Tiskové zprávy
Strana zelených Ústecký kraj: Zelení: řešení dopravní situace v Ústeckém kraji by se nemělo stát politickým bojem
7. září 2006 | Strana zelených Ústecký kraj
Strana zelených vyzývá představitele velkých politických stran ke spolupráci na krajské politické scéně a k věcnému řešení krizové dopravní situace v Ústeckém kraji.
Strana zelených v Ústeckém kraji je velmi znepokojena politizací dopravní krize v kraji, což brání řešení situace, stupňuje napětí v regiónu a vyvolává obavy veřejnosti. "Snahy předsedy ČSSD Paroubka využít zmatku a vyvolat odvolání hejtmana Šulce v tak krizové situaci je politickou hrou, ve které role rukojmích připadla občanům kraje – cestujícím," řekla místopředsedkyně Strany zelených a předsedkyně ústecké krajské organizace Džamila Stehlíková.
Podle zelených není příčinou dopravní krize v regiónu neschopnost hejtmana se domluvit s dopravci či nedostatek sebereflexe, jak uvádí Paroubek, ale monopol Dopravního podniku Ústeckého kraje na úkor drobných regionálních dopravců.
Poslanec Strany zelených Přemysl Rabas, který byl zvolen za Ústecký kraj, vstoupil do jednání s Krajským úřadem ve snaze přispět k věcnému řešení dopravní situace v kraji. Dle Přemysla Rabase by doprava v Ústeckém kraji měla být pevněji vedena "veřejnou rukou". Vedení kraje by mělo věnovat větší pozornost koordinaci integrovaného dopravního systému, neopomíjet železniční dopravu a pokusit se o „rozbití“ monopolního postavení Dopravního podniku Ústeckého kraje. Šanci by měly dostat i menší regionální autodopravci. V konkurenčním prostředí by došlo ke zlevnění a zkvalitnění poskytovaných služeb. Za systémové řešení považují zelení urychlenou přípravu zákona o veřejné dopravě, která by měla předcházet situacím podobným nynější dopravní krizi v Ústeckém kraji.
Strana zelených v Ústeckém kraji je velmi znepokojena politizací dopravní krize v kraji, což brání řešení situace, stupňuje napětí v regiónu a vyvolává obavy veřejnosti. "Snahy předsedy ČSSD Paroubka využít zmatku a vyvolat odvolání hejtmana Šulce v tak krizové situaci je politickou hrou, ve které role rukojmích připadla občanům kraje – cestujícím," řekla místopředsedkyně Strany zelených a předsedkyně ústecké krajské organizace Džamila Stehlíková.
Podle zelených není příčinou dopravní krize v regiónu neschopnost hejtmana se domluvit s dopravci či nedostatek sebereflexe, jak uvádí Paroubek, ale monopol Dopravního podniku Ústeckého kraje na úkor drobných regionálních dopravců.
Poslanec Strany zelených Přemysl Rabas, který byl zvolen za Ústecký kraj, vstoupil do jednání s Krajským úřadem ve snaze přispět k věcnému řešení dopravní situace v kraji. Dle Přemysla Rabase by doprava v Ústeckém kraji měla být pevněji vedena "veřejnou rukou". Vedení kraje by mělo věnovat větší pozornost koordinaci integrovaného dopravního systému, neopomíjet železniční dopravu a pokusit se o „rozbití“ monopolního postavení Dopravního podniku Ústeckého kraje. Šanci by měly dostat i menší regionální autodopravci. V konkurenčním prostředí by došlo ke zlevnění a zkvalitnění poskytovaných služeb. Za systémové řešení považují zelení urychlenou přípravu zákona o veřejné dopravě, která by měla předcházet situacím podobným nynější dopravní krizi v Ústeckém kraji.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk