Tiskové zprávy
Strana zelených: Zelení prosazují modernizaci regionálních železnic a jednotnou Lítačku pro celý Středočeský kraj
31. srpna 2017 | Strana zelených
Příměstská železnice se musí stát páteří hromadné dopravy mezi Prahou a Středočeským krajem. “Má-li veřejnost brát železniční příměstskou dopravu vážně, musí ze tří největších měst – Kladna, Mladé Boleslavi a Příbrami – jezdit moderní elektrifikované soupravy alespoň v kvalitě vlaků z Říčan, Berouna nebo Kolína. Prosadíme urychlenou modernizaci těchto tratí a souprav,” předkládá vizi Petr Štěpánek, lídr Zelených za Středočeský kraj.
V současné době jsou elektrifikované jen tratě na Kolín, Benešov a Beroun. Doprava ze tří největších měst ve středních Čechách – Kladna, Mladé Boleslavi a Příbrami a ze dvou dynamicky se rozrůstajících regionů oblasti Brd a Posázaví, je ostudou. Omšelé motoráky jednou za několik desítek minut až hodin přijíždějí se zpožděním na zadní nástupiště různých pražských nádraží. Středočeši přitom musí platit dvakrát, buď pražské a středočeské předplatné, nebo za vlak a potom za pražskou MHD. Není divu, že usedají stále častěji do aut a snaží se raději obelstít pražské parkovací zóny.
Z tohoto důvodu je nutno modernizovat a elektrifikovat tratě:
* Kladno – Praha
* (Liberec) – Mladá Boleslav – Praha
* (Protivín) – Příbram – Zdice (Praha)
* Dobříš – Praha
* Posázaví – Praha
Potřebné prostředky musí najít ve svém rozpočtu stát: Trať Kladno – Praha bez zahloubení lze pořídit od 14 mld., se zahloubením v rozsahu 21-36 mld. Kč, elektrifikaci úseku Zdice-Příbram-Protivín za 1,3 mld., elektrifikaci úseku Mladá Boleslav – Praha za cca 1,5mld. Ceny úseků k modernizaci v regionu Brd a Posázaví je teprve třeba nacenit ve studiích.
“Stejně jako v Praze se chci v roli poslance za Středočeský kraj zasadit o jednotné celoroční jízdné ve výši 3650 Kč pro celou oblast Pražské integrované dopravy (PID), tedy pro hl. m. Prahu i Středočeský kraj,” říká Petr Štěpánek, který zlevněné jízdné prosadil již před dvěma lety v hlavním městě. Zlevněnou tramvajenku si koupilo téměř o sto tisíc pasažérů více a byl tak pokryt výpadek slevy. Obdobně lze očekávat statisíce předplatitelů ze Středočeského kraje.
“Cesta z Mníšku pod Brdy zastaralým motorákem je pomalejší, než autem nebo na kole. Cestou do Prahy nás čekají buď kolony, nebo nesmyslně pomalý motorák s častými zpožděními. Řešením 21. století je modernizace trati a klimatizované soupravy na elektrifikovaných tratích,” konstatuje dvojka středočeské kandidátky Zelených Magdaléna Davis.
V současné době jsou elektrifikované jen tratě na Kolín, Benešov a Beroun. Doprava ze tří největších měst ve středních Čechách – Kladna, Mladé Boleslavi a Příbrami a ze dvou dynamicky se rozrůstajících regionů oblasti Brd a Posázaví, je ostudou. Omšelé motoráky jednou za několik desítek minut až hodin přijíždějí se zpožděním na zadní nástupiště různých pražských nádraží. Středočeši přitom musí platit dvakrát, buď pražské a středočeské předplatné, nebo za vlak a potom za pražskou MHD. Není divu, že usedají stále častěji do aut a snaží se raději obelstít pražské parkovací zóny.
Z tohoto důvodu je nutno modernizovat a elektrifikovat tratě:
* Kladno – Praha
* (Liberec) – Mladá Boleslav – Praha
* (Protivín) – Příbram – Zdice (Praha)
* Dobříš – Praha
* Posázaví – Praha
Potřebné prostředky musí najít ve svém rozpočtu stát: Trať Kladno – Praha bez zahloubení lze pořídit od 14 mld., se zahloubením v rozsahu 21-36 mld. Kč, elektrifikaci úseku Zdice-Příbram-Protivín za 1,3 mld., elektrifikaci úseku Mladá Boleslav – Praha za cca 1,5mld. Ceny úseků k modernizaci v regionu Brd a Posázaví je teprve třeba nacenit ve studiích.
“Stejně jako v Praze se chci v roli poslance za Středočeský kraj zasadit o jednotné celoroční jízdné ve výši 3650 Kč pro celou oblast Pražské integrované dopravy (PID), tedy pro hl. m. Prahu i Středočeský kraj,” říká Petr Štěpánek, který zlevněné jízdné prosadil již před dvěma lety v hlavním městě. Zlevněnou tramvajenku si koupilo téměř o sto tisíc pasažérů více a byl tak pokryt výpadek slevy. Obdobně lze očekávat statisíce předplatitelů ze Středočeského kraje.
“Cesta z Mníšku pod Brdy zastaralým motorákem je pomalejší, než autem nebo na kole. Cestou do Prahy nás čekají buď kolony, nebo nesmyslně pomalý motorák s častými zpožděními. Řešením 21. století je modernizace trati a klimatizované soupravy na elektrifikovaných tratích,” konstatuje dvojka středočeské kandidátky Zelených Magdaléna Davis.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk