Tiskové zprávy
Strana zelených: Zelení pro rychlou modernizaci vlakového spojení Prahy a Kladna
24. března 2011 | Strana zelených
Zelení budou na dnešním jednání ZHMP prosazovat do připomínek dopravní superstrategie urychlenou modernizaci trati Praha Kladno s odbočkou na letiště. Z Kladenska jezdí do Prahy 25 tisíc lidí denně, ale moderní, pohodlné a rychlé spojení s regionem tu chybí už desítky let.
"Nemůžeme se potom divit, že v Praze je více aut, než bychom si přáli. Lidé z Kladna nemají moc na výběr. Pro Prahu je to životně důležitý projekt, " komentovala situaci Petra Kolínská, zastupitelka MČ Praha 6.
Na modernizaci tratě čeká také letiště - bez napojení na ni se brzy stane evropskou raritou a přestane být konkurenceschopné. Zelení proto podporují dnešní usnesení zastupitelstva hlavního města, ve kterém Praha požaduje úpravu priorit v superstrategii ministerstva dopravy tak, aby se modernizace mohla rozeběhnout ještě v tomto volebním období.
"Největší středočeské město Kladno je snad jediná sedmdesátitisícová periferie hlavního města v Evropě, která nemá kvalitní kolejové spojení s centrem. Letiště bez kolejového spojení s centrem města snad vyhovuje už jen taxikářům. Je třeba najít odvahu i peníze posunout pražskou a středočeskou infrastrukturu na úroveň 21.století, drožkou se jezdilo před dvěma sty lety před zavedením železnice," dodává předseda pražských zelených a bývalý radní Petr Štěpánek.
"Nemůžeme se potom divit, že v Praze je více aut, než bychom si přáli. Lidé z Kladna nemají moc na výběr. Pro Prahu je to životně důležitý projekt, " komentovala situaci Petra Kolínská, zastupitelka MČ Praha 6.
Na modernizaci tratě čeká také letiště - bez napojení na ni se brzy stane evropskou raritou a přestane být konkurenceschopné. Zelení proto podporují dnešní usnesení zastupitelstva hlavního města, ve kterém Praha požaduje úpravu priorit v superstrategii ministerstva dopravy tak, aby se modernizace mohla rozeběhnout ještě v tomto volebním období.
"Největší středočeské město Kladno je snad jediná sedmdesátitisícová periferie hlavního města v Evropě, která nemá kvalitní kolejové spojení s centrem. Letiště bez kolejového spojení s centrem města snad vyhovuje už jen taxikářům. Je třeba najít odvahu i peníze posunout pražskou a středočeskou infrastrukturu na úroveň 21.století, drožkou se jezdilo před dvěma sty lety před zavedením železnice," dodává předseda pražských zelených a bývalý radní Petr Štěpánek.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk