https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/zeleni-prosazuji-modernizaci-regionalnich-zeleznic-a-jednotnou-litacku-pro-cely-stredocesky-kraj
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Strana zelených: Zelení prosazují modernizaci regionálních železnic a jednotnou Lítačku pro celý Středočeský kraj

31. srpna 2017 | Strana zelených
Příměstská železnice se musí stát páteří hromadné dopravy mezi Prahou a Středočeským krajem. “Má-li veřejnost brát železniční příměstskou dopravu vážně, musí ze tří největších měst – Kladna, Mladé Boleslavi a Příbrami – jezdit moderní elektrifikované soupravy alespoň v kvalitě vlaků z Říčan, Berouna nebo Kolína. Prosadíme urychlenou modernizaci těchto tratí a souprav,” předkládá vizi Petr Štěpánek, lídr Zelených za Středočeský kraj.

V současné době jsou elektrifikované jen tratě na Kolín, Benešov a Beroun. Doprava ze tří největších měst ve středních Čechách – Kladna, Mladé Boleslavi a Příbrami a ze dvou dynamicky se rozrůstajících regionů oblasti Brd a Posázaví, je ostudou. Omšelé motoráky jednou za několik desítek minut až hodin přijíždějí se zpožděním na zadní nástupiště různých pražských nádraží. Středočeši přitom musí platit dvakrát, buď pražské a středočeské předplatné, nebo za vlak a potom za pražskou MHD. Není divu, že usedají stále častěji do aut a snaží se raději obelstít pražské parkovací zóny.

Z tohoto důvodu je nutno modernizovat a elektrifikovat tratě:
* Kladno – Praha
* (Liberec) – Mladá Boleslav – Praha
* (Protivín) – Příbram – Zdice (Praha)
* Dobříš – Praha
* Posázaví – Praha

Potřebné prostředky musí najít ve svém rozpočtu stát: Trať Kladno – Praha bez zahloubení lze pořídit od 14 mld., se zahloubením v rozsahu 21-36 mld. Kč, elektrifikaci úseku Zdice-Příbram-Protivín za 1,3 mld., elektrifikaci úseku Mladá Boleslav – Praha za cca 1,5mld. Ceny úseků k modernizaci v regionu Brd a Posázaví je teprve třeba nacenit ve studiích.

“Stejně jako v Praze se chci v roli poslance za Středočeský kraj zasadit o jednotné celoroční jízdné ve výši 3650 Kč pro celou oblast Pražské integrované dopravy (PID), tedy pro hl. m. Prahu i Středočeský kraj,” říká Petr Štěpánek, který zlevněné jízdné prosadil již před dvěma lety v hlavním městě. Zlevněnou tramvajenku si koupilo téměř o sto tisíc pasažérů více a byl tak pokryt výpadek slevy. Obdobně lze očekávat statisíce předplatitelů ze Středočeského kraje.

“Cesta z Mníšku pod Brdy zastaralým motorákem je pomalejší, než autem nebo na kole. Cestou do Prahy nás čekají buď kolony, nebo nesmyslně pomalý motorák s častými zpožděními. Řešením 21. století je modernizace trati a klimatizované soupravy na elektrifikovaných tratích,” konstatuje dvojka středočeské kandidátky Zelených Magdaléna Davis.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist