městě.

Pražský předseda SZ Petr Štěpánek k tomu konstatuje: „Pražská cyklorevoluce právě probíhá, přestože to magistrátní koalice ODS a TOP09 nevnímá. S cyklisty v ulicích už musí magistrát ve svých dopravních plánech počítat. Vyzývám magistrát, aby ještě letos uznal svou chybu a vrátil cyklodopravě tolik potřebnou podporu a peníze na její rozvoj.“

„Po pomalém nárustu cykloprovozu v posledních 10 letech a po skokovém zvýšení zájmu o městskou cyklistiku během loňské odborářské stávky nyní zažíváme skutečnou cyklorevoluci. Na tuto změnu musí zareagovat pražský magistrát, od kterého nyní očekáváme razantní nárust investic do sítě cyklopruhů, stojanů a dalších prvků cyklodopravní infrastruktury. Město letos investice razantně přiškrtilo a ohrozilo tak další rozvoj sítě. Tyto výdaje se přitom městu v budoucnu jednoznačně vyplatí – mj. v menších nárocích na parkování v centru, menším znečištěním vzduchu výfukovými plyny a menším hlukem z dopravy ,“ říká Petr Vilgus, člen vedení pražské SZ a zastupitel v Praze 8.

„Praha má solidní plán na rozvoj cykloinfrastruktury, existují základy této sítě, které je třeba propojit do logických celků. Pokud město nebude občany na jízdních kolech v ulicích ignorovat a bude do cyklistů investovat řádově zlomky každoročního rozpočtu na silnice pro automobily, Praha má šanci zařadit se k dopravně vyspělým velkoměstům západní Evropy,“ konstatuje předseda pražských zelených Petr Štěpánek.

Významná část současné cyklodopravní sítě byla postavena v období, kdy byl radním hl. m. Prahy pro cyklodopravu zelený Petr Štěpánek. V té době byly také zásadním způsobem rozšířeny možnosti, jak překonat kopcovitý terén města a pohodlně zdolat převýšení veřejnou dopravou. Cyklisté nyní mohou kolo bezplatně vézt v metru, na přívozech nebo ve vlacích Pražské integrované dopravy při jízdách po městě. Na vybraných úsecích a v určitých časech lze využít i jízdu tramvají. Více informací najdete na www.ropid.cz.
Vydání tohoto textu bylo podpořeno z Revolvingového fondu Ministerstva životního prostředí ČR. Za obsah je zodpovědná výhradně redakce serveru Ekolist.cz a nelze jej v žádném případě považovat za názor MŽP.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist